واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
چگونه یوبیسافت با Far Cry Primal به ماقبل تاریخ می رود؟ "قسمت دوم" "به قلم David Houghton از Gamesradar" (مطالعه قسمت اول) پس راه حل چیست؟... فراموش کردن تمام زبان های قابل تصور و نوشتن زبانی جدید بر اساس الگوهای آکادمیک. برهمین اساس دو متخصص زبان شناسی به نام های "Brenna Reinhart" و "Andrew Miles" از دانشگاه کنتاکی وارد کار شدند و بر طبق زبان های باستانی اروپایی ، هندی و ... هم چنان در حال پیاده سازی زبانی هستند که در بازی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع آنها باید سه نوع زبان ایجاد کنند چون داستان بازی روایتگر سه قبیله ی متفاوت است. قبیله ی عرفانی (Wenjia) که کمی تهاجمی هستند ، قبیله ی انسان های بدوی و متکبر و در آخر قوم متمدن تر به نام (Izila). طبق صحبت هایی که با آقای اندرو داشتم متوجه شدم که بطور ظاهری می توان از طریق مشاهده ی این سه قوم نوع نگرش و ارزشهای آنها را تشخیص داد. ونیاها (Wenjas) برای طبیعت و عناصر آن احترام قائلند در حالیکه ایزیلاها (Izilas) دارای مهارت ساخت و ساز و همینطور شخصی سازی عمیقی می باشند. اندرو در ادامه اینطور می گوید: "بطور کلی ایزیلاها و ونیاها دو نگرش متفاوت نسبت به دنیا دارند. ونیاها مثبت نگرند و اعتقاد دارند همه چیز دارای روح است در حالیکه ایزیلاها مغرور و به نوعی حرفه ای هستند و می خواهند بر همه چیز حکومت کنند. اگر جزء آنها نباشید ، شما را به بردگی خواهند برد تا برایشان بناهای یادبود بسازید. ایزیلاها دارای دو کلاس مختلف هستند : منطقی و غیر منطقی یا با فکر ( اندیشمند ) و بدون فکر ( نادان ). درواقع ایزیلاها، خدایان و ونیاهای انتخاب شده جزء دسته ی بافکر ها یا اندیشمندان هستند و الباقی بدون فکر یا نادان تلقی می شوند.
اما برای ونیاها همه چیز با این سوال مشخص می شود: "آیا روح داری؟". همه ی حیوانات ، گیاهان ، ونیاها، ایزیلاها و یودمها "Udams" از نظر ونیاها دارای روح هستند پس همه در یک سطح دیده می شوند تنها چیزهای بدون روح مثل یک تخت سنگ برای آنها متفاوت است." همچنین با استفاده کامل از فناوری "Motion Capture" و بازیگران در ساخت انیمیشن ها کاملاً همه چیز با حال و هوای دوران بازی ادغام شده. به گفته ی برنا (Brenna Reinhart) بازیگران در ابتدا زبان های ساخته شده را باید بیاموزند و خیلی جالب است که حتی آنها مانند انسان های بَدَوی برای صحبت کردن حرکاتی هم از خود نشان می دهند. اندرو می گوید: "اغلب اوقات بازیگران سوال می پرسند که چطور زبان های ایجاد شده قرار است در حرکات بدن آنها مؤثر باشد. مثلاً یکی از مربیان در رابطه با زبان ونیاها اینطور توضیح می دهد که حرکات بدن منطبق بر ریتم خاصی مثل تبل زدن است اما برای ایزیلاها مثل خواندن یک آواز ، در نتیجه حرکات آنها شناور خواهد بود." برنا با این موضوع موافق است و اینطور ادامه می دهد که : "در واقع ایزیلاها با زبانشان بازی می کنند. بهترین قسمت برای من زمانی است که آنها می خواهند مفهوم (بله) را به هم بگویند ، به بازیگران گفتیم در بیان حرف "r" تا می توانید صدای خود را بکشید و آنها هم همینکار را انجام می دهند. شما براحتی می توانید ریتم زبان ونیاها و کشش آواها توسط ایزیلاها را حس کنید. فوق العاده است." من تمام این جزئیات را باهم شاهد بودم و حتی توانستم با (TC ‘Kratos’ Carson) بازیگر نقش یکی از شخصیت های ونیاها برخورد داشته باشم و جالب اینجا بود که وقتی بازیگران با استفاده از "Motion Capture" صحنه ها را بازی می کردند بصورت عادی باهم صحبت داشتند و این برای آن بود که بتوانند راحت تر و طبیعی تر احساسات را بخود القاء کنند و بعداً با صداگذاری بروی صحنه ها با استفاده از زبان ایجاد شده برای بازی دیالوگ ها را بازگو خواهند کرد. البته شاید بعد از دیدن صحنه های بازی به زبان عجیب و غریب کمی ناخوش آیند بنظر برسد اما بازی و حرکات بازیگران می تواند نیمی از عمل ترجمه را برای شما ایفا کند.
با توجه به ماهیت بازی که کمی عجیب به نظر می رسد شاید برای شما چنین سوالی پیش بیاید که چگونه قرار است بازی برای ما مفهومی داشته باشد؟... محیط بازی و دنیای آن به گونه ای هماهنگ با المان ها طراحی شده تا قبل از هرگونه واکنشی شما را در آن غرق کند همچنین ظواهر بازی خود به تنهایی نیمی از محتوای بازی را برای شما بازگو خواهد کرد پس نگران درک بازی با توجه به عجیب بودن زبان مردم آن نباشید. بنابراین کاملاً مشخص است که بروی این پروژه خوب کار شده و یک Far Cry خطرناک را برای ما به ارمغان آورده است. البته مطمئناً الان برای قضاوت این عنوان شرکت یوبیسافت بسیار زود است ولی بزودی در اوایل اسفند ماه شاهده انتشار این بازی خواهیم بود و در آن زمان می توانیم راحت تر در رابطه با کیفیت این عنوان بحث کنیم. ............................................................. در اینجا به پایان مقاله رسیدیم و امیدوار هستیم از طریق این مقاله توانسته باشیم بخش هایی از ایده های ناب Far Cry Primal را به شما نشان دهیم. در نهایت دیدگاه شما در مورد عنوان Far Cry Primal چیست؟ از نظر شما این بازی با وجود ریسک رفتن به عصر حجر، می تواند موفق باشد؟
24 بهمن 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]