تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797621593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنز؛ برای من از دیوار بگو


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
طنز؛ برای من از دیوار بگو




دیوارها همیشه نقش پررنگی در تاریخ و تکامل انسان ها داشتند. دیوارشناسان معتقدند اگر بشر موفق به اختراع دیوار نمی شد، کتب تاریخ قطرشان به صد صفحه هم نمی رسید. در این مقاله سعی شده تا نگاهی جامع الدیوار به موضوع دیوار داشته باشیم.





ماهنامه خط خطی - حسن غلامعلی فرد:

دیباچه

دیوارها همیشه نقش پررنگی در تاریخ و تکامل انسان ها داشتند. دیوارشناسان معتقدند اگر بشر موفق به اختراع دیوار نمی شد، کتب تاریخ قطرشان به صد صفحه هم نمی رسید. در این مقاله سعی شده تا نگاهی جامع الدیوار به موضوع دیوار داشته باشیم.

تاریخچه

نقل است که روزی یکی از انسان های نئاندرتال در غار تنهایی خودش نشسته بود که دیده همه چیز برای یکنواخت شده. پس برای هواخوری از غار خارج گشته و به دور دور می پردازد. سپس چشمش به یکی از نئاندرتال های همسایه می افتد که پشت درخت پنهان شده و برگش را باد می داده. وی به ناگاه زیر لب چنین خواند: «برگ بر باد نده، تا ندهی بر بادم» بعد هم کشف کرد اگر آن صحنه جلوی چشم او اتفاق می افتاد و هیچ مانعی برای تماشا وجود نداشت قطعا توجهی به آن برگِ رقصان نمی کرد! پس فهمید تولیدِ مانع می تواند به هیجان انگیز شدن زندگی کمک کند و همانجا بود که انسان نئاندرتال دیوار را اختراع کرد و غرق در این لذت شد که بفهمد پشت دیوار چه خبر است؟

مورخان اعتقاد دارند اگر بشر نخستین موفق به اختراع دیوار نمی شد بسیاری دیگر از اختراعات بعدی نیز اتفاق نمی افتادند، زیرا انسان های اولیه عادت داشتند وقتی پشت دیوار می نشستند الکی خودشان را مشغول انجام کاری مهم نشان دهند تا آنهایی که از دیوار سرک می کشیدند فکر کنند فلانی چقدر آدم مهمی ست و اینطوری شد که خیلی هاشان الکی الکی چیزمیز کشف و یا اختراع می کردند. حتی عده ای معتقدند کشف آتش نیز مربوط به یکی از اتفاقاتی بوده که پشت دیوار دلبری نئاندرتال روی داده!

انواعچه

* دیوار پیش ساخته: این دیوار همانطور که از نامش پیداست از پیش ساخته شده و در طبقه دیوارهای زودرنج قرار می گیرد و در سایزهای مختلف ساخته می شود و دوستانی که علاقه مندند به بالا رفتن از دیوار هستند اما از ناتوانیِ دیواری رنج می برند می توانند این دیوار را از داروخانه های سراسر کشور تهیه کرده و روزی سه وعده از آن بالا بروند.

* دیوار راست: این دیوار در طبقه دیوارهای جناحی ثبت شده و بالا رفتن از آن کار هر کسی نیست و تنها یک آدم راست می تواند از دیوار راست بالا برود!

* دیوار مردم: کوتاه ترین و نارس ترین دیواری که تاکنون ثبت شده همین دیوار است و اصلا جان می دهد برای بالا رفتن.

* دیوار کنگره ای: این دیوار در طبقه دیوارهای بلاتکلیف قرار می گیرد و کسی نمی داند آیا از آن می شود بالا رفت یا نه.

* دیوار صوتی: از معدود دیوارهایی که هم هستند هم نیستند. این دیوارها جزو فلسفی ترین دیوارهای دنیا به شمار می آیند و دیدشان به زندگی دیدی خیامی ست! دیوار صوتی در گذشته های دور خیلی قوی و نشکن بود اما مدتی ست خیلی دلش نازک شده و زرت و زرت می شکند، کافی ست شما به یک دیوار صوتی برسید و بگویید: «شنیدم فلانی هم تو رو آره...» بعد خواهید دید که دیوار مذکور خرد و خاکشیر می شود!

* دیوار سنگی: در اغلب این دیوارها دو تا پنجره اسیر هستند، متاسفانه اطلاعات بیشتری از این دیوار در دست نیست!

* دیوار کاه گِلی: این دیوار از نظر ارزش غذایی در صدر همه دیوار قرار دارد اما از لحاظ ارزش قضایی در پایین ترین رده بندی جا گرفته!

* دیوار مهربانی: این دیوار با شعار «نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار» پا به عرصه گیتی نهاد. این دیوار در آخرین روانکاوی هایش آهی غمگین کشیده و در پاسخ به این سوال که مردم بیشتر بر می دارند یا؟ پاسخ داده: «ماشاله همه هم...!» بعد بغضش ترکیده و نتوانسته جمله اش را کامل کند!

* دیوار کاذب: بسیاری از دیوارشناسان این دیوار را جزو سیاستمدارترین دیوارهای دنیا به شمار می آورند و عقیده دارند دیوار مذکور با اینکه دیوار است اما نه می شود بهش تکیه داد نه می شود بهش امید بست و اگر به این دیوار بگویی «کاذب» بهش بر می خورد و می  گوید: «من از شما می پرسم، من کاذبم؟»

* دیوار چین: این دیوار تنها چیزی ست که توسط چینی ها ساخته شده اما کیفیتش چینی نیست. دیوارشناسان بر این باورند چینی ها وقتی این دیوار را ساختند از کت و کول افتادند و از این روز به بعد تصمیم گرفتند اجناس بنجل بسازند و الکی خودشان را برای ساختن اجناس باکیفیت معطل نکنند.

* دیوار حاشا: از بلندترین، رفیع ترین، منیل ترین و پراستفاده ترین دیوارهایی ست که تاکنون ثبت و ضبط شده. این دیوار آنقدر بلند است که شخص بالارونده از آن دچار کمبود اکسیژن شده و توهم می زند که باهوش ترین آدم کائنات است اما زرشک! دیوار حاشا بلند هست اما هرچه بیشتر از آن بالا بروی سقوط سخت تری در انتظارت خواهد بود. (جمله قبل فقط برای این گفته شده که دل من و شما الکی خوش شود، وگرنه کسی که از دیوار حاشا برود بار خودش را بسته!)

* دیوار سفارت: بسیاری از دیوارشناسان این دیوار را فاقد ارزش دیوار فقط بودن می دانند و از نظرشان این دیوار فقط جنبه تزئینی دارد و بهتر است همه سفارت خانه ها به باشگاه های صخره نوردی تغییر کاربری دهند.

* دیوار بیمارستان مسیح دانشوری: این دیوار جزو دیوارهای هوشمند است و وقتی می بیند کاسبی پزشکان خراب است یکهو روی سر عابرین خراب می شود و مشتریان بالقوه را تبدیل به مشتریان بالفعل می کند.

* دیوار برلین: خدا رفتگان شما را هم بیامرزد...

پایانچه

خلاصه که دیوارها در زندگی امروز بسیار مهم و حیاتی هستند. اگر دیوارها نبودند زندگی انسان ها بسیار سخت و بی هیجان می شد و شما دیگر نمی توانستید بگویید «روم به دیوار». دیوارها از ملزومات زندگی شما به شمار می آیند و بهتر است روز به روز دیوارهای تان را آپدیت کنید و آنها را قوی تر نمایید تا کسی نتواند به شما حمله کند و ذخایرتان را بدزدد... آخ... ببخشید... اینجای مقاله یکهو با مقاله «آسیب شناسی بازی کلش آف کلنز» تداخل کرد... عرض می کردم که دیوارها بسیار حیاتی هستند.

دیوارشناسان توصیه می کنند تا جایی که می توانید سعی کنید از دیوار جایی و یا دیوار کسی بالا نروید چون این بالا رفتن از دیوار ممکن است تبعات بدی در پی داشته باشد. خلاصه که خوب حواس تان را جمع کنید و مواظب باشید که این متن را با صدای بلند نخوانید چون «دیوار موش داره، موش هم گوش داره!»








تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن