تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797617186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلابي‌ترين حضور پسابرجام


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انقلابي‌ترين حضور پسابرجام
«انقلابي‌ترين حضور پسابرجام» شايد اين عبارت كوتاه‌‌ترين توصیفی باشد كه بتوان درباره حضور ميليوني و حماسي مردم در 22 بهمن امسال عنوان كرد.
نویسنده : رحيم زياد‌علي 


«انقلابي‌ترين حضور پسابرجام» شايد اين عبارت كوتاه‌‌ترين توصیفی باشد كه بتوان درباره حضور ميليوني و حماسي مردم در 22 بهمن امسال عنوان كرد.
يك روز قبل از 22 بهمن در تيتر نخست «جوان» گفته بوديم ملت انقلابي راه نفوذ را خواهند بست. نوشته بوديم 22 بهمن نوبت كساني است كه اهل مدارا و تساهل و تسامح با دشمن سختگير و خشن نيستند. نوشته بوديم كه ملت نشان خواهند داد از انقلابي كه كرده‌اند، پشيمان نيستند و فرياد «من انقلابي هستم» سر خواهند داد.
حضور آگاهانه ملت انقلابي ايران ترجمان اين واقعيت بود كه آنها پس از 37 سال بر عهد و پيماني كه با امام و خلف صالح او بسته‌اند وفادارند و سر آشتي با استكبار ندارند. حضور حماسي ملت انقلابي ايران در 22 بهمن امسال كه همچون سال‌هاي گذشته برگ زرين ديگري به تاريخ ملت افزود، از اهميت و ويژگي خاصي برخوردار بود و آن اينكه اين حضور نخستين تجمع ملي پس از پذيرش برجام بود؛ اهميت از آن رو كه برخي جريانات داخلي و خارجي همواره اين توافق (برجام) را پايان مبارزه با استكبار توصيف مي‌كردند و از آشتي با كدخدا مي‌گفتند، اما ملت ايران نشان دادند كه جر خدا هيچ كدخدايي را به رسميت نمي‌شناسند.
اين حضور و پيام آشكار آن را بيش از هر جرياني، رسانه‌هاي خارجي به خوبي دريافتند. خبرگزاري فرانسه نوشت: ايراني‌ها چند هفته پس از توافق هسته‌اي، پلاكاردهاي مرگ بر امريكا را تكان دادند و در كنار موشك‌هاي بالستيك عكس سلفي گرفتند. خبرگزاري امريكايي آسوشيتدپرس نوشت: ايراني‌ها شعار ضد‌امريكايي و ضداسرائيلي سردادند و شبكه عربي الميادين لبنان گزارش داد: ايراني‌ها بر ادامه راه امام خميني تأكيد كردند. ديگر شبكه عرب زبان «العهد» لبنان گزارش كرد: 37 سال مقاومت ايران را به دستاوردهاي علمي رساند. روزنامه امريكايي نيويورك‌تايمز هم نوشت: ايراني‌ها در هواي بسيار سرد در راهپيمايي سالگرد پيروزي انقلاب شركت كردند و شبكه تلويزيوني امريكايي «اي‌بي‌سي» شعارهاي ضدامريكايي و ضداسرائيلي راهپيمايان ايراني را مورد توجه قرار داد.
در تهران راهپيماياني كه از ساعات اوليه صبح در مسيرهاي تعيين شده يوم‌الله 22 بهمن شركت كردند با پياده‌روي روي پرچم امريكا، رژيم‌صهيونيستي و انگليس انزجار و بي‌اعتمادي خود را از سياست‌ها و اقدامات سلطه‌جويانه و ددمنشانه اين كشورها نشان دادند.

  روحاني: ملت ايران تسليم نخواهد شد
رئيس‌جمهور طي سخناني در اجتماع بزرگ راهپيمايان 22 بهمن در ميدان آزادي تهران، با بيان اينكه مردم خواست دهها ساله خود را در كلام امام و رهبري متبلور مي‌بينند، اظهار داشت: جهانيان در برابر انقلاب شكوهمند و بزرگ و مردمي ايران بهت‌زده شدند و ديدند كه چگونه كلام يك رهبر ديني و معنوي اين همه مي‌تواند در جهان معاصر در ميان مردم صاحب نفوذ باشد.
رئيس‌جمهور تصريح كرد: انقلاب ما انقلاب اخلاقي، انقلاب مسالمت‌آميز، انقلابي بدون بداخلاقي و بدون خشونت بود چراكه دين اسلام پيام‌آور عدالت و اعتدال و مهرباني و برادري براي همه مردم است. وي گفت: مردم ما در دوران انقلاب براي تثبيت انقلاب و سال‌هاي بعد در برابر تجاوز بيگانگان قرباني‌هاي فراواني را تقديم انقلاب كردند. روحاني ادامه داد: كشورهايي كه ساليان طولاني عادت كرده بودند با مردم به اصطلاح جهان سوم از ديد خودشان و حتي با مردم ايران با زبان زور سخن بگويند، امروز بعد از حدود چهار دهه از پيروزي انقلاب به خوبي حس كرده‌اند كه ملت بزرگ ما در برابر هيچ فشار و تهديدي تسليم نخواهند شد.
رئيس‌جمهور تصريح كرد: امروز همه آنهايي كه به‌خاطر كينه يا به‌خاطر بدفهمي يا بدخواهي به مردم ايران فشار مي‌آوردند، در برابر عظمت مردم ايران سر فرود آورده‌و از اقدامات گذشته خود مأيوس هستند. روحاني ادامه داد: امروز شوراي حكام آژانس و سازمان ملل متحد هم پذيرفته‌اند كه ايران به دنبال سلاح كشتار جمعي و سلاح هسته‌اي نيست و افكار عمومي جهان هم به اين موضوع رسيده‌اند كه تبليغات صهيونيست‌ها و امريكايي‌ها عليه ملت ايران دروغ بوده است. روحاني گفت: دنيا امروز فهميده است دوران زبان تحريم و تحقير پايان يافته است. دنيا امروز فهميده است با ملت ايران تنها مي‌توان با زبان تعظيم و با زبان تكريم سخن گفت.
 
  كشور را با اقتصاد مقاومتي مي‌سازيم
روحاني با بيان اينكه به حول و قوه الهي و با كمك مردم و با تكيه بر اقتصاد مقاومتي، ايراني آباد و سرافراز و بهتر از گذشته خواهيم ساخت، اظهار داشت: مردم ما مستحق يك ناوگان كهنه و فرسوده ريلي، هوايي و زميني نيستند بلكه ملت ما مستحق بهترين‌هايند. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتخابات آينده گفت: ما در آستانه يك انتخابات سرنوشت‌ساز هستيم و انقلاب ما، انقلاب ميدان دادن به زن و مرد، پير و جوان بوده است.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه اساس انقلاب، آزادي، آراي مردم، حقوق اساسي ملت، اخلاق و قانونمداري بوده است، افزود: اين انقلاب، انقلاب همه مردم است و تعلق به هيچ جناح يا حزب خاصي ندارد. روحاني با بيان اينكه انقلاب ما پاي صندوق آرا تبلور پيدا مي‌كند، گفت: هيچ‌كس نبايد با صندوق رأي قهر كند و همه مردم بايد پاي صندوق آرا بشتابند. رئيس‌جمهور تصريح كرد: رأي ما «نه» به آنهايي است كه مي‌خواهند به قانون پشت كنند، «نه» به آنهايي است كه اهل منازعه و افراط هستند و ما عظمت اين ملت و كشور را با اتحاد و وحدت به نقطه مطلوب خواهيم رساند.

   قطعنامه پاياني
مراسم 22 بهمن امسال نيز همچون سنوات گذشته با قرائت قطعنامه پاياني در 13 بند به كار خود پايان داد؛ قطعنامه‌اي كه ضمن بيعت مجدد با آرمان‌هاي امام، پيشرفت و استقلال كشور را مرهون فضل الهي و رهبري حكيمانه و با صلابت ولي فقيه زمان حضرت آيت‌الله‌العظمي امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) دانسته و اطاعت همه‌جانبه از معظم‌له را عامل اصلي استحكام و اقتدار ملي، تحكيم آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و هم‌افزايي و وحدت در جغرافياي ايران اسلامي مي‌داند. بخش ديگري از اين قطعنامه به برجام اشاره كرده و اين توافق را حاصل درايت رهبري و «مقاومت» و «ايستادگي» برابر جبهه زورگويان و نيز همت بلند دانشمندان هسته‌اي كشور دانسته و ضمن قدرداني از تلاش‌هاي خستگي‌ناپذير مذاكره‌كنندگان محترم هسته‌اي كشورمان، بر توجه جدي به منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و اعمال نظارت و مراقبت‌هاي هوشمندانه در روند اجراي «برجام» تأكيد نموده و در عين حال از دولت و شوراي عالي امنيت ملي خواسته از خدعه و نقض عهد دولت‌هاي مستكبر به‌ويژه امريكا غفلت نكرده و در صورت هرگونه پيمان‌شكني‌ و تهديد تعهدات، راهبرد «مقابله به مثل» را به‌طور جدي و قاطعانه در دستور كار قرار دهند.
اين قطعنامه همچنين تأكيد كرده است: ملت استكبارستيز ايران، امريكا را همچنان دشمن شماره يك خود دانسته و با تأسي به منويات و هشدارهاي رهبر معظم انقلاب (مد‌ظله‌العالي)، «رخنه» و «نفوذ» در حصار اراده و تصميمات كشور و تلاش موريانه‌وار براي سست‌كردن اركان نظام را راهبرد انكارناپذير دشمن در عصر «پسابرجام» دانسته و با تأكيد بر ضرورت افشاي سناريوهاي ضدايراني و ضدانقلابي امريكا، از همه دستگاه‌ها و نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي و نيز همه دلسوزان و جريان‌هاي معتقد به نظام مي‌خواهد با هوشياري و هوشمندي به مسئوليت‌هاي خطير خود برابر توطئه «نفوذ» عمل كرده و با عبور انقلاب و جامعه‌ اسلامي از گزند اين خطر بزرگ، شكست سنگين جبهه دشمنان انقلاب و معاندان نظام در اين عرصه سرنوشت‌ساز را رقم زنند.
بند ديگري از اين قطعنامه اقتصاد مقاومتي را مورد توجه قرار داده و تأكيد كرده است: ما مردم مقاوم و متحد ايران اسلامي، با تأكيد بر اينكه باز شدن درهاي كشور به روي شركت‌ها و كمپاني‌هاي غربي در دوره «پسا‌برجام»، نه تنها نبايد توجه عملي به «اقتصاد مقاومتي» را به محاق فراموشي بسپارد بلكه بايد با اجراي سياست‌هاي «اقتصاد مقاومتي» و راهبرد «مديريت جهادي» در صحنه توليد ملي، با به ميدان‌آوردن كار و سرمايه ايراني و نيز اتكا به جوانان جسور، خلاق و كارآفرين، اين مقطع را به فرصتي براي استحكام‌بخشي ساخت دروني قدرت جمهوري اسلامي تبديل كند. تأكيد بر اقتدار توان موشكي و بازدارندگي كشور، قدرداني از اقدام بهنگام و قاطعانه نيروي دريايي سپاه در توقيف شناورهاي متجاوز امريكايي، توجه قواي سه‌گانه به ويژه قوه مجريه براي مهار گراني، رفع معضل اشتغال و بيكاري، تأكيد بر تداوم راه شهيدان، حضور پرشور در انتخابات مجلس خبرگان و شوراي اسلامي توأم با بصيرت و انتخابات آگاهانه از ديگر بندهايي است كه در اين قطعنامه مورد تأكيد قرار گرفته است.

   حاشيه‌هاي راهپيمايي
حضور سردار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در همان دقايق اوليه در ميان راهپيمايان تهراني مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود. همچنين عده‌اي از جوانان تهراني با نقاشي كردن تصوير شهداي مدافع حرم در راهپيمايي ياد و خاطره اين شهيدان را گرامي داشتند. در حاشيه راهپيمايي و در حوالي ميدان انقلاب برخي جوانان تهراني با پوشيدن لباس‌هاي تفنگداران امريكايي و نشستن بر كف يك قايق، صحنه دستگيري متجاوزان امريكايي را بازسازي كردند. جوانان تهراني اين اقدام خود را نوعي كنايه به امريكايي‌ها توصيف كردند و تأكيد كردند كه هيچ‌گاه تجاوز به خاك كشورشان را نخواهند پذيرفت. مردم انقلابي تهران همچنين با سر دادن شعار مرگ بر آل‌سعود، جنايت‌هاي حكومت فاسد سعودي را محكوم كردند. «مرگ بر آل‌سعود» و «مرگ بر امريكا» از جمله شعارهايي بود كه مردم انقلابي تهران در بيزاري جستن از جنايت‌هاي حكومت فاسد سعودي و حمايت امريكا از اين رژيم سر دادند. اعلام انزجار تهراني‌ها از اقدامات گروهك تروريستي داعش از ديگر حاشيه‌هاي اين مراسم بود. در حاشيه اين راهپيمايي جمعي از هموطنان‌مان كه از حوالي خيابان توحيد به جمع راهپيمايان پيوستند، ضمن پوشيدن كفن تأكيد كردند حاضرند براي جنگ با داعش به سوريه و عراق اعزام شوند.
راهپيمايان تهراني همچنين با سر دادن شعار «مرگ بر داعش» تأكيد كردند كه تمام جهان اسلام دشمن داعش است. راهپيمايي 22 بهمن امسال رنگ و بوي انتخاباتي هم البته داشت و ملت با در دست داشتن پلاكاردهايي مطالبات پسابرجام خود را به دولتمردان يادآوري كردند؛ مطالباتي كه بخش زيادي از آن محصول وعده‌هايي بود كه در انتخابات رياست جمهوري 92 به مردم داده شده بود. بخشي از اين دستنوشته‌ها عبارت بودند از: «همچنان به امريكا بي‌اعتماديم»، «برجام به فرجام رسيد»، «منتظر چرخش زندگي‌مان هستيم.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن