تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797028794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حماسه حضور؛ سدی از جنس ایستادگی در برابر نفوذ


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حماسه حضور؛ سدی از جنس ایستادگی "در برابر نفوذ"
راهپیمایی 22 بهمن و پس از آن انتخابات اسفند می تواند به نمود بارزی از تجلی همدلی و اتحاد تبدیل گردد و سدی در برابر نفوذ دشمن باشد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، 22 بهمن ماه، سالگرد پیروزی انقلابی است که با تمام انقلاب های دیگر دنیا متفاوت بود. این تفاوت را از چند منظر می توان مورد توجه قرار داد. نخست اینکه انقلاب ایران، از پیوندی«اسلامی» برخوردار بود و این یعنی مردم می خواستند مذهب، نقش بیشتری در اداره امور جامعه داشته باشد.دوم اینکه انقلاب اسلامی ایران «غیرمسلحانه» بود. مردم، با دستان خالی، تنها با تکیه بر پروردگار متعال و هدایت رهبری عالیقدر، موفق شدند انقلاب را به پیروزی برسانند. گروه هایی هم که در جریان انقلاب اسلامی مشی مسلحانه را برای مقابله با رژیم شاه دنبال می کردند، خیلی زود به حاشیه رفتند و پس از پیروزی انقلاب، منزوی شدند. چرا که امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب که اسلامی بودن انقلاب، از ایشان به عنوان یک روحانی والا مقام شیعه و مرجع عالیقدر مذهبی نشات می گرفت، همواره بر مشی غیرمسلحانه تاکید داشتند.
حماسه حضور؛ سدی از جنس ایستادگی قاطبه مردم «در برابر نفوذ»
این دو ویژگی انقلاب ایران، یعنی اسلامی بودن و غیرمسلحانه بودن آن را اگردر کنار ویژگی دیگر آن، یعنی وقوع این انقلاب در کشوری که آن را جزیره ثبات در خاورمیانه می دانست، قرار دهیم، بیش از هرچیز به تفاوت و عظمت این انقلاب پی می بریم.از ۲۶ دی ۱۳۵۷ که محمدرضا پهلوی به بهانه استراحت و برای مدت نامعلومی ایران را ترک کرد، تا ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ که امام خمینی (ره) از پاریس به تهران بازگشت، دو هفته بیشتر طول نکشید اما همان دو هفته، مقدمه ای شد برای ده روزی که به ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ ختم می شد; روزی که انقلاب شکوهمند اسلامی پیروز شد.
حماسه حضور؛ سدی از جنس ایستادگی قاطبه مردم «در برابر نفوذ»
پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اگرچه ایران را در صدر خبرهای رسانه های جهان قرار داد و همه را از پیروزی بزرگ ملت ایران آگاه و البته شگفت زده ساخت، اما انقلا بیون تازه در آغاز راه قرار داشتند. حالا زمان تحقق شعارها و آرمانهای متعالی آن انقلاب فرا رسیده بود؛ آرمان هایی که از روح و جان میلیون ها ایرانی آزادیخواه برآمده بود. شاید بتوان آرمان های انقلا ب را در شعار معروف و ماندگار "استقلال آزادی، جمهوری اسلامی" خلاصه کرد. تلاش ها برای افزایش استقلال و خودکفایی کشور، تحقق آزادی واقعی و استقرار نظامی که دو رکن جمهوریت و اسلامیت را همراه با هم داشته باشد افزایش یافت که کار راحتی نبود چرا که الگویی برای این آرمان جدید تعریف نشده بود.اما انقلاب شده بود تا ساختارهای نظام یکی یکی شکل تازه ای به خود بگیرند. ابتدا شکل حکومت به رای گذاشته شد و رفراندومی که از آغاز هم نتیجه آن معلوم بود. چرا که همه مردم، جمهوری اسلامی را می خواستند و برای تحقق چنین حاکمیتی انقلاب کرده بودند. تدوین قانون اساسی و تشکیل مجالس شورای اسلامی و خبرگان هم برای نیل به این هدف صورت گرفت. 
حماسه حضور؛ سدی از جنس ایستادگی قاطبه مردم «در برابر نفوذ»
وقتی شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» سر داده می شد بدین معنا بود که مردم می خواستند مستقل باشند. البته رویدادهای پیش بینی نشده موجب شد که تحقق اهداف انقلاب با موانع متعددی مواجه شود. ابتدا ترورهای سیاسی دو سال اول پیروزی انقلاب بود که علاوه بر ایجاد ناامنی در کشور، باعث محرومیت انقلاب از همراهی تعدادی از بزرگان و شخصیت های مطرح سیاسی شد. دکتر بهشتی، استاد مطهری، شهید باهنر، شهید مفتح و بسیاری دیگر که می توانستند در رشد و بالندگی انقلاب به آن یاری برسانند، به شهادت رسیدند.
حماسه حضور؛ سدی از جنس ایستادگی قاطبه مردم «در برابر نفوذ»
پس از آن، جنگ تحمیلی آغاز شد و حمله رژیم بعث عراق به کشورمان که با همراهی آمریکا و اروپا انجام شد تا نظام تازه متولد شده ایران را سرنگون کند، علاوه بر آنکه موجب هدر رفتن میلیاردها دلار از سرمایه های مادی کشور شد، سرمایه های معنوی انقلاب را که فرزندان آن بودند نیز از آن گرفت و هشت سال زمانی را که می شد صرف تحقق اهداف و آرمان های انقلاب کرد، به دفاع از کشور اختصاص داد. هر چند که سرانجام رشادت های مردم موجب شد دشمن که سر تا پا مسلح شده بود متضحانه عقب بنشیند و به جز شکست، هیچ نتیجه ای عایدش نشود و همین جنگ طولانی، آزمون خوبی برای تحقق آرمان استقلال طلبی کشور در مقابل بیگانگان بود. اکنون 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده است. آنها که در زمان انقلاب، جوانانی بودند که با مشت های گره کرده، استقرار نظام جمهوری اسلامی را فریاد می زدند، اکنون از سنین میانسالی هم گذر کرده اند و آنها که آن زمان هنوز متولد نشده بودند، اکنون جوانانی رشید هستند. جوانانی که شناخت دقیقی از انقلاب ندارند و وظیفه بزرگان است که چهره واقعی انقلاب و زحماتی که برای پیروزی آن کشیده شده را ترسیم کنند و ارزش کار بزرگی را که به ثمر رسیده نشان دهند.
حماسه حضور؛ سدی از جنس ایستادگی قاطبه مردم «در برابر نفوذ»
انقلاب اسلامی ایران، یک رویداد بزرگ در قرن بیستم در جهان و آغازکننده راهی تازه در حکومت داری در جهان بود. اکنون وظیفه همه ماست که انقلاب را برای نیل به آرمان های متعالی آن بیش از پیش یاری دهیم و نمونه واقعی از یک نظام اسلامی مبتنی بر رای مردم را که در جهت حاکمیت خواست و اراده مردم بر مبنای اصول اسلامی بنا شده، به عنوان الگو به جهانیان معرفی کنیم. این امر صرفا با همدلی و اتحاد کلیه مسوولان و اقشار جامعه امکانپذیر خواهد شد. لذا راهپیمایی 22 بهمن و پس از آن انتخابات هفتم اسفند را می تواند به نمود بارزی از تجلی این همدلی و اتحاد تبدیل کرد. چرا راهپیمایی- چرا تجدید پیمان - چرا انتخابات
دعوت به تجديدميثاق در روزی كه يادآور بستن پيمان‌ها است؛ پيمانی كه مردم ايران در ٢٢ بهمن ٥٧ با يكديگر بستند تا هم جمهوريت داشته باشند و هم اسلاميت. پيمانی كه مردم ايران ٣٧ سال پيش برای ايجاد نظامی مردم سالار و ظلم ستیز  بستند امسال يك‌بار ديگر گرامی داریم تا همان مردم و فرزندان‌شان نشان (نسلهای بعد از انقلاب) دهند همچنان بر سر آرمانهای  كه ٣٧ سال پيش داشتند، هستند و آن را پاسداری خواهند کرد.
حماسه حضور؛ سدی از جنس ایستادگی قاطبه مردم «در برابر نفوذ»
 ٢٢ بهمن امسال با دستاوردهای جند دهه گذشته پس از پیروزی مردم ایران اسلامی جشن گرفته می شود ، روزی كه در همه ٣٧ سال گذشته مردم ايران در هر شرايطی تلاش كرده‌اند تا تجديد بيعت محكم‌تری را در آن به نمايش بگذارند اين‌بار هم با دعوت‌هايی از سوی شخصيت‌ها، جناح‌های سياسی و مراجع عظام تقليد همراه است. 
حماسه حضور؛ سدی از جنس ایستادگی قاطبه مردم «در برابر نفوذ»
بدون شک، راهپيمايیها و انتخابات روح تازه انقلاب اسلامی و حركت حياتی جامعه است و حيات تازه به جامعه مي‌بخشد و جوانان آگاه میشوند كه نبايد زير سلطه بيگانگان قرار گيرند. هدف از حضور در انتخابات و راهپيمايیها ادامه دادن راه و نیز تحقق اهداف انقلاب اسلامی است چرا كه انقلاب اسلامی به دست خود مردم اتفاق افتاد و خود مردم هم بايد آن را حفظ كنند تا نسل امروز با شركت در راهپيمايیها بدانند كه در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است.بسیار ضروریست آگاهی داشته باشیم که، دشمن در تلاش است با مثلث نفوذ، تحريف و فتنه، مسير انقلاب را عوض كند و اين وظيفه اصلی نخبگان سیاسی ، همچنین ذی شعور مردم کشور  است كه با پافشاری بر ارزش‌های انقلابی اين مثلث شوم را نابود و خواب دشمنان را آشفته كنند. بعلاوه اینکه شكست دشمن نابخرد در جبهه‌های مقاومت  يمن، سوريه، عراق، فلسطين و لبنان، چنان سنگين و خواركننده بوده كه ناكام و زخم خورده، معترف به ضعف و زبوني شده‌اند.از این جهت، اميد است حضور پرشور مردم در راهپيمايی ٢٢ بهمن تحقق وعده‌های صادق الهی را نزديك گرداند و اين انقلاب به دست صاحب اصلیش امام عصر(عج)رسانده شود. بدون تردید۲۲ بهمن ماهآوردگاه و به نوعی تابلوی تمام نمای وحدت و انسجام ملی، اعلام وفاداری به آرمان‌های انقلاب و امام(ره) و شهيدان گرانقدر، ولايتمداری و استكبارستيزی دانست.
حماسه حضور؛ سدی از جنس ایستادگی قاطبه مردم «در برابر نفوذ»
 ملت ايران روز پیروزی انقلاب قرن را برای باز تولید و تجدید عهدی ناگسستنی  با سلسه اهداف و تئوریهای ناب انقلاب اسلامي، امام امت و شهدای بواقع تاريخ ساز، بيعت دوباره با ولي فقيه زمان مقام معظم رهبری  و نمايش توانمندي‌های سرشار خود به جبهه گسترده بد‌خواهان نظام كه تغيير ماهيت انقلاب و نظام جمهوري اسلامی را خواب می بینند باتعبیر نشدن خواب خود رویای دیگری در سر می پرورانند.
حماسه حضور؛ سدی از جنس ایستادگی قاطبه مردم «در برابر نفوذ»
پیام روشن حضور مردم در حماسه ای دیگر كه با «لبيك به رهبری معظم» و «حضور حداكثری در انتخابات آينده» در هفتم اسفند ماه روح تازه‌ای در كالبد انقلاب و نظام اسلامی دميده و بار ديگر عزت و اقتدار ايران عزيز را بيمه خواهند كرد. ان‌شاء‌الله مردم عزيز ميهن همچون گذشته با حضور خود در ‌سی و‌هفتمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی ايران ‌كه دشمنان همچنان با نوشتن نمایشنامه های مختلف بصورت ساختارمند به دنبال ‌جلوگيری از «وحدت و همدلي مردم و مسوولان» و مهمتر از آن در پی نفوذ در لایه های سیاسی کشور  هستند، ‌مردم ايران اسلامي به مانند همه ادوار تاریخ سرزمین خود با درك صحيح شرايط منطقه و كشور، با حضور پرشور در راهپيمايي دشمن‌شكن ٢٢ بهمن و انتخابات‌ مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بار ديگر پاسخ جانانه ای  ‌به نقشه‌های همیشه بر آب دشمنان ‌خواهند داد و با حماسه حضور خود سدی مستحکم؛ نه از  جنس سنگ و سیمان بلکه از جنس ایستادگی قاطبه مردم ساخته و راه هرگونه نفوذی را در برابر دشمنان خواهند بست.محمدرضاشجاعیان


۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن