تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797007093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فشن شوی برندها در هفته مُد پاریس 2016


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
فشن شوی برندها در هفته مُد پاریس 2016




قبل از هر چیز بگوییم که هفته مد پاریس هنوز شروع نشده است! "هفته مد" یا "فشن ویک" در تقویم مد و فشن یکی از مهمترین هفته های سال است.





 برترین ها - ترجمه از سولمازمحمودی: قبل از هر چیز بگوییم که هفته مد پاریس هنوز شروع نشده است! "هفته مد" یا "فشن ویک" در تقویم مد و فشن یکی از مهمترین هفته های سال است.

 اگر بخواهیم توضیحی مقدماتی در مورد هفته مد بدهیم، باید بگوییم که در کل چهار رخداد یک هفته ای با عنوان هفته مد در این صنعت وجود دارد که هر ساله دو بار در قالب دفیله ها و فشن شوهای پوشاک زنانه و مردانه، لباس عروس و اکسسوارها، در دو فصل اصلی پائیز/زمستان و بهار/تابستان در چهار "پایتخت مد" دنیا یعنی به ترتیب در نیویورک، لندن، میلان و در آخر در پاریس برگزار می شوند.

هفته مد هر ساله در ماه فوریه با دفیله های پوشاک زنانه فصل پائیز/زمستان در نیویورک آغاز می شود که امسال "هفته مد نیویورک" (NYFW) یا "هفته مد مرسدس بنز" از دهم تا هجدهم فوریه و "هفته مد لندن" (LFW) از نوزدهم تا بیست و سوم فوریه، هفته مد میلان (MFW) از بیست و چهارم فوریه تا اول مارس و در نهایت "هفته مد پاریس" (PFW) از اول تا نهم مارس برگزار می شوند. در نتیجه هنوز هفته مد های اصلی سال 2016 برگزار نشده اند!


برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



با آنکه علاوه بر این چهار شهر در شهرهای دیگری نیز هفته مد برگزار می شود، ولی شاید مهمترین دفیله ها مختص به برجسته ترین طراحان مد باشد که در قالب دفیله های "اوتور کوتور" (به زبان فرانسه Haute Couture) به معنای "دوخت سفارشی" در هفته مد اوت کوتور پاریس یک بار در ماه ژانویه و یک بار در ماه جولای برگزار می شوند.

 از آنجائیکه اوت کوتور به دوخت و دوز لباس ها در سطح بالا، با کیفیت و دقت زیاد و به صورت سفارشی و مطابق با اندازه های مشتریان مربوط می شود، در نتیجه طراحان این سبک لباس و پوشاک عموماً در مقیاس فشن سطح بالا سنجیده می شوند و دفیله های آنان از اهمیت بالایی برخوردار است. بر طبق قوانینی که اتاق صنفی اوت کوتور وضع نموده، این دفیله ها فقط در پاریس قابل نمایش هستند.

در این هفته و در طول دفیله ها و فشن شوها، بجای روش های سنتی و استاندارد نمایش جدیدترین نوآوری ها و خلاقیت های طراحان مد، شاهد آن هستیم که استادان صنعت مد، بیشتر نمایش هایی تئاترگونه ارائه می دهند و با تم ها و موضوعات مختلفی که در دفیله ها به نمایش می گذارند، تحسین یا انتقاد مخاطبین، رسانه ها و کارشناسان مد را برمی انگیزند.

رسانه ها و نشریات مختلف دنیا و مهمتر از همه آنها مجله ووگ پوشش خبری و تصویری هفته مد و فشن شوهای برندهای مختلف را بطور کامل در وبسایت خود انجام می دهد.

هفته مد اوت کوتور بهار 2016 پاریس در روز 24 ژانویه 2016 آغاز شد و در روز 29 ژانویه به پایان رسید و طراحان مد برجسته دنیا از مزون های فشن: آتلیه ورساچه، شَنل، شاپارلی، کریستین دیور، والنتینو، ژیوانشی، جیامباتیستا والی، الکساندر ووتیه، آرمانی پریوه، مزون مارژیلا، ژان-پل گوتیه، ویکتور و رولف، استفان رولان، اِلی صَعب، زهیر مراد، بُشرا جَرار، آلبرتا فره تی، الکسیس مابیل، دایس کایِک، رونالد وَن دِر کِمپ، اولیانا سرجینکو و ییکینگ یین در این هفته آخرین طراحی ها و خلاقیت ها در پوشاک زنانه را به نمایش گذاشتند.

 در فرش قرمز های مراسم و رویدادهای مهم سینمایی دنیا شاهد آن هستیم که ستاره ها و چهره های هالیوودی و معروف دنیا جدیدترین لباس های ارائه شده در کلکسیون های جدید طراحان مد را به تن می کنند و قطعاً در فرش قرمز مراسم اسکار 2016 نیز لباس های شب زنانه و پوشاک مردانه برندها و طراحان مد فوق که در هفته مد امسال به نمایش گذاشته شدند را به تن چهره ها و ستاره ها خواهیم دید.

در اینجا نگاهی اجمالی و کوتاه به فشن شو های طراحان مد اوت کوتور هفته مد پاریس 2016 نگاهی می اندازیم و در مورد تم و موضوع اصلی هر کلکسیون از هر برند و طراح مد، اطلاعات کوتاهی می دهیم. شاید بسیاری از آنها برایتان مسخره و خنده دار و برخی دیگر واقعاً مسحور کننده و شیک و نوآورانه به نظر برسند.


برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



در هر صورت هدف طراحان مد از طراحی بسیاری از این لباس ها و پوشاک، ارائه کاری نو و ملهم از خلاقیت آن طراح خاص است و قرار نیست آن لباس به عنوان پوشاک روزانه یا لباس شب مورد قضاوت قرار گیرد.

 یکی از نمونه های مهم و تأثیرگذار در صنعت مد شاید الکساندر مک کوئین باشد که طراحی های وی کاملاً متفاوت و منحصر بفرد بودند و فشن شو ها و دفیله های وی برای مخاطبین گاهی شوکه کننده و عجیب و غریب بودند.

با این مقدمه به سراغ کلکسیون پوشاک زنانه بهار 2016 آتلیه ورساچه (Atelier Versace) می رویم که دفیله آن آغازگر هفته مد امسال بود. این برند تحت مدیریت دوناتلا ورساچه مسیر فمینیست تری در پیش گرفته و در کلکسیون جدید بیشتر روی خطوط منحنی و برش های بیشتر در لباس تأکید می کند.

 او بجای تکنیک های سنتی از روش های جدید برای دوخت لباس ها بهره می گیرد و طراحی های او پیچیدگی بیشتری دارند تا جائیکه خود دوناتلا نیز اظهار داشته که این کلکسیون وقت گیر ترین کلکسیونی بوده که تابحال بر روی آن کار کرده است.

 این کلکسیون نمود کاملی از برش ها، درزهای فراوان، نمایش انحناها و زیبایی های بدن با استفاده از هندسه نامتقارن، طناب ها و یراق های آویخته سواروسکی، طرح های ارگونومیک چاپی و کار دست و ... است.

کارل لاگرفلد در مورد وقار و متانت کلکسیون اوت کوتور شَنل (Chanel) می گوید: «فشن بخشی از رخدادهای دوران ماست.» بر خلاف ماه اکتبر گذشته، کلکسیون ماه ژانویه حالت مینیمالیستی آرامش بخش و باوقاری داشت و بسیاری از لباس ها تزئیناتی از مهره های چوبی دست ساز داشتند که ساعت ها وقت برای ساختن آنها گذاشته شده بود.

 با تماشای دفیله شَنل، می بینید که اصول سبک همیشگی و قدیمی نشدنی شنل یعنی کت های بوکله کمرنگ با دامن های سنگین و آستین های پفی و یقه های ساده در کنار پیراهن های شب مشکی و مروارید دوزی شده، در این کلکسیون هم تکرار شده اند.


برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



 ولی جذابیت اصلی این کلکسیون زمانی بود که دیدیم رنگ طلایی وارد لباس ها شد و با دقت بیشتر در جزئیات متوجه زیبایی لباس ها و مهارت استادان کار در آتلیه های شنل می شویم. استفاده از چوب های بازیافت شده و دقت به اکولوژی و پایدار بودن جنس این لباس ها برای مدتی طولانی در این کلکسیون کاملاً قابل مشاهده است.   

دومین کلکسیون کوتور برتراند گویون برای مزون شاپارلی (Schiaparelli) بیشتر حول و حوش غذا و میز غذا متمرکز بود. وی توضیح می دهد که این کلکسیون را در واکنش به حملات تروریستی به پاریس در ماه نوامبر گذشته طراحی کرده است و موضوع آن "بازگشت به چیزهایی که برایمان اساسی و بنیادی است، یعنی لذت داشتن دوستان در کنار هم در منزل" می باشد. ولی در عین حال وعده غذایی مهمترین دل مشغولی بنیانگذار این مزون بوده است.

 السا شاپارلی رستوران کوچکی در زیرزمین خانه اش در پاریس تأسیس کرده بود و یک سرآشپز ایتالیایی را در آن بکار گمارده بود. حالا برتراند گویون به یاد این علاقه شاپارلی به میز غذا و در راستای موضوعی که انتخاب کرده، تصاویر سنتی دستمال سفره ها و لوازم آشپزخانه و خوراکی ها را دستمایه کلکسیون جدید شاپارلی قرار داده و از آنها برای طراحی لباس های شب و کت و دامن ها استفاده کرده است.

در فشن شوی کریستین دیور (Christian Dior) همه چیز مثل همیشه بود: همان مکان و همان مناسبت با این تفاوت که همانطور که همه می دانند این مزون در حال حاضر مدیر نوآوری ندارد و تیمی جوان متشکل از لوسی مه یر و سرژ روفیو طراحی لباس های این برند را انجام می دهند و کلکسیونی مدرن و جوان پسند ارائه دادند.

 پس از آنکه سیمونز این مزون را ترک کرد، این تیم سبکی ملایم تر و ساده تر از مدیر قبلی در پیش گرفتند، سبکی که از منشوری گذشته بود که افرادی از پرادا، مارنی، سلین و مارک جیکوبز آن را درست کرده بودند. این بدان معنا نیست که این تیم جوان اصول مزون کریستین دیور را زیر پا گذاشتند.

 آنها ساختار جذب بودن لباس در قسمت کمر را حفظ کردند و حالت رمانتیک تر و زرق و برق دار تری به پیراهن ها دادند و چند پیراهن میدی با یقه های نامتقارن نیز به کلکسیون اضافه کردند که با پاپیون در پشت بسته می شوند.


برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



گوش دادن به حرف های ماریا گراتزیا چیوری و پیرپائولو پیچولی از مزون والنتینو (Valentino) همیشه مانند گوش دادن به درس تاریخ هنر ایتالیا در کلاس است. استفاده از مخمل و حریر به سبک اکسپرسیونیستی و رمانتیسیسم ونیزی اوایل قرن بیستمی بطور ملایمی در کلکسیون کوتور والنتینو بر تن مدل های پابرهنه با اکسسوارهایی به شکل مارهای فلزی طلایی روی موهایشان قابل مشاهده است.

امروزه یک چیز در لباس های والنتینو کاملاً شناخته شده است و آن قد بلند (تا زمین) لباس ها (هر چند که ورژن کوتاه همان لباس را نیز می یابید) و شفافیت و زرق و برق دار بودن آنهاست که یقه های یونانی نیز به آنها اضافه شده اند.

 همین مهارت باورنکردنی طراحان این مزون و جادویی که نیروی انسانی رومی آنها با پارچه خلق می کنند است که باعث می شود پارادوکس قدیمی بودن سبک لباس ها و جزئیات کار دست و سادگی جوان پسندانه آنها در این کلکسیون زیبا به نظر برسد.   

واکنش های متفاوت و زیادی به حملات تروریستی به پاریس در ماه نوامبر وجود داشت و تردیدی وجود نداشت که بالاخره طراحان فشن هم واکنش خاص خودشان را به این رویداد خواهند داشت، زیرا درست همان زمانی این حملات رخ دادند که طراحان در حال آماده کردن کلکسیون های خود بودند و جیامباتیستا والی (Giambattista Valli) یکی از آنها بود.

 ایده او این بود که نظری به باغ های مشهور این شهر بیندازد. او در پشت صحنه دفیله خود به گزارشگر مجله ووگ گفته بود: «این یه جور تشکر از پاریسه. می دونین که من علاقه شدیدی به گل ها دارم. این بار گل های پارک باگاتل، باغ لوکزامبورگ، کاخ سلطنتی و باغ توئلیری رو در کارهام آوردم.»

شاید یکی از جالب ترین و شوک بر انگیز ترین کلکسیون های هفته مد امسال کلکسیون اوت کوتور ویکتور و رولف (Viktor & Rolf) بود. تصور کنید مدل باشید و مجبور شوید یکی از لباس (که چه عرض کنیم!) دیزاین های برج وار کوبیست کلکسیون ویکتور و رولف را بپوشید و روی سکوی دفیله رژه بروید. شاید هم در این مورد مانند چند مدل این فشن شو، خیالتان راحت باشد که حتی صورتتان هم دیده نمی شود.

در هر صورت مدل های این دفیله بیشتر خودشان را اثر هنری سه بعدی تصور کردند تا اینکه لباس های یک کلکسیون فشن را به تن داشته باشند. ویکتور هورستینگ و رولف اسنورن که خود را "هنرمندهای فشن" می دانند بار دیگر با این کلکسیون و چشمکی به رادیکال ترین جنبش هنری در سال های اخیر، مرزهای قابلیت پوشیدن آثار هنری شان را به آزمایش گذاشتند.

 با اولین لباس، نیت آنها با این کلکسیون مشخص شد و با وارد شدن بقیه مدل ها، لباس ها بیشتر و بیشتر فرم هنری به خود گرفتند و از شکل لباس خارج شدند. کلاژهای سبک براک، برش هایی به سبک ماتیس و همچنین سبک شاخص هنر پیکاسو در همه لباس ها دیده می شوند.


برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



شاید شعار این کلکسیون الی صعب (Elie Saab) این بوده: «به هندوستان خوش آمدید!» همانطور که خود الی صعب می گوید کشور هندوستان پس زمینه و الهامبخش طرح های او است و آمیزه تازه ای از فرمالیسم و خطوط ابتدایی و ساده ارائه می دهد.

 البته این طراح لبنانی همیشه بازگشت به سبک آشنای خود را ترجیح می دهد، ولی اخیراً روی تغییر و تحول تمرکز کرده است. کلکسیون قبلی او روی سبکی جوان پسندانه متمرکز بود، ولی حالا او مدرنیته را با بوت ها و کیف های کوله پشتی چرم متالیک پیاده کرده است.

 هر چند که دیدن چنین چیزهای در دفیله اوت کوتور بعید به نظر می رسید، زیرا اکسسوارهای این گونه دفیله ها چیزهای گرانقیمت تر و با ارزش تری هستند. این کلکسیون چیزی بین لباس های دوره ادواردی که از الی صعب هم چنین چیزی را انتظار داریم و پیراهن های هندی بود.

در فصل قبل، زهیر مراد (Zuhair Murad) سفری به کل کهکشان داشت. حالا او به زمین بازگشته و در گذشته سیر می کند و دامن هایی را وارد کلکسیونش می کند که در دوران الیزابت اول پوشیده می شدند.

 کلکسیون جدید زهیر مراد که شاید یکی از زیباترین و رویایی ترین دفیله های اوت کوتور 2016 پاریس بود خطوط منحنی را با تورهای نازک و طرح های زیبای گل ها، گلبرگ ها و برگ های اپلیکه، دانتل ها و ارگانزاهای باارزش و گرانقیمت در قالب پیراهن های بلند و کوتاه با جزئیاتی مسحورکننده می آمیخت.

 صحبت از رویایی بودن لباس های شب این کلکسیون بود، باید بگوییم که لباس عروسی که زهیر مراد طراحی کرده بود نیز چیزی از داستان های پریان کم نداشت و این پیراهن عروس با جزئیات فوق العاده زیاد تماماً کار دست بوده و یادآور آن است که مراد همیشه پیراهن هایش را برای مراسمی کمتر از فرش قرمز طراحی نمی کند.

معمولاً آتلیه او پنج یا شش پیراهن در ماه می دوزد، ولی لباس عروس این کلکسیون دو شیفت کار 30 کارگر به مدت یک ماه زمان وقت گرفت تا کار دست آن به پایان برسد. مراد درباره این لباس عروس می گوید: «این لباس برای عروسی های معمولی نیست. بیشتر برای مراسم های سبک هزار و یک شب خوبه.»



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016



برجسته ترین طراحان مد دنیا در هفته مُد پاریس 2016








تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن