تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797916616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرط حدادعادل برای اسلامی ماندن دانشگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: شرط حدادعادل برای اسلامی ماندن دانشگاه ها
رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: اسلامی شدن و اسلامی ماندن دانشگاه‌ها منوط به عدم تعارض محتویات درسی با اسلام است.
به گزارش نامه نیوز، صد و چهاردهمین نشست شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.


 حداد عادل در ابتدای این نشست گفت: انقلاب اسلامی به این دلیل پیروز شد و تاکنون علیرغم همه دشمنی‌ها مستحکم و پایدار مانده که مبتنی بر دین و فرهنگ برآمده از دین است.


وی افزود: قطعاً اگر بخواهیم انقلاب باقی بماند، تنها راه حفظ فرهنگ مبتنی بر دین و ایمان اسلامی است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای حفظ فرهنگ دینی، ترویج و استحکام بخشیدن به عقاید و تفکرات اسلامی در محیط دانشگاه است.


حداد عادل گفت: اسلامی شدن و اسلامی ماندن دانشگاه‌ها منوط به آن است که محتویات درسی دانشگاه‌ها ضمن لزوم طرح همه نظرات، در تعارض با اسلام نباشد.


در ادامه جلسه، بررسی سرفصل‌های رشته روان‌شناسی صنعتی و سازمانی در مقطع دکتری در دستور کار قرار گرفت، گزارش کارگروه روا‌ن‌شناسی شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، پیرامون این موضوع ارائه شد.


در این گزارش ضمن تشریح موضوع رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی به عنوان علم مطالعه نحوه تعامل کارکنان یک سازمان با آن سازمان، ارتباط این رشته با سایر شاخه‌های روان‌شناسی مورد بررسی قرار گرفته است.


در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به اهمیت کار در پیشرفت و رشد اقتصادی جامعه، نقش کار در احساس عزت فردی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گرفته است.


در ادامه گزارش با تشریح تفاوت‌ها و شباهت‌های این رشته با رشته‌هایی مانند مدیریت صنعتی و... کاربرد این رشته را به کار بردن نظرات روانشناسی در مدیریت سازمان‌‌ها اعلام شده است.


پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ بررسی دقیق ارتباط مفاهیم مطرح شده با ارزش کار و تلاش اقتصادی در معارف اسلام، تببین دقیق نظر اسلام در مورد کار و تولید ارزش افزوده در مقابل نظرات رایج در این بخش و بررسی توأمان سرفصل‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از جمله این پیشنهادات بود.


پس از ارائه این نظرات، اعضای شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی تصویب کردند این سرفصل‌ها جهت بررسی بیشتر به برخی از نهادهای حوزوی ارسال و پس از کسب نظرات این نهادها مجدداً در دستور کار قرار گیرد.


دستور دیگر جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، بررسی سرفصل‌های رشته پویانمایی بود که مجدداً و پس از اعمال اصلاحات مورد نظر شورا مطرح شد.


در ادامه جلسه سرفصل‌های رشته فلسفه رسانه و مبانی زیبایی شناسی هنرهای اسلامی نیز طرح و توسط اعضای شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی مورد بررسی قرار گرفت.


در گزارش ارائه شده با اشاره به تغییرات شگفت انگیز فناورانه، دفاع از مبانی انقلاب اسلامی مستلزم آگاهی کامل نسبت به نظریه رسانه  عنوان شده است.


حداد عادل در تشریح اهمیت رسانه گفت: آنچه که هم اکنون با رسانه‌های جمعی که بیشتر در محیط مجازی فعال هستند، در جوامع در حال رخ دادن است یک انقلاب صنعتی بزرگتر از انقلاب‌های صنعتی پیشین است.


وی افزود: در این رسانه‌ها، افراد دریافت کننده محض و تحت بمباران‌های اطلاعاتی هستند و این موضوع یک خطر است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: فلسفه رسانه به بررسی تأثیرات گسترش رسانه‌های جمعی بر زندگی فردی و اجتماعی انسان می‌پردازد و اگر امروز به بررسی جریان رسانه و پیام‌های منتقل شده از طریق رسانه نپردازیم، فردا دیر خواهد بود.


پس از آن اعضا به ارائه نظرات خود پرداختند، که نحوه ارتباط مباحث تکنیکی و مفهومی، توجه توأمان زیبایی شناسی اسلام به شکل و معنا، لزوم نگارش یک متن درسی مناسب برای این رشته، تبیین و ترسیم دقیق ارتباط مکاتب هنری با مفاهیم معنوی و دینی توجه به تاریخ هنرهای اسلامی از این جمله بود.


در پایان این جلسه نیز محمدرضا دهشیری با رأی اعضای شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی به عضویت کارگروه علوم سیاسی انتخاب شد.




منبع: تسنیم


۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن