تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796852318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترفند پیچیده برای سرقت از حساب ها


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ترفند پیچیده برای سرقت از حساب ها




دو مرد که با ترفندی خاص به حساب مشتریان یک بانک خصوصی دستبرد می‌زدند، به دام افتادند.





روزنامه شرق: دو مرد که با ترفندی خاص به حساب مشتریان یک بانک خصوصی دستبرد می‌زدند، به دام افتادند. 

در پی مراجعه نماینده حقوقی یکی از بانک‌های خصوصی به دادسرای ناحیه ١٦ تهران و طرح شکایت با موضوع برداشت غیرمجاز پول از حساب تعدادی از مشتریان، پرونده به دستور بازپرس شعبه چهارم این دادسرا برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت.  نماینده حقوقی بانک پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «فرد یا افرادی از طریق دسترسی به رمز ورود به حساب‌های عابربانکی تعدادی از مشتریان این بانک، اقدام به برداشت یا انتقال پول از حساب این افراد کرده‌اند».

کارآگاهان با شناسایی تعدادی از مشتریان بانک‌ها که پول از حساب آنها به صورت غیرمجاز برداشت شده بود، به تحقیق از آنها پرداختند و اطلاع پیدا کردند همگی آنان در چند ماه گذشته حساب افتتاح و کارت‌های عابربانک خود را دریافت کرده‌اند. اظهارات تعدادی از این افراد مبنی بر سرقت کارت‌های عابربانک از داخل خودرو، این تصور را به وجود آورد که برداشت پول از حساب‌ها با استفاده از رمز موجود روی کارت‌های مسروقه صورت گرفته اما تحقیق از سایر مال‌باختگان نشان داد برداشت پول از بیشتر حساب‌ها در شرایطی بوده که از صاحبان حساب‌ها هیچ‌گونه سرقتی انجام نشده و بعضا این برداشت‌ها از طریق تلفنی یا اینترنتی صورت گرفته است.  کارآگاهان با توجه به پیچیدگی پرونده، با همکاری بانک شاکی به بررسی دقیق تراکنش مالی حساب‌های مال‌باختگان پرداختند و اطلاع پیدا کردند از همه حساب‌ها، پول به حساب افرادی دیگر واریز و در کمتر از چند ساعت نیز برداشت شده است.

 با شناسایی محل برداشت نهایی پول در برخی از طلافروشی‌ها و صرافی‌های شهر تهران، کارآگاهان به این مراکز تجاری و مالی مراجعه کردند و با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته، موفق به شناسایی مردی حدودا ٣٥ساله شدند که اقدام به خرید سکه و ارز کرده بود.  مأموران با بهره‌گیری از اطلاعات موجود از مجرمان سابقه‌دار، موفق به شناسایی یکی از این مجرمان با بیش از ١٢ فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرائم مختلف مرتبط با کلاهبرداری، مواد مخدر، محکومیت‌های مالی و... به نام «محمد. ت» (٣٦ساله) شدند که سال گذشته، پس از پایان دوران محکومیتش از زندان آزاد شده بود.

مخفیگاه این فرد در شهرک مشیریه شناسایی و او دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه متهم، آنچه توجه کارآگاهان را به خود جلب کرد، لاشه‌های به‌دست‌آمده از پاکت‌های بانکی مخصوص زمان صدور کارت عابربانک مال‌باختگان بود.  با انتقال متهم به پلیس آگاهی تحقیقات درباره علت جمع‌آوری پاکت‌های بانکی مخصوص صدور کارت‌های عابربانک در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.  متهم که چاره‌ای جزء اعتراف و بیان حقیقت نداشت، ضمن معرفی همدست ٣٠ساله خود به نام «حمید.ن» به کارآگاهان گفت: «شب‌ها همراه حمید به شعب بانکی مراجعه و پاکت‌های بانکی را که در زمان صدور کارت‌های عابربانک، در قسمت داخلی آنها رمز اول و دوم حساب‌ها درج می‌شود، جمع‌آوری می‌کردیم.

پس از جمع‌آوری پاکت‌ها، اقدام به بررسی حساب‌ها از طریق رمزهای اول و دوم می‌کردیم. اگر افراد نسبت به تغییر رمزها اقدام کرده بودند امکان دسترسی به حساب‌ها برای ما وجود نداشت اما اگر رمزها تغییر نکرده بود، بلافاصله از طریق تلفن یا اینترنت نسبت به برداشت پول از حساب‌ها و واریز به حسابی که با مدارک سرقتی افتتاح کرده بودیم، اقدام و سپس در کمتر از چند ساعت نیز پول را به طلا و ارز تبدیل می‌کردیم».

محمد در ادامه اعترافاتش، درباره وظیفه «حمید» در این چرخه گفت: «وظیفه حمید بررسی حساب‌ها با استفاده از رمزهای به‌دست‌آمده از داخل پاکت‌ها و انتقال پول‌ها از طریق خدمات تلفنی یا اینترنتی بانک‌ها به حساب‌های جعلی بود. پس از انتقال پول بلافاصله قبل از مسدودشدن حساب‌های جعلی، من به‌ صرافی و طلافروشی‌ها مراجعه و نسبت به برداشت پول از حساب‌ها اقدام می‌کردم». سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با شناسایی دومین متهم پرونده، «حمید» نیز در مخفیگاهش در منطقه افسریه دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و به‌صراحت همه اظهارات همدست خود را تأیید کرد».

سرهنگ شمس‌الدین میرزکی درادامه بیان کرد: «خوشبختانه تعدادی از بانک‌های کشور با افزایش ضریب ایمنی کارت‌های صادرشده به‌گونه‌ای نسبت به صدور کارت‌های عابربانک اقدام می‌کنند که مشتریان بانک‌ها مجبور به تغییر رمزهای خود هستند (صدور رمزهای یکبار مصرف از سوی برخی از بانک‌ها) ضمن اینکه به شهروندان محترم تأکید می‌شود اولا پس از دریافت کارت‌های عابربانک صرفا به قراردادن رسیدها در داخل سطل‌های زباله پیش‌بینی‌شده در اطراف دستگاه‌های خودپرداز بسنده نکرده و حتما پیش از آن نسبت به معدوم‌کردن کامل آنها اقدام کنند؛ ثانیا بلافاصله پس از دریافت کارت عابربانک و در کمترین زمان ممکن، نسبت به تغییر رمز اول و حتی رمز دوم حساب‌های خود و محرمانه نگه‌داشتن این رمزها در نزد خود اقدام کنند». رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان این خبر نیز بیان کرد: «در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از مال‌باختگان، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضائی صادر و هر دو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرائم ارتکابی، در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند».







تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن