تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797782202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلیل از محمدرضا سرشار در جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تجلیل از محمدرضا سرشار در جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان
محمدرضا سرشار در جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان مورد تقدیر قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین اختتامیه دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان و نابینایان با حضور متولیان فرهنگی، مسئولان شهری، نویسندگان و هنرمندان بعدازظهر امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد و از برگزیدگان این جشنواره در بخش خوانش کتاب، گردآوری افسانه‌ها، متل‌ها و همچنین محمدرضا سرشار تقدیر به عمل آمد.
 
حسن آذری دبیر جشنواره و رئیس کتابخانه فرهنگسرای عطار نیشابور در خصوص جشنواره تولید کتاب‌های صوتی گفت: شروع این جشنواره از اسفند ماه سال گذشته بود و تا 4 بهمن سال 94 ادامه پیدا کرد. اهداف این جشنواره در گسترش فرهنگ مطالعه، ترویج فرهنگ مهربانی و همدلی، معرفی کتاب‌های مناسب گروه کودک و نوجوان، اهمیت و توجه به قصه‌ها و گویش‌ها، تأسیس و راه‌اندازی کتابخانه‌ها برای کودکان به خصوص  نابینایان است.
 
وی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره عنوان کرد: این جشنواره شامل دو بخش می‌شود:  600 عنوان کتاب صوتی معرفی شد. در بخش افسانه هر کس می‌تواند طبق گویش محلی خود قصه‌ای را بخواند ضبط کند و آن را به دبیرخانه جشنواره بفرستد.
 
ناصری با اشاره به داوری‌های این جشنواره گفت: حدود 5 هزار و 200 اثر به دست ما رسید که در مرحله اولیه داوری شدند سپس به مرحله دوم راه پیدا کردند. در این مرحله نام 50 نفر به بخش نهایی فرستاده شد. ناگفته نماند 6 هزار و 150 نفر ثبت‌نام کردند اما 5 هزار و 32 اثر توسط 2 هزار و 850 نفر ارسال شد این آثار از استان اصفهان، مشه،د تبریز، تهران و حتی خارج از کشور به دست ما رسید.
 
صادق کریمیان رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری و در منطقه 10 افزود: لالایی‌های مادران و قصه شبانه آنها از بهترین خاطرات دوران کودکی است ولی این روند در جامعه کنونی و زندگی شهری تغییر کرده است این شرایط موحب شد والدین برای کودکان خود قصه بگویند متناسب با  شرایط و فناوری ها و امکانات امروز باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم این جشنواره نیز درهمین راستا فعالیت خود را رسما از اردیبهشت ماه آغاز کرد.
 
ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری استان تهران عنوان کرد: سازمان فرهنگی هنری استان تهران نقطه عطفی در حوزه ترویج کتاب خوانی در سال 94 داشت و تلاشش بر این بود که همواره کار ویژه ای کند مثلا ما تلاش کردیم کتابخانه‌های شهر تهران به صورت یکپارچه مدیریت شوند و همین اتفاق نیز افتاد.
 
وی با اشاره به مسائل راهبردی این جشنواره گفت: ما از راهکارهایی که مؤثر، ساده و کم‌هزینه باشند استقبال می‌کنیم مثل فضای مجازی یا کتابخانه مجازی که حاصل 600 عنوان محصولاتی است که تاکنون به دست ما رسیده است.
 
ناصری‌پور ادامه داد: بحث دانش بنیان وآینده فکری را در دو کانون "کتابداران و قلم اولی‌ها" را در این راستا ترتیب دادیم طوری که همه کسانی که در 2 سال اخیر برای اولین بار کتاب نوشتند آثار خود را به این مجموعه ارائه دهند.
 
از محمدرضا سرشار در این مراسم تقدیر به عمل آمد و وی اظهار داشت: خدا را شاکرم که این توفیق را به من داد تا در پوشه‌ای از خاطرات باشم.
 
وی ادامه داد: باید از هنر قصه‌گویی برای ارتباط عاطفی کودکان و پدر و مادران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها استفاده کنیم. افراد مسن وقتی از یک سنی می‌گذرند بعضا احساس بی‌مصرف بودن می‌کنند همین باعث می‌شود احترام که شایسته ‌آنها است را نبینند قصه‌گویی هنری است که باعث می‌شود پدربزرگها و مادربزرگها احساس کنند هنوز مفیدند و نزد فرزندان خود صاحب احترامند.
 
گفتنی است؛ در این جشنواره در بخش ویژه از معین دهاز به عنوان همکار افتخاری و برای فعالیتش در فضای مجازی تقدیر شد. همچنین از دکتر حسین نورانی به عنوان نویسنده شرکت‌کننده و شهره روحی از انتشارات جیحون به عنوان ناشر شرکت کننده تقدیر به عمل آمد. هدیه بیشترین فایل ارسالی به الهه نیازخانی برای ارسال 234 فایل داده شد و جایزه کم‌سن‌ترین شرکت‌کننده به هانیا حسینی، پنج ساله، فرزان نیریان هفت ساله، آرنوش مختومی 8 ساله و رانا جامی مقدم هشت ساله اهدا شد. هدیه مسن‌ترین شرکت‌کننده به بدرالسادات حسینی‌پور 71 ساله اهدا شد.

داوری این رقابت به عهده میکاییل شهرستانی، مصطفی رحماندوست، هوشنگ مرادی کرمانی و احسان کرمی بود که بیانیه هیأت داوران توسط میکاییل شهرستانی قرائت شد. در بخش افسانه و در رده گروهی زینب شیخ‌الاسلامی و افسانه السادات حسینی برندگان این جایزه معرفی شدند. در رده فردی بخش افسانه جایزه سومی مشترکاً به مرضیه مدنی و مهین غنچه اهدا شد. این بخش نفر دوم و نخست نداشت.

در بخش تولید کتاب صوتی در رده گروهی جوایز به ترتیب زیر اهدا شد: نخست: صبا حق‌طلب دوم: امیرحسین صبحی سوم: محمود پورشکیبایی چهارم: مهرداد رنجبر پنجم: نسیم رضایی ششم: فیاما ناصحی در بخش رده فردی تولید کتاب صوتی نیز جوایز به ترتیب زیر اهدا شد: نخست: نرگش آهازان دوم: نفیسه انصاری سوم: مرضیه حیدری چهارم: فیاما ناصحی پنجم: مینو ارسلان ششم: شکوفه عزیزی




۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن