تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796435699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادداشت/ عباس زارع نژاد موهبت مجال خدمت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یادداشت/ عباس زارع نژاد
موهبت مجال خدمت
از زمان صدور دستور و تعیین ضرب العجل وزیر بهداشت برای اصلاح، تکمیل و رفع نواقص بخش اورژانس بیمارستان‌های بزرگ کشور، کمتر از 6 ماه می گذرد که متاسفانه در سفر اخیر به مشهد مقدس، شاهد صحنه‌هایی متاثر کننده در بخش اورژانس بیمارستان قائم بودیم.

خبرگزاری فارس: موهبت مجال خدمت



به گزارش خبرگزاری فارس، عباس زارع نژاد مشاور وزیر بهداشت در یادداشتی نوشت: از زمان صدور دستور و تعیین ضرب العجل وزیر بهداشت برای اصلاح، تکمیل و رفع نواقص بخش اورژانس بیمارستان‌های بزرگ کشور، کمتر از 6 ماه می گذرد که متاسفانه در سفر اخیر به مشهد مقدس، شاهد صحنه‌هایی متاثر کننده در بخش اورژانس بیمارستان قائم بودیم؛ آن‌هم در شهری که طی دو سال اخیر، اقدامات بسیار مناسب، مطلوب و موثری در حوزه سلامت انجام شده است. به همین دلیل مشاهده چنین کاستی‌هایی به واقع دور از انتظار بود. امروز حتی مردم عادی و آنها که دستی در پزشکی و درمان هم ندارند، بر اهمیت بخش اورژانس واقف هستند؛ تاجاییکه اگر بگوییم اورژانس، پیشانی حوزه درمان است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم. اطلاعات و آمار نشان می‌دهند که به طور متوسط، نزدیک به هشتاد درصد ورودی‌های اورژانس، در همین بخش بهبود یافته و مرخص می‌شوند و تنها بیست درصد نیاز به خدمات بستری در دیگر بخش‌ها پیدا می کنند، به همین دلیل درصورتی که مدیریت هوشمندانه ای در این بخش (از حیث منابع انسانی، تجهیزات و برنامه ریزی) اعمال شود، مراجعات متعدد به بیمارستان ها کاهش یافته و رضایتمندی مردم از این حوزه افزایشمی‌یابد.
از زمان آغاز طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید، بخش اورژانس از سوی شخص وزیر بهداشت و معاونین وی مورد توجه ویژه  قرار گرفت و برای رفع نواقص، موانع و احیای مجدد و پویایی بیش از پیش این بخش، تا امروز اهتمامی جدی را شاهد بوده‌ایم، که با همت همکاران حوزه سلامت در سراسر کشور، نتایج و آثار مطلوبی  در برداشته و رضایت مندی ملت شریف ایران، گواه آن است.
درسفرهای پی در پی وزیر و معاونین  وزارتخانه به اقصی نقاط میهن، نظارتِ مستمر و همت بلند و پویایی مدیران بخش سلامت در نقاط مختلف کاملا مشهود بوده است؛ بنابراین شرایط پدید آمده، مهیای اقداماتی موثر در کوتاه مدت و بلند مدت است لذا بر همه همکاران نه مفروض که تکلیف است ، اهتمام جدی دولت و وزارت بهداشت را بیش از پیش درک و فضای موجود را برای ثبت خدمتی شایان به نظام ، کشور و مردم مغتنم قلمداد کنند. یکایک ما همواره تلاشمان بر این بوده که بیمار و همراهان او جز رنج و درد بیماری، مصائب دیگری را متحمل نشوند ، پس لازم است اجازه ندهیم خدای ناکرده با برخی سوء مدیریت‌ها و ساده انگاری‌ها در بعضی شهرها، اسباب و زمینه رنجش مردم شریف و نجیب کشور فراهم گردد.
به یقین کمبود و محدودیت منابع، در کیفیت ارائه خدمات تاثیر بسزایی خواهد داشت، اما حلقه مفقوده، مدیریت هدفمند و برنامه ریزی شده، آنهم با درک شرایط و مقتضیات زمان است.
افق نگاه سیاستگذاران و مدیران اجرایی حوزه سلامت کشور، امنیت و آرامش پایدار در عرصه سلامت است و این مهم محقق نمی گردد مگر به سعی و درایت و تدبیرِ آحاد همکاران. در این مسیرهر گامی که به جلو بر می‌داریم مؤیدِ تلاش، اراده، خواستن و توانستن است و هر لبخندی که پدید می آوریم ، گواه رضایت حضرت حق؛ پس موهبتِ مجالِ خدمت را به فال نیک بگیریم و تنها به خدمتِ بی منتِ خلق خدا بیاندیشیم؛ چرا که شفا تنها در ید پر قدرت اوست.

94/11/20 - 15:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن