تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797935877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهیه اطلاعات ماهواره ای از زمین های کشاورزی گندم و جو


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تهیه اطلاعات ماهواره ای از زمین های کشاورزی گندم و جو


وزارت جهاد کشاورزی و سازمان فضایی ایران به منظور تهیه اطلاعات دقیق ماهواره ای از زمین های کشاورزی دو محصول گندم و جو یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عبدالمهدی بخشنده معاون اقتصاد و برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سطح اراضی کشاورزی باغی، زراعی و شیلاتی 16 میلیون هکتار است گفت: از آنجا که واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی خرد و پراکنده است و آمار دقیقی از این واحدها در اختیار نداریم بنابراین برای اجرای برنامه الگوی کشت به اطلاعات دقیق نیاز داریم که با تهیه اطلاعات ماهواره ای از اراضی کشاورزی اجرای برنامه مدیریتی کشت امکان پذیر خواهد شد.
وی افزود: حدود 4 میلیون بهره بردار داریم و بیش از 100 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می شود بنابراین تلاش داریم برای ارتقای امنیت غذایی کشور برنامه دقیقی بر اساس اطلاعات دقیق اجرا کنیم.
معاون اقتصاد و برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی گفت: آمار و اطلاعات موجود بر اساس روشهای آمار سنتی قدیمی و با استفاده از عملیات میدانی تهیه شده است. اما امروزه برای برنامه ریزی دقیق و مدیریت تولید به آمار و اطلاعات دقیق با استفاده از فناوری های جدید ماهواره ای نیاز داریم .
بخشنده افزود: با اجرای این تفاهم نامه می توانیم آمار و اطلاعات مربوط به بخش کشاورزی را با استفاده از فناوری های پیشرفته ماهواره ای به روزرسانی کنیم.
وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در گذشته نیز از اطلاعات ماهواره ای سازمان خوار بار جهانی "فائو" استفاده کرده است اما اکنون خودمان صاحب این فناوری هستیم.
معاون اقتصاد و برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی افزود: حدود 10 درصد تولید ناخالص داخلی کشور ، 32 درصد فضای کسب و کار و 20 درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی است بنابراین تهیه اطلاعات دقیق نیز از ضروریات است .
بخشنده گفت: تهیه اطلاعات و سنجش از راه دور محصولات گندم و جو در شهرستان استان های خوزستان / اصفهان و خراسان رضوی انجام می شود.
وی افزود: اطلاعات دقیق ماهواره ای 10 محصول زراعی و 4 محصول باغی در 40 دشت کشور در محورهای همکاری یادداشت تفاهم است.
بهرامی رئیس سازمان فضایی کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری سنجش از راه دور یکی از 5 مرکز اولیه جهان است گفت: مرکز داده های فناوری سنجش از راه دور تا اوایل تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد و پرتاب یک ماهواره سنجشی نیز در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد.
وی ابراز امیدواری کرد اجرای طرح تهیه اطلاعات دقیق از اراضی کشاورزی زمینه مناسبی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی مسئولان این بخش ایجاد کند.
پس از امضای تفاهم نامه همکاری وزارت جهاد کشاورزی با سازمان فضایی ایران از 5 سامانه الکترونیکی نیز رونمایی شد.
عبدالمهدی بخشنده معاون اقتصاد و برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سامانه ذخایر راهبردی ، سامانه قیمت محصولات کشاورزی ، سامانه داده های مکانی و نقشه های اراضی کشاورزی و سامانه صدور مجوزهای بخش کشاورزی از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در اجرای برنامه دولت الکترونیک است.
وی افزود: از آنجا که تنوع خدمات در وزارت جهاد کشاورزی قابل توجه است و بیش از 400 نوع مجوز در زمینه های مختلف صادر می شود با ایجاد سامانه الکترونیکی از این پس این خدمات در این سامانه ارائه خواهد شد.
معاون اقتصاد و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: علاوه بر این 100 نوع خدمات دیگر در بخش کشاورزی وجود دارد که در آینده این خدمات نیز در سامانه الکترونیکی ارائه خواهد شد.
بخشنده افزود: با ارائه خدمات در سامانه الکترونیکی صدور مجوزها و ارائه خدمات با سرعت بیشتری انجام می شود و حتی کاهش فساد اداری و شفافیت امور را در پی خواهد داشت.
وی گفت: تا 6 ماه آینده تمام مجوزها و خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می شود و دیگر مراجعه حضوری نخواهیم داشت.
 


یک شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن