تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796958018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«امکان مینا» با نصف سیمرغ به خانه رفت/پرونده جشنواره ۳۴ بسته شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
«امکان مینا» با نصف سیمرغ به خانه رفت/پرونده جشنواره ۳۴ بسته شد

مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنوراه فیلم فجر


شناسهٔ خبر: 3050200 - جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
هنر > سینمای ایران

پرونده سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با وجود حاشیه و اما و اگرهای بسیاری که داشت شامگاه ۲۲ بهمن ماه با اهدای سیمرغ های بلورین به سینماگران در کاخ جشنواره بسته شد. به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شامگاه ۲۲ بهمن ماه در میان انبوه جمعیت مشتاق برای حضور در مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی برگزار شد. در کارت های دعوت اعلام شده بود که مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر راس ساعت ۱۹ در برج میلاد برگزار می شود. حدود یک ساعت مانده به برگزاری جشنواره جمعیت بسیاری برای رفتن به مراسم راهی شده بودند و ترافیک هنگام ورود به کاخ جشنواره به خوبی مشهود بود. عده ای از مردم عادی و سینما دوست مقابل در ورودی پارکینگ برج میلاد ایستاده بودند و از هر رهگذری درخواست کارت می کردند. اوج این درخواست ها مقابل در ورودی برج میلاد بود اما برخلاف برخی از شب های جشنواره فیلم فجر به خصوص ازدحام جمعیتی که برای دیدن فیلم «لانتوری» شاهد بودیم، اینبار ماموران سالن با دقت کارت ها را کنترل می کردند و مانع ورود افراد متفرقه به سالن می شدند. ۱۵ دقیقه به آغاز مراسم در ورودی برج میلاد باز شد و مدعوین با راهنمایی ماموران سالن هر یک در جای خود مستقر شدند. جایگاه خبرنگاران در ردیف ۱۴ مشخص شده بود. طبق وعده برنامه بدون تاخیر راس ساعت ۱۹ با تلاوت آیاتی از قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شده بود. وزیر ارشاد و مدیران سینمایی قبل از آغاز مراسم اختتامیه در سالن حضور داشتند نکته قابل تامل حضور علی جنتی وزیر ارشاد و مدیران سینمایی قبل از آغاز مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بود که از اول تا پایان مراسم را به تماشا نشستند و همانطور که در مراسم افتتاحیه گفته شده بود، مراسم اختتامیه بدون هیچ سخنرانی برگزار شد.

محمد سلوکی به عنوان مجری مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر روی صحنه آمد. این مجری پیش از آغاز مراسم اختتامیه در دو مراسم دیگر جشنواره فیلم فجر که متعلق به تجلیل از صداهای ماندگار سینمای ایران و رونمایی از مجموعه فیلم های برگزیده ۳۳ دوره جشنواره فیلم فجر بود حضور داشت. مجری مراسم از اهالی سینما خواست او را از خود بدانند اما آنچه در اجرای سلوکی قابل تامل بود اجرای یکدست و تخت مراسم بود. به این معنا که هیچ هیجان و یا قوت قلبی برای اجرای مراسم به خرج نمی داد و نوآوری در بیان و واکنش در لحظه از خود بروز نمی داد. یکی از نکات قابل توجه در اجرای سلوکی این بود که از حاضران در سالن که جمعی از سینماگران بودند، پرسید که آیا او را از خانواده سینما می دانند؟ حاضران پاسخ منفی به پرسش این مجری دادند. نکته جالب اینکه سلوکی پیش از این در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر که اجرای آن را نیز به عهده داشت عین همین سؤال را از جامعه تئاتر پرسیده بود و نکته جالب تر اینکه اهالی تئاتر هم او را هم خانواده خود ندانسته بودند.

اجرای مشابه دو مراسم به فاصله زمانی ۱۰ روز حکایت از نبود مجری خوب و مسلط به کار اجرا است. از سوی دیگر متن درست و قابل توجه و در شان مراسم برای این مجری پرکار نوشته نشده بود. اجرای ۲ قطعه موسیقی با صدای محمد معتمدی به شکلی متفاوت از جمله وقت های تنفس برای حاضران در مراسم بود. محمد معتمدی بدون نوازنده به روی صحنه آمد و اعلام کرد که اعضای گروه اش به صورت مجازی می نوازند. بنابراین هنگام آوازخوانی محمد معتمدی اجرای گروه نوازنده به روی پرده نقش می بست. نامه محمد حیدری به دبیر جشنواره یکی از روش های جایگزین سخنرانی های مرسوم در جشنواره هایی از این دست بود. حیدری در بخش هایی از متن این نامه خودش و سینماگران را به مدارا، همدلی، تعامل با یکدیگر، دوستی، صلح و پرهیز از هرگونه قضاوت و داوری دعوت کرده بود. سهم «امکان مینا» از این جشنواره نصف یک سیمرغ بود هیجان انگیزترین بخش مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اهدای جوایز به ویژه جوایز بخش سودای سیمرغ بود. طبق اعلام اسامی نامزدها ۲ فیلم «امکان مینا» با ۹ نامزد و «ابد و یک روز» با ۱۰ نامزد بیشترین آمار نامزدها را به خود اختصاص داده بودند و این تصور ایجاد شده بود که انتخاب های داوران در جهت حذف حاتمی کیا و فیلم «بادیگارد» بوده است به خصوص اینکه حاتمی کیا در ۲ بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامزد نشده بود و تنها در ۶ بخش داوری قرار گرفته بود. از همین رو پیش بینی می شد که فیلم «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی بیشترین جوایز را به خود اختصاص دهد اما برخلاف انتظار چنین اتفاقی نیفتاد و محمدرضا علیقلی برای فیلم «امکان مینا» و «دختر» سیمرغ بلورین موسیقی فیلم را از آن خود کرد. یعنی سهم فیلم «امکان مینا» از این جشنواره تنها نصف یک سیمرغ بوده است.

فیلم «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی تنها فیلمی بود که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با ۹ سیمرغ رکوردار این دوره از جشنواره فیلم فجر شد و فیلم «ایستاده در غبار» در رتبه بعد قرار گرفت. با اعلام چنین آرایی از میان نامزدهای این دوره از جشنواره فیلم فجر، منتقدان ناراضی به نامزدهای انتخابی داوران، راضی از سالن بیرون آمدند و به کرات شنیده می شد که سیمرغ ها به درستی تقسیم شد. غیبت حاتمی کیا بزرگترین گله از هیات داوران بود یکی از اعتراض هایی که توسط کسانی که سیمرغ می گرفتند بسیار شنیده شد، غیبت ابراهیم حاتمی کیا در میان نامزدهای اعلام شده بود. پرویز پرستویی به عنوان بازیگر نقش حیدر ذبیحی در فیلم حاتمی کیا از نبود حاتمی کیا گله کرد و سیمرغ خود را به این کارگردان تقدیم کرد. علاوه بر پرویز پرستویی سید هادی اسلامی طراح جلوه های بصری فیلم «بادیگارد» نیز جایزه خود را به ابراهیم حاتمی کیا تقدیم کرد.

محمدحسین مهدویان و محمدرضا شجاعی کارگردان و طراح صنه و لباس فیلم «ایستاده در غبار» هر یک به سهم خود به نبود نام حاتمی کیا در ۲ بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلم گله کردند. یکی از بخش های ویژه در اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر تقدیر از خانواده شهید متوسلیان بود. محمد حیدری دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر از خانواده شهید متوسلیان تقدیر کرد و دلیل این تقدیر را متبرک شدن این جشنواره به نام این شهید عنوان کرد. عکس های یادگاری پایان خوش جشنواره سی و چهارم آخرین بخش از مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اعلام جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگر بود که رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما روی صحنه آمد و جوایز را اعلام کرد.  

مدیرعامل خانه سینما در ادامه ۵ فیلم «ابد و یک روز»، «بادیگارد»، «بارکد»، «ایستاده در غبار» «اژدها وارد می شود» به ترتیب جزو برترین فیلم های مردمی اعلام کرد. مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در مدت زمان ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه بدون هیچ سخنرانی و یا برنامه اضافی و غیرقابل پیشبینی به پایان رسید. عکس هایی که سینماگران، خبرنگاران و اهالی رسانه به رسم یادگاری با یکدیگر می گرفتند از نکات دیدنی و قابل توجه مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره فیلم فجر بود. مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر درحالی به پایان رسید که محمد حیدری به حکم حجت الله ایوبی بار دیگر به عنوان دبیر جشنواره سی و پنجم فیلم فجر معرفی شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن