تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797737742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنخواه جای بودجه چنددوازدهم را می‌گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تنخواه جای بودجه چنددوازدهم را می‌گیرد
تنخواه جای بودجه چنددوازدهم را می‌گیرد دولت در پیشنهاد جدیدی به کمیسیون تلفیق مجلس خواستار استفاده از تنخواه در فروردین ۹۵ به جای تصویب بودجه چند دوازدهم و ابلاغ قانون بودجه ۹۵ قبل از پایان فروردین سال آینده به دولت شد.


به گزارش فرهنگ نیوز، الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 95، درباره جزئیات جلسه دو روز پیش برخی اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 95 مجلس شورای اسلامی با نوبخت و معاونانش در ساختمان سازمان مدیریت گفت: به‌علت تأخیر در تقدیم لایحه بودجه و شرایط خاص این ایام برای حضور نمایندگان در حوزه انتخاباتی برای حل و فصل مسائل مردم بیم جدی وجود دارد که مجلس فرصت کافی برای رسیدگی به بودجه 95 را نداشته باشد و دولت ناچار باشد بودجه چنددوازدهم به مجلس ارائه دهد.
 
وی افزود: در رایزنی‌ها با مدیران سازمان مدیریت برای کمک به دولت قرار شد تلاش مضاعفی صورت بگیرد تا بتوان با جلسات فشرده مشترکی با مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات، دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و دفاتر مربوطه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تا جایی که ممکن است از این فرصت پیش‌آمده استفاده کنیم و از 9 اسفند ماه بتوانیم کار را به‌صورت جدی در کمیسیون تلفیق بودجه 95 به‌صورت سه‌شیفت تعقیب کنیم تا فرصتی به وجود آید و مجلس زودتر بودجه 95 را تصویب کند.
 
وی تصریح کرد: در این جلسه بحث شد که اگر تصویب بودجه در صحن به سال آینده بکشد، دولت با تمهیداتی که خودش در پایان سال 94 برای تمدید یک‌دوازدهم و استفاده از تنخواه‌های در اختیار دارد، تا پایان فروردین ماه 95 این فرصت فراهم شود که مجلس بودجه را به دولت ابلاغ کند.
 
رئیس کمیسیون تلفیق در پاسخ به این پرسش "یعنی یک‌دوازدهم تقریباً قطعی است اما نیازمند مصوبه مجلس نیست؟" گفت: اگر تا قبل از پایان فروردین ماه 95 بتوانیم بودجه 95 را به دولت ابلاغ کنیم، دولت با ابزارهایی که در اختیار دارد می‌تواند هزینه‌هایی غیر از حقوق و دستمزد را از محل تنخواه تأمین کند و حقوق و دستمزد را به مصوبه مجلس و ابلاغ قانون موکول نماید.
 
نادران با تأکید بر اینکه بودجه این طرف سال به دولت ابلاغ نخواهد شد، افزود: دو هفته حداقل زمانی است که آیین‌نامه داخلی مجلس برای بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق تعیین کرده که تا یک ماه قابل تمدید است. البته تقریباً در سالهای اخیر سالی نبوده  که کمیسیون تلفیق ظرف دو هفته توانسته باشد اقدام به تصویب بودجه کند.
 
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 95 اضافه کرد: ما توقع داریم اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 95 از یک‌شنبه بعد از انتخابات 7 اسفند در کمیسیون شرکت کنند و با کاهش حاشیه‌های مختلفی که ممکن است در بحثها به وجود آید و موافقت هیئت رئیسه مجلس، به‌صورت سه‌شیفت در هفته اول و دوم بعد از انتخابات مجلس، بودجه را به صحن تقدیم کنیم، تا از هفته چهارم صحن علنی بحث بودجه را آغاز کند و اگر ممکن باشد با ادامه رسیدگی پس از تعطیلات نوروز، قبل از پایان فروردین ماه 95 بودجه به دولت ابلاغ شود.
 
وی تصریح کرد: اگر قبل از فروردین ماه 95 بودجه به دولت ابلاغ شود و دولت از ظرفیت‌های قانونی و اختیارات خود برای ادامه دادن بودجه 94 تا قبل از پایان فروردین ماه 95 که دستگاههای اجرایی با کمبود بودجه در اداره کشور مواجه نباشند، استفاده کند، این فرصت فراهم هست که ما بودجه 95 را بدون چنددوازدهم بتوانیم به دولت ابلاغ کنیم.
 
نادران با اشاره به اینکه این پیشنهاد از طرف دولت مطرح شده است، گفت: تمام تلاش ما این است که با هماهنگی اعضای کمیسیون تلفیق این پیشنهاد دولت عملیاتی شود.
 
وی در پایان اعلام کرد: برای فروردین ماه 95 غیر از حقوق و دستمزد، بقیه هزینه‌های دولت با موافقت خزانه از محل تنخواه قابل تأمین است، ولی حقوق و دستمزد فروردین 95 موکول به تصویب و ابلاغ قانون بودجه قبل از پایان فروردین است تا به مشکل نخورد.
 
* نوبخت: افزایش حقوق از فروردین 95 پیش‌بینی شد
 
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت نیز با بیان اینکه دو روز پیش جلسه‌ای با اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شد، گفت: خوشبختانه اعضای این کمیسیون همانند دولت نظر داشتند که منافع ملی ایجاب می‌کند که ما بودجه سال 95 را قبل از پایان سال تصویب کنیم و کارهای مختلفی در این مورد انجام شده است.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: امیدواریم بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه و انتخابات مجلس بتوانیم از 10 تا 11 اسفند کار تصویب بودجه در کمیسیون تلفیق را انجام دهیم.
 
نوبخت افزود: ما در بودجه سال 95 پرداخت‌هایی که قرار است تا پایان فروردین انجام شود از جمله افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان را پیش بینی کردیم.
 
وی ادامه داد: در صورتی که بودجه 95 تا پایان سال تصویب شود می‌توانیم این افزایش حقوق را اعمال کنیم. کما اینکه اگر بودجه 95 تا پایان هفته سوم نیز تصویب شود این موضوع باز هم اجرایی خواهد شد.
 
سخنگوی دولت افزود: برای کشور خوب نیست که در شرایط پساتحریم فعالان بخش غیردولتی منتظر این باشند که برنامه ششم و بودجه 95 عقب بیفتد و کشور را متوقف کنیم تا به بودجه برسند.
 
نوبخت تصریح کرد: امیدواریم همانطور که مجلس با دولت همراهی داشته در این مورد هم جبران کند تا بودجه سال 95 قبل از سال در مجلس تصویب شود.
 
* دستغیب عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق :لایحه بودجه هفته آخر اسفندماه در صحن مجلس
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 95 هم با بیان اینکه باید آمادگی لازم را برای بودجه دودوازدهم داشت، گفت: تلاش خواهیم کرد و عزم این است که لایحه بودجه 95 تا پایان سال تصویب شود و فعلاً موضوع و مبنای بودجه دودوازدهم نداریم.
 
احمدرضا دستغیب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد برگزاری جلسه مشترک اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 95 با رئیس و معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اظهار داشت: علت این جلسه با توجه به شرایط ایجاد شده برای بودجه سال 95 و برخورد آن با زمان انتخابات بوده است، لازم است هماهنگی‌هایی برای برنامه ریزی و بررسی این لایحه انجام شود.
 
وی افزود: اولین جلسات کمیسیون تلفیق بودجه 95 قبلاً تشکیل شده بود و تصمیم گرفته شد که در طول تعطیلات مجلس هم با اعلام آمادگی دولت، که این آمادگی را داریم، جلسات و نشست‌هایی را با دستگاه و مسئولین سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار کنیم.
 
نایب رئیس دوم کمیسیون تلفیق بودجه 95 گفت: جلسه دو روز پیش براساس درخواست دولت و برای هماهنگی بیشتر و استفاده از فرصت‌های موجود برای تنظیم بودجه سال 95 بود و برنامه و جدول زمان بندی رسیدگی به لایحه بودجه 95 را با دولت به توافق رسیدیم که این برنامه را به اعضای کمیسیون تلفیق بودجه خواهیم داد.
 
دستغیب با بیان اینکه امروز برخی نکات مورد نظر در ارتباط با ساختار بودجه 95 و نکاتی که در جلسه مشترک می‌تواند مطرح شود، تا دولت در مورد آن بررسی داشته باشد، بررسی شد، اضافه کرد: تبادل نظر درباره نحوه بررسی لایحه بودجه صورت گرفت و همچنین در مورد برخی از ابهامات که در بعضی از تبصره‌ها و جداول بودجه وجود داشت، بحث شد.
 
وی ادامه داد: امیدواریم و تلاش و مبنای ما بر این است که با عزم جدی و تلاش گسترده یک روز زودتر از جلسه علنی مجلس (یکشنبه 9 اسفند ماه) جلسه کمیسیون تلفیق را اعلام و برگزار کنیم و کلیات بودجه را در همان جلسه بررسی و تصویب کنیم و بعد از آن بررسی درآمدها و مخارج را آغاز کنیم.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 95 با اشاره به برنامه زمان بندی بررسی لایحه بودجه 95، گفت: بررسی و تصویب بودجه فشار کاری جدی را می‌طلبد و قرار بر این شد که به اعضای کمیسیون تلفیق بودجه اطلاع داده و درخواست شود که جلسات کمیسیون در سه شیفت کاری برگزار شود و اعضا حضور داشته باشند تا بتوانیم نهایت استفاده را از زمان کمی که در اختیار داریم، داشته باشیم.
 
دستغیب با این تذکر "باید نهایت دقت را در بررسی لایحه بودجه داشته باشیم" اظهار داشت: اقدامات کارشناسی و مطالعات و بررسی‌های اولیه در ارتباط با دستگاه را در طول این مدت انجام می‌دهیم که نمونه آن جلسه امروز بود که با همدلی و همراهی هم مسئولین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و هم بخشی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برگزار شد.
 
این نماینده مردم در خانه ملت در مورد بودجه دودوازدهم، گفت: تلاش این است که بودجه تا حد امکان ــ یعنی آنچه از جانب ما است تلاش خواهیم کرد که ــ این کار انجام شود که بودجه تا پایان سال به تصویب برسد و مبنایی برای بودجه دودوازدهم نداریم.
 
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 با بیان اینکه باید آمادگی لازم را هم برای بودجه دودوازدهم داشت، ادامه داد: مبنای کمیسیون تلفیق این است که 9 اسفند ماه سال جاری بررسی گزارش کمیسیون‌های مجلس را آغاز کنیم، زیرا این گزارش‌ها در حال نهایی شدن است.
 
دستغیب با اعلام "فعلاً موضوع بودجه دودوازدهم را در حال حاضر نداریم" گفت: امیدواریم بتوانیم بودجه را به‌نحو شایسته مورد بررسی قرار دهیم، و فعلاً بحث بررسی دقیق لایحه بودجه و همچنین افزایش تعداد جلسات بررسی کمیسیون تلفیق در اسفند ماه در دستور کار این جلسه بود و جدول زمان بندی دقیقی را آماده کردیم و پیشنهادها آماده شده و اصلاحات را روی این جدول خواهیم داشت و از اعضای کمیسیون تلفیق خواستیم با عزم و اراده جدی ورود کنند.
 
وی با ابراز "پیش‌بینی شده که ان‌شا‌ءالله در دو هفته (از 9 اسفند ماه) درآمدها و هزینه‌ها را بررسی کنیم" اضافه کرد: امیدواریم در همان دو هفته بتوانیم جمع‌بندی در مورد لایحه بودجه سال 95 داشته باشیم و هفته پایانی سال (هفته آخر اسفند ماه) لایحه را به صحن علنی ارسال و در صحن بررسی کنیم.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 95 با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید در سه شیفت کاری لایحه بودجه را همانند کمیسیون تلفیق بررسی کنند و زمان لازم را برای آن اختصاص دهند، گفت: عزم ما جدی است برای اینکه بتوانیم لایحه بودجه را بررسی کنیم و برای تصویب بودجه تا پایان سال همکاری دولت و مجلس را می‌طلبد.
 
دستغیب تصریح کرد: البته یک فشار کاری جدی خواهد بود، اما این اقدام باید انجام شود و علت آن هم این است که بودجه فقط بحث یک نظام برای درآمدها و هزینه‌ها نیست، بلکه علائم و نشانه‌هایی برای حوزه اقتصادی دارد و بسیاری از بخشهای اقتصادی جامعه منتظر علائم  بودجه سالانه وجود دارد، و اولویت وجود دارد که بودجه را به تصویب برساند.
 
 
 


منبع: تسنیم


94/11/23 - 14:25 - 2016-2-12 14:25:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن