تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797603985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برده‌داري نوين با كودكان كار و خياباني در شبكه‌هاي زير زميني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برده‌داري نوين با كودكان كار و خياباني در شبكه‌هاي زير زميني
هرچه به سال نو نزديك‌تر مي‌شويم ورود و حضور متكديان در معابر شهري بيشتر از قبل مشاهده مي‌شود.
نویسنده : بيژن يانچشمه 
هرچه به سال نو نزديك‌تر مي‌شويم ورود و حضور متكديان در معابر شهري بيشتر از قبل مشاهده مي‌شود. متكديان و متكدي‌نما‌ها به هواي درآمد‌زايي بيشتر از ساير شهر‌ها و حتي كشور‌هاي همجوار به پايتخت كوچ مي‌كنند و در اين ميان كودكان و نوجوانان با برده‌داری نوين در خدمت باند‌ها و شبكه‌هاي ويژه قرار دارند كه تاكنون اقدامات براي ساماندهي متكديان و متكدي‌نما‌ها كار به جايي نبرده است. با اين حال مديرعامل سازمان رفاه شهرداري عنوان مي‌كند بيشتر اين متكديان را كودكان كار تشكيل مي‌دهند كه ساماندهي و رفع اين معضل اجتماعي نيازمند همكاري شهروندان و برخورد با افراد سود‌جو در اين زمينه است.
هر چند به دليل برخورد‌هاي صورت گرفته متكديان كمتري را مي‌توان در شهر مشاهده كرد اما معضل تكدي‌گري در معابر اصلي و پرتردد شهر چهره شهر را نا‌زيبا كرده‌ است. سوز سرما از يك‌طرف و بي‌خانماني از سوي ديگر متكديان به ويژه كودكان را تهديد مي‌كند تا آنجايي كه در پاسي از شب هم مي‌توان اين كودكان و متكديان را كه به بهانه فروش اجناس بنجل در معابر پرسه مي‌زنند، مشاهده كرد.
مسئولان معتقدند كه بسياري از اين كودكان از سوي برخي افراد و باند‌هاي ويژه به اين‌كار مجبور مي‌شوند تا درآمد و جاي خواب و لقمه ناني براي خوردن به‌دست بياورند. اين در حالي است كه حضور كودكان خياباني و كار در زمان‌هاي خاص و در مكان‌هاي ويژه است، به گونه‌اي كه اجناسي را كه كودكان و نوجوانان در معابر و تقاطع‌هاي شهري با قيمت‌هاي ارزان مي‌فروشند همگي توليد يك يا چند كارگاه زير زميني است كه با رنگ و شكل مختلف توليد و به شهروندان عرضه مي‌شود كه اين امر گواه وجود باند‌ها و تشكيلاتي است كه كار سازماندهي و ساماندهي اين متكديان را برعهده دارند كه به راحتي در شهر به فعاليت‌هاي زير‌زميني و برده‌داری نوين كودكان كار و خياباني مشغول هستند.
 
تغيير چهره تكدي‌گري در پايتخت
برخي از متكديان هستند كه ديگر گرفتن پول خرده تا هزار تومان هم آنها را راضي نمي‌كند و به صورت فردي يا گروهي به همراه همسر و فرزندان خود در گوشه‌اي از خيابا‌ن جلوي رهگذران را گرفته و در خواست‌هاي خود را مطرح مي‌كنند يا خواهان يك وعده غذايي گرم يا پول دوا و درمان و يا كرايه براي سفر به شهر خود هستند. اين قصه تكراري روز بعد در جاي ديگر شهر در حال تكرار است و كسي هم نمي‌تواند نيازمند واقعي را از متكدي‌نما تمييز بدهد.
 
افزايش متكديان در روزهاي منتهي به نوروز
مديرعامل سازمان رفاه شهرداري در زمينه برخورد با متكديان گفت: هرچند برخورد‌ها طبق معمول در دستور كار اين سازمان قرار دارد اما شاهد حضور روزافزون متكديان به ويژه در سر چهارراه‌ها هستيم، در اين زمينه بخش عمده متكديان كودكان كار هستند كه ساماندهي آنها نيازمند مداخله جدي و هماهنگي بين نيروي انتظامي، بهزيستي، قوه قضائيه و شهرداري است.  فرزاد هوشيار افزود: از آنجايي كه جمع‌آوري كودكان متكدي از يك پروتكل خاص راهبري مي‌شود كه در يدِ سازمان بهزيستي است، هماهنگي‌هاي لازم را با آنها انجام مي‌دهيم.  وي با بيان اينكه تكدي‌گري جرم است، گفت: اميدواريم جمع‌آوري متكديان به طور جدي انجام شود و درخواست ما از مردم اين است كه به هيچ وجه به متكديان كمك نكنند، چراكه بسياري از اين افراد متكديان واقعي نيستند و برخي نيز در روزهاي منتهي به عيد از شهرستان به تهران مي‌آيند به همين دليل شاهد افزايش حضور آنها در روزهاي نزديك به نوروز هستيم. مديرعامل سازمان رفاه شهرداري با اشاره به سه فوتي كارتن‌خواب در فصل سرما گفت: هر سه مورد فوتي اوردوز كردند و علت مرگ سرما نبوده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن