تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796414432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سونوگرافی های مختلف برای تشخیص ناهنجاری جنین


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
484
زنان در سه ماهه اول و دوم بارداری چه نکاتی را برای حفظ سلامت جنینشان باید در نظر بگیرند انجام سونوگرافی تا چه میزان در این زمینه به تشخیص مشکلات جنین کمک می کند سونوگرافی غربالگری در سه ماهه اول و دوم کمک زیادی به تشخیص انواع ناهنجاری ها در نوزاد میکند غربالگری های سه ماهه اول و دوم، سونوگرافی و تست های تشخیصی باید در زمان مناسب انجام شود تا بتوان با تشخیص دقیق بیماری، از تولد نوزادی با مسائل غیرطبیعی و با ناهنجاری های زیاد پیشگیری کرد.
دکتر لیلا نظری می گوید: برای سنجش سلامت جنین دو نوع غربالگری در دوران بارداری انجام می شود؛ یکی از این تست ها در سه ماهه اول و دیگری در سه ماهه دوم انجام می شود و شامل برخی تست های خونی است که طی آن خون مادر بررسی می شود.
عضو کمیته اجرایی نخستین کنگره چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی می افزاید: برای کامل شدن بررسی ها، معمولاً یک سونوگرافی تجویز می شود. در این سونوگرافی معیارهای مختلفی بررسی می شود که مهم ترین آن اندازه استخوان بینی است. در حقیقت اگر در این سونوگرافی استخوان بینی کودک دیده شود مشکلی وجود ندارد اما اگر استخوان رؤیت نشود احتمال وجود برخی سندروم ها وجود دارد که شایع ترین آنها سندروم دان است.
به گفته دکتر نظری، غربالگری سه ماهه اول باید انجام شود اما رؤیت مشکل از این طریق، شرط کافی برای تأیید بیماری نیست و نمی توان تنها با این غربالگری تأیید کرد که بیماری وجود دارد. از این رو برای تأیید بیماری جنین، انجام غربالگری در سه ماهه دوم ضروری است.
اگر در غربالگری دوم نیز مشکلی دیده شد، لازم است که آمنیوسنتز به عنوان یک تست تشخیصی انجام شود.
این فلوشیپ نازایی درباره عوارض ناشی از تست های غربالگری عنوان می کند: غربالگری ها تست های غیرتهاجمی هستند که آسیبی به جنین و مادر نمی زنند و از آنجایی که هزینه چندانی ندارند، می توان براحتی از آنها برای تشخیص بیماری های احتمالی جنین و انجام اقدام های درمانی لازم کمک گرفت.
او با بیان اینکه سونوگرافی باید در هفته های 11 تا 12 بارداری انجام شود، اظهار می کند: اگر نتیجه تست غربالگری مثبت باشد، باید بسرعت غربالگری سه ماهه دوم و تست های تشخیصی انجام شود تا درصورت بروز مشکل، با اجازه پزشکی قانونی ختم بارداری صورت گیرد. به همین دلیل اگر زودتر یا دیرتر از زمان یاد شده انجام شود، ارزشی نخواهد داشت.
عضو کمیته اجرایی نخستین کنگره چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی با اشاره به بیماری هایی که در این غربالگری مشخص می شود، می گوید: از میان مشکلاتی که با این تست ها مشخص می شود می توان به بسیاری از سندروم ها بویژه سندرم دان، بیماری های خونی مانند هموفیلی و بیماری های ارثی اشاره کرد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، هدف از انجام غربالگری ها را پیشگیری از تولد نوزادی با ناهنجاری های زیاد دانسته و می افزاید: در واقع می توان با هزینه کمتر و روش های ساده تر و با اجازه ختم حاملگی از تولد یک نوزاد با ناهنجاری های زیاد و تحمیل هزینه های مالی و روانی بر خانواده ها و جامعه جلوگیری کرد.
دکتر نظری در خاتمه تأکید می کند: البته غربالگری ها به تنهایی نمی توانند وجود یک بیماری را تأیید کنند بنابراین لازم است تست های تشخیصی نیز در کنار آنها انجام شود. روزنامه ایران
20 بهمن 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن