تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797169929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت فرمانده ارتش لبنان از سفر به آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: روایت فرمانده ارتش لبنان از سفر به آمریکا بین الملل > خاورمیانه - تسنیم نوشت: فرمانده ارتش لبنان با تشریح جزئیات سفر اخیرش به آمریکا از نتایج دیدارها و مذاکراتش با مقامات این کشور ابراز رضایت کرد.

ژنرال قهوجی فرمانده  ارتش لبنان از استقبال گرم مقامات آمریکایی از وی در سفر اخیرش به واشنگتن خبر می‌دهد و می‌گوید مهمترین مسئله‌ای که در این سفر به من(از سوی آمریکایی‌ها) تاکید شد، تمایل آمریکا به ثبات لبنان و حمایت از ارتش در رویارویی با تروریسم بود.

قهوجی که در گفت‌وگو با روزنامه السفیر به  تشریح جزئیات مذاکراتش با مقامات آمریکایی پرداخته است،‌افزود :«در این دیدارها بر اهمیت کمک‌های آمریکایی به ارتش لبنان برای ادامه بقا و فعالیت به ویژه برای بقای دولت و  ایستادگی آن تاکید کردم،‌چرا که چالش‌های پیش روی ما و آنچه در اطرافمان می‌گذرد،موضوع ساده‌ای نیست، من نگرانی‌هایم را از تبدیل لبنان به اهرم بازی برای مذاکرات و تضییع آن در میز هر مذاکرات  احتمالی ابراز کردم که البته سخن اطمینان‌بخش و قاطعی از نظر تمایل برای حفظ ثبات لبنان و وجود آن در چارچوب مرزهای کنونی آن شنیدم».

فرمانده ارتش لبنان می‌افزاید:« شیوه ارتش در مبارزه با تروریسم و مقابله آن با تروریست‌ها، احترام و تقدیر(طرف مقابل) را به دنبال داشت و این مسئله مورد توجه و اهتمام بالای بیشتر مقامات آمریکایی‌ چه مقاماتی که با آنها در وزارت دفاع یا وزارت خارجه یا مجلس سنا و مجلس نمایندگان دیدار کردم. شیوه ارتش و شجاعت افسران و نیروهایش به ارتش اجازه داد تا جایگاه پیشرویی را در میان ارتش‌های منسجمی که با تروریسم می‌جنگند، پیدا کند و مردم در هر نقطه‌ به قدرتمندان(ارتش قوی) احترام می‌گذارند و از آن حمایت می‌کنند، مقامات آمریکایی از من درباره دلایل موفقیت در این زمینه(موفقیت‌های ارتش) پرسیدند و من به صراحت تاکید کردم که تجربه طولانی ما که به حوادث سال 2000 برمی‌گردد،‌تاثیر زیادی داشته است همچنین باید به همبستگی ارتش و انسجام و پیوستگی آن در مقابله با تروریست‌ها اشاره کرد».

السفیر نوشت قهوجی شگفتی خود را از حجم پیگیری و شناخت دقیق اوضاع لبنان از سوی آمریکایی‌ها پنهان نمی‌کند، وی با بیش از 30 مقام مسئول آمریکایی دیدار کرد. به گفته وی، برخی مقامات آمریکایی، به وی به خاطر عملیات منحصر به فرد ارتش در سوم فوریه در مرزها که طی آن 6 تروریست کشته و 16 نفر اسیر شدند، تبریک گفتند و همه مقامات آمریکایی که با وی دیدار کردند از ارتش و دستاوردهای آن در مقابله با تروریسم و داعش تمجید کردند.

ولی چگونه این تمجید و حمایت لفظی آمریکا به حمایت عملی تبدیل می‌شود؟ قهوجی در پاسخ به این سئوال السفیر می‌گوید بر هیچ کس پوشیده نیست که 80 تا 85 درصد تسلیحات ارتش لبنان، آمریکایی‌ است و در نتیجه کمک‌هایشان به ارتش لبنان، کیفی است و این سفر به افزایش کمک‌های معمولی و افزایش سه برابری به کمک‌های لشکرهای مرزی برای تقویت توانمندی ارتش منجر شد و این مسئله از طریق تحویل تجهیزات پیشرفته با جدیدترین تکنولوژی محقق خواهد شد که به ما اجازه می‌دهد بهتر ببینیم و بشناسیم و در بانک اطلاعاتی‌مان که اهمیت زیادی پیدا کرده است، قدرت بالایی برای تجزیه و تحلیل داشته باشیم و در این چارچوب، هواپیماهای پیشرفته شناسایی مجهز به جدیدترین فناوری را دریافت خواهیم کرد و علاوه بر آن 6 فروند هواپیما از نوع سوپرتوکانو مجهز به موشک‌های هوشمند تحویل خواهیم گرفت و ایالات متحده آمریکا به آموزش نیروهای ویژه ارتش همانند آموزش لشکرها ادامه خواهد داد، جنگ امروز در درجه نخست، جنگ فناوری است و هر کس بیشتر و سریع‌تر بداند و در این زمینه مسابقه بدهد،‌برنده می‌شود.

البته ژنرال قهوجی این مسئله را که مواضع و امور، پیچیده شده، پنهان نمی‌کند و در این زمینه به مسئله آوارگان سوری در لبنان و ثبات اقتصادی و مالی و  احترام به قوانین  وقطعنامه‌های بین المللی و در راس آنها قطعنامه 1701 و مسائل دیگر حتی زباله‌ها اشاره می‌کند.

وی می‌گوید از این‌که برخی مقامات آمریکایی در دیدار با وی از وضع زباله‌ها در لبنان ابراز تاسف کردند، احساس ناخوشایندی دارد. البته قهوجی در عین حال در توجیه مسئله زباله‌ها به آمریکایی‌ها گفته است چنین مسائلی رخ می‌دهد، همانطور که در نیویورک یا ایتالیا هم رخ داد و دست اندرکاران در لبنان برای حل این مسئله تلاش می‌کنند.

فرمانده ارتش لبنان در موضوع آوارگان،‌صراحت بیشتری داشت و گفت همبستگی انسانی و حقوق افراد و بیگناهان در یافتن پناهگاه امن که به حقوقشان احترام گذاشته شود را از فشارهای روافزون بر لبنان در تمام زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی جدا دانست، لبنانی که در اصل زیر فشارهای شدید قرار دارد، در این زمینه(آوارگان) هم با فشارهای روزافزون روبرو شد.

از رئیس جمهوری چه خبر و آیا در دیدار با مقامات آمریکایی به این مسئله پرداخته شد؟ این سئوال دیگر السفیر از فرمانده ارتش لبنان است که با تبسم و البته لحن قاطع پاسخ می‌دهد اهتمام زیادی به من به عنوان فرمانده ارتشی که با داعش و تروریست‌ها با شجاعت می‌جنگد و دستاوردهایی محقق کرده، نشان می‌ دادند، از من درباره ریاست جمهوری در چارچوب میزان تاثیر غیبت رئیس جمهور بر عملکرد ارتش سئوال شد که به صراحت پاسخ دادم این مسئله شبیه پیکر بدون سر است، تمام وظایف را تعطیل و امور را پیچیده می‌کند. در ارتباط با ارتش هم پاسخ دادم که آنچه قبلا به امضای سه نفر نیاز داشت، امروز به امضای 24 وزیر نیاز دارد که سبب تاخیر و کندی امور شده است.

با این حال قهوجی تاکید می‌کند ارتش لبنان به ماموریت خود چه در مرزها یا داخل ادامه خواهد داد و مبارزه با تروریسم را در صدر اولویت‌هایش قرار داده است،‌زیرا تروریسم یک تهدید اساسی برای لبنان است، ما هر روز افرادی را در ارتباط با مسائل تروریسم دستگیر می‌کنیم و با داعش و گروه‌های همسو با آن در مرزها مقابله می‌کنیم.

فرمانده ارتش لبنان در پایان گفت‌وگو با السفیر می‌گوید منطقه در سخت‌ترین شرایط به سر می‌برد و آنچه ما نیاز داریم،‌اندکی همبستگی و کنار گذاشتن اختلافات کوچک است تا لبنان نجات پیدا کند. 52261

کلید واژه ها: ایالات متحده آمریکا - لبنان -




یکشنبه 25 بهمن 1394 - 11:25:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن