تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797033572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام عنوان کرد اتمام فاز اول عملیات اجرایی ایجاد مرز رسمی چیلات


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام عنوان کرد
اتمام فاز اول عملیات اجرایی ایجاد مرز رسمی چیلات
معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام از اتمام فاز اول عملیات اجرایی ایجاد مرز رسمی چیلات در شهرستان دهلران ظرف 2 ماه آینده خبر داد.

خبرگزاری فارس: اتمام فاز اول عملیات اجرایی ایجاد مرز رسمی چیلات



به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حشمت‌الله عسکری ظهر در حاشیه دیدار معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام، فرماندار و اعضای شورای تأمین و تعدادی از مسئولان شهرستان با معاون اقتصادی استاندار میسان عراق و مسئولان محلی این استان در نقطه صفر مرزی چیلات در شهرستان دهلران در خصوص ایجاد مرز رسمی چیلات اظهار داشت: با راه‌اندازی مرز رسمی چیلات در شهرستان دهلران، زمینه انتفاع دو کشور ایران و عراق در زمینه های تجاری و اقتصادی و زیارتی فراهم خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه قابلیت‌های دو طرف مرز چیلات به گونه‌ای است که باید پیش از این، این مرز باز می‌شد، افزود: تمامی زیرساخت های موجود در بخش جاده و راه دسترسی، آب و برق و امنیت پایدار در مرز چیلات فراهم می باشد و همه چیز آماده ایجاد یک مرز رسمی است.
 
معاون برنامه ریزی استاندار ایلام با اشاره به اینکه هم طرف ایرانی هم عراقی از پتانسیل اقتصادی مناسبی برخوردار هستند، تصریح کرد: استان ایلام دارای 10 شهرستان است که شهرستان دهلران به لحاظ بهره‌مندی از ظرفیت نفت و گاز و کشاورزی پراستعداد ترین منطقه استان ایلام است.
 
وی گفت: با راه اندازی مرز رسمی چیلات هم شهرستان دهلران و هم استان میسان به خصوص شهر علی غربی عراق می توانند نیازهای مختلف اقتصادی و ... یکدیگر را فراهم کنند.
 
عسکری با اشاره به ظرفیت بخش صنعت از جمله آجر، سیمان و گچ در دهلران، عنوان کرد: شهرستان دهلران به دلیل اینکه نزدیکترین راه به شمال و جنوب کشور است و همچنین فاصله بسیار مناسب 90 کیلومتری تا نقطه دسترسی ریلی به خط آهن خوزستان به تهران، مناسب ترین مرز به کشور عراق است.
 
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود روزانه 700 تا هزار کامیون از این مرز عبور کنند، ادامه داد: با راه‌اندازی مرز رسمی چیلات در دهلران، استان های چهار محال و بختیاری، همدان، لرستان، اصفهان و مرکزی که دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی هستند از این مرز برای مبادلات تجاری استفاده خواهند کرد.
 
معاون برنامه ریزی استاندار ایلام اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین روزانه 7 تا 10 هزار نفر از این مرز به سمت عتبات عالیات عبور کنند.
 
وی گفت: کل مسیر تا نقطه صفر مرزی 26 کیلومتر است که 6 کیلومتر آن آسفالت است و در آینده نزدیک مابقی این مسیر نیز آسفالت خواهد شد.
 
عسکری خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی راه اندازی مرز چیلات شامل چندین فاز است که فاز اول آن که شامل محوطه سازی به مساحت 50 هکتار که 25 هکتار آن در حوزه مرز ایران و 25 هکتار دیگر در مرز عراق است ظرف 2 ماه آینده به اتمام خواهد رسید.
 
وی افزود: دولت ایران و استان ایلام به مدت دو سال منابع آب و برق بصورت رایگان در اختیار طرف عراقی خواهد گذاشت که تا مقدمات کار و بعد هم مراحل نهایی ایجاد این مرز رسمی تکمیل شود.
 
معاون برنامه ریزی استاندار ایلام یادآور شد: مرز شهرستان دهلران به دلیل موقعیت جغرافیایی و دسترسی به راه به عنوان مهمترین موضوع هزینه ای در بحث ایجاد مرز، علاوه بر مرز رسمی چیلات بعنوان یک مرز تجاری-زیارتی، مرز چم سری نیز به عنوان مرز تجاری برای مراودات تجاری در دهلران نیز ایجاد خواهد شد.
 


94/11/24 - 18:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن