تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797949499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئول انجمن دیابت بابل خبر داد عضویت 15 هزار نفر در انجمن دیابت بابل


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مسئول انجمن دیابت بابل خبر داد
عضویت 15 هزار نفر در انجمن دیابت بابل
مسئول انجمن دیابت بابل با اشاره به اینکه انجمن پیشگیری و مهار دیابت بابل تنها سازمان مردم نهاد در زمینه دیابت است که در این شهرستان فعالیت دارد، گفت: این انجمن بیش از 15 هزار عضو دارد.

خبرگزاری فارس: عضویت 15 هزار نفر در انجمن دیابت بابل



مهدی عیسی‌پور درامروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بابل با اشاره به اینکه انجمن دیابت بابل خرداد 88 این انجمن در بابل راه‌اندازی شد، اظهار کرد: شیوع فراگیر و همه‌جانبه بیماری قند خون در کشور که عوارض ناشی از عدم آگاهی، گرانی هزینه‌های درمان و فقدان امکانات مناسب نیز به سرعت، رشد این بیماری را دامن می‌زند موجب شد تا برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری  کار فرهنگی را آغاز و آنچه جامعه ما در راستای مقابله با این بیماری نیاز دارد را اطلاع‌رسانی کنیم. وی با بیان اینکه هدف انجمن فرهنگ‌سازی برای مقابله با بیماری فراگیری است که براساس پیش‌بینی‌های سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر بیش از 200 میلیون نفر در دنیا مبتلا به این بیماری هستند، افزود: با توجه به تعداد بالای مبتلایان به این بیماری ضرورت برنامه هدفمند در این زمینه بسیار حائز اهمیت است زیرا نگاه جدی‌تر به این مقوله علاوه بر تامین سلامت جسمی، سلامت اجتماعی را نیز به دنبال دارد.
مسئول انجمن دیابت بابل خاطرنشان کرد: انجمن پیشگیری و مهار دیابت شهرستان بابل تنها سازمان مردم نهاد در زمینه دیابت است که در شهرستان بابل فعالیت دارد و تاکنون بیش از 15 هزار نفر دیابتی و غیردیابتی به‌صورت داوطلبانه عضو انجمن شده‌اند. عیسی‌پور با اشاره به اینکه این انجمن در شهرهای امیرکلا، بخش گتاب و بندپی غربی نیز فعال است، هدف از تشکیل این دفاتر را دسترس قرار دادن خدمات آموزش و تجهیزات برشمرد و اضافه کرد: محور اصلی فعالیت این مجموعه مردمی، حوزه آموزش است تا بتواند با تغییر شیوه زندگی گام موثری در پیشگیری و مهارت دیابت بردارد که تاکنون نیز موفق بوده است. مسئول انجمن دیابت بابل با اعلام اینکه همایش ندای دیابت انجمن با همکاری آموزش و پرورش بابل، بندپی شرقی و غربی و اداره بهزیستی بابل با هدف آشنایی کودکان در مقاطع ابتدایی و مهدهای کودک‌ برگزار شد که در این راستا مسابقه نقاشی ندای دیابت با موضوع دیابت، سلامت دهان و دندان و تغذیه سالم نیز برگزار شد، گفت: این مجموعه در طول سال بیش از 500 جلسه آموزشی در بابل و بیش از هشت همایش و سمینار مختلف از اساتید برتر کشور و استان برگزار کرده است. عیسی‌پور با اشاره به اینکه شرکت در جلسات برای عموم بدون هزینه و آزاد است، اضافه کرد: همه فعالیت‌های این مجموعه عام‌المنفعه و در راستای رسیدن به اهداف عالی خود است. مسئول انجمن دیابت بابل با بیان اینکه این انجمن به عنوان بزرگ‌ترین مدرسه دیابت در شهرستان بابل با بیش از 10 برنامه آموزشی متفاوت در طول هفته، آنچه فرد دیابتی باید بدانند یا افرادی سعی در پیشگیری دارند را به شکل متمرکز آموزش می‌دهند، خاطرنشان کرد: محور آموزش در کلاس‌ها به زبان ساده کاملا کاربردی در سطح مقدماتی، طب نوین، طب سنتی، ورزش و روان‌شناسی همه روز صبح و عصر در محل انجمن انجام می‌شود که غیر از برگزاری کلاس در انجمن، این جلسات در مساجد، مدارس، حوزه و دانشگاه‌ها نیز برگزار می‌شود. وی بابل یادآور شد: انجمن در راستای اهداف خود که همانا در دسترس قراردادن خدمات بهینه به اعضا است طرحی را به عنوان همیار کارت بیمه دندانپزشکی آغاز کرده که مورد استقبال عموم شهروندان قرار گرفته و سبب کاهش چشم‌گیر هزینه‌های درمانی دندانپزشکی شده است.
 
عیسی‌پور با اشاره به راه‌های درمانی دیابت در این انجمن، خاطرنشان کرد: روش نوین یا دارو درمانی یعنی استفاده صحیح از نظر مقدار، زمان و نوع دارو طبق نظر پزشک معتمد است. وی با بیان اینکه روش طبیعی یا گیاه درمانی یعنی جایگزین کردن گیاهان سلامت بخش به جای دارو با نظر متخصص طب گیاهی، روش تغذیه‌ای یا غذا درمانی یعنی استفاده از غذاهای سالم مطابق با گروه خونی است، اضافه کرد: این انجمن راز درمان دیابت و بیماری‌ها را استفاده از روش مکمل می‌داند که با همکاری پزشکان، کارشناسان با تجربه اجرایی کرده است، این روش پنج‌گانه باید همزمان به کار برده شود تا بهبودی حاصل شود. مسئول انجمن دیابت بابل تصریح کرد: دیابت بیماری خاموش، بی‌نشانه و بدون درد است فرد تنها در زمان گسترش بیماری هنگامی که با عوارض چشمی و کلیوی بروز کند به دنبال درمان و پیشگیری می‌رود و برای همین دیابت را مرگ خاموش می‌نامند.
این مسئول گفت: این بیماری با افزایش وزن، فشار خون بالا، وراثت و سقط جنین و... بروز می‌کند و چون اراده جدی برای مقابله و پیشگیری از این بیماری در میان مردم وجود ندارد ضرورت تغییر اساسی در این نگرش چه در سطح برنامه‌ر‌یزان و چه در میان عامه مردم به شدت خودنمایی می‌کند.

94/11/24 - 02:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن