تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797643496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشويق حاتمي‌کيا در شب درخشش«ايستاده در غبار»


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تشويق حاتمي‌کيا در شب درخشش«ايستاده در غبار»
در شبي که حتي رئيس سازمان سينمايي به خوب بودن فيلم «باديگارد» ساخته ابراهيم حاتمي‌کيا اعتراف کرد، «ايستاده در غبار» توانست عنوان بهترين فيلم جشنواره سي و چهارم را به دست آورد، در اين شب چندين بار از ابراهيم حاتمي‌کيا تجليل شد.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


اختتاميه جشنواره سي و چهارم شامگاه بيست و دوم بهمن‌ماه در برج ميلاد برگزار شد. در اين مراسم فيلم «ابد و يک روز» ساخته سعيد روستايي با به دست آوردن 9 سيمرغ بلورين رکورددار شد و «ايستاده در غبار» ساخته محمدحسن مهدويان توانست عنوان بهترين فيلم را از آن خود کند. نکته جالب توجه اين مراسم تقدير چند تن از دريافت‌کنندگان سيمرغ از ابراهيم حاتمي‌کيا بود که به‌رغم شايستگي‌هاي فيلم «باديگارد» از فهرست نامزدهاي بهترين فيلم و بهترين کارگرداني حذف شده بود.
   
سيمرغ‌هاي روستايي
جشنواره سي و چهارم با درخشش فيلم اولي‌ها به پايان رسيد. کارگردانان فيلم اولي توانستند جوايز بهترين کارگرداني و بهترين فيلم را از آن خود کنند تا جشنواره با وجود ناديده گرفتن فيلم‌هاي شايسته‌اي مانند «سيانور»، «باديگارد»، «هفت ماهگي» و حتي فيلم‌هايي از جنس «خشم و هياهو» يا «اژدها وارد مي‌شود»، پديده‌هاي نوظهور سينماي ايران با غافلگيري تمام، بيشترين جوايز ممکن را از آن خود کنند. در اين دوره از جشنواره، کارگردانان با سابقه‌اي مانند تبريزي، ميرکريمي، مؤتمن با وجود نامزد شدن در چندين رشته با دست‌هاي تقريباً خالي جشنواره را ترک کردند. جالب اينجاست که فيلم سعيد روستايي که نقد‌هاي زيادي بر محتواي آن وارد شده است، توانست در مجموع بخش‌هاي نگاه نو، سوداي سيمرغ و بهترين فيلم از نگاه مردم در مجموع 9 سيمرغ از آن خود کند. شفيع آقامحمديان، مدير سابق مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي در واکنش به سيمرغ‌هاي فيلم «ابد و يک روز» مي‌گويد: متأسفانه در اين دوره از جشنواره نه‌تنها از آرمان‌هاي «انقلاب» و «فجر» به مفهوم حقيقي خبري نبود، بلکه به آنها دهن‌کجي آشکاری هم شده بود. ما نمونه اين توهين‌ها را در تقدير از فيلم سينمايي «ابد و يک روز» شاهديم.
آقامحمديان مي‌افزايد: متأسفانه جدا از اين مسئله ما حتي در داوري‌ها نيز شاهد بي‌عدالتي‌هاي زيادي بوديم، به نحوي که اندک فيلم‌هاي ارزشي و انقلابي که در راستاي اهداف و سياست‌هاي استراتژيک کشور ساخته شده بودند نيز به طور کلي در جشنواره ناديده گرفته شدند. به عنوان مثال فيلم‌هايي همچون «جشن تولد» يا «باديگارد» به طور کلي از ديدگاه داوران دور ماندند و در عوض اعضاي هيئت داوران به فيلمي مانند «ابد و يک روز» که تصويري مخدوش و غيرواقعي از وضعيت فعلي جامعه را نشان مي‌داد، بها دادند.
   
سيمرغم را به حاتمي‌کيا تقديم مي‌کنم
پرويز پرستويي بار ديگر همکاري تازه‌اي با ابراهيم حاتمي‌کيا داشت. پرستويي که در اکثر فيلم‌هايي که با حاتمي‌کيا همكاري داشته از جمله به ياد‌ماندني‌ترين فيلم‌هاي سينماي بعد از انقلاب نام گرفته است، به خاطر بازي در فيلم «باديگارد» موفق به کسب سيمرغ بهترين بازيگر نقش اول مرد شد. وي بعد از دريافت سيمرغ گفت: من پرويز پرستويي، بازيگر نقش حيدر ذبيحي «باديگارد» هستم. خالق باديگارد ابراهيم حاتمي‌کياست. خوشحالم که در هدايت و رهبري ابراهيم حاتمي‌کيا توانستم ايفاگر نقشي باشم که اعضاي محترم هيئت داوران اين نقش را شايسته سيمرغ بلورين دانستند. وي افزود: مي‌خواهم اين سيمرغ را اول به ابراهيم حاتمي‌کيا تقديم کنم و به رسم ادب تقديم مي‌کنم به استادان محترمي که در اين سالن حضور ندارند، پنج‌ تن از استادان سينماي ايران؛ عزت‌الله انتظامي، علي نصيريان، محمدعلي کشاورز، جمشيد مشايخي و داوود رشيدي.
در اين شب تنها پرويز پرستويي نبود که از ابراهيم حاتمي‌کيا ياد کرد. دکتر محمدرضا شجاعي، طراح صحنه و لباس «ايستاده در غبار» پس از دريافت سيمرغ گفت: لازم است از حاتمي‌کيا که الفباي کار را به من آموخت و اساتيدي چون حميد نعمت‌الله تشکر کنم. «ايستاده در غبار» کار سختي بود، اما با تيم همراه، تهيه و توليد سختي‌اش زياد حس نشد.
مهدويان که توانست جايزه ويژه هيئت داوران را در بخش نگاه نو براي فيلم «ايستاده در غبار» به دست آورد، گفت: افرادي مانند ابراهيم حاتمي‌کيا در سينما به اين زودي‌ها متولد نمي‌شوند، قدر بزرگانمان را بدانيم. حيف است حاتمي‌کيا در اينجا حضور ندارد. ما جوان‌ها علاقه‌منديم جايزه‌مان را از بزرگان سينماي ايران بگيريم. اين جايزه را به خودم مي‌دهم.  سيدهادي اسلامي که براي جلوه‌هاي ويژه بصري فيلم «باديگارد» سيمرغ گرفته بود، گفت: با تشکر از خانواده‌ام و عوامل باديگارد برخلاف آقاي مهدويان سيمرغم را به آقاي حاتمي‌کيا تقديم مي‌کنم.
   
ياد سردار همداني در اختتاميه جشنواره
با اعلام نام بهترين فيلم جشنواره، امير بنان، مجري طرح«ايستاده در غبار» به نمايندگي از حبيب والي‌نژاد تهيه‌کننده اين فيلم به روي سن رفت و بعد از دريافت سيمرغ گفت: خوشحالم که کار ما ديده شد، اما کار هادي بهروز فيلمبردار خوبمان ديده نشد. از هادي حجازي‌فر تشکر مي‌کنم. دوست داشتم اين فيلم را يکي از عزيزاني که براي توليدش به ما کمک شاياني کرد ببينند، اما شهيد شدند؛ سردار حسين همداني.
   
ناديده گرفته‌شده‌هاي جشنواره
حضور نداشتن فيلم «باديگارد» در ميان نامزد‌هاي جوايز اصلي جشنواره فيلم فجر تنها مورد بحث‌بر‌انگیز انتخاب داوران جشنواره نبود. بلکه ناديده گرفتن برخي از فيلم‌ها باعث شد تا دامنه اعتراضات گسترده‌تر شود. يکي از فيلم‌هايي که به‌رغم شايستگي در هيچ بخشي نامزد نشد، «سيانور» بود. فيلم‌هاي ديگري نيز بودند که مي‌شد در يک يا چند بخش نامزد شوند، اما فيلم‌هايي هم که در چندين بخش نامزد شده بودند، دست آخر نتوانستند با دستي پر از اختتاميه خارج شوند. فيلم‌هاي کمال تبريزي و رضا ميرکريمي از اين جمله بودند.
   
دست‌هاي خالي «امکان مينا» و «دختر»
امکان مينا با 9 عنوان نامزدي بعد از «ابد و يک روز» بيشترين تعداد و شايد بيشترين شانس براي دريافت سيمرغ‌هاي جشنواره را داشت، اما در نهايت تنها با يک سيمرغ مشترک با فيلم «دختر» در بخش موسيقي متن، پرونده حضورش در جشنواره بسته شد. از طرف ديگر رضاميرکريمي که با «دختر» به جشنواره آمده بود هم به غير از آن يک نيم سيمرغ هيچ جايزه‌اي به دست نياورد. در نهايت 9 فيلم از جشنواره موفق به دريافت سيمرغ بخش مسابقه سينماي ايران شدند. فيلم‌هاي «ابد و يک روز» 9 سيمرغ، «ايستاده در غبار» سه سيمرغ و يک جايزه ويژه، «باديگارد» و «نفس» هر كدام دو سيمرغ، «خشم و هياهو» یک سیمرغ و يک جايزه ويژه، «لانتوري»، «امکان مينا»، «دختر» و «زاپاس» نيز هر كدام يک سيمرغ از جشنواره سي و چهارم گرفتند. در اين مراسم حکم دبيري جشنواره سي و پنجم به نام محمد حيدري، دبير دوره فعلي قرائت شد تا سال آينده نيز حيدري مسئوليت برگزاري جشنواره را برعهده داشته باشد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن