تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793542260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس/ جزئیات کامل نشست‌های کارگروه تعیین مزد کارگران از ابتدا تا اکنون/احتمال نهایی شدن سبد معیشت تا فردا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس/
جزئیات کامل نشست‌های کارگروه تعیین مزد کارگران از ابتدا تا اکنون/احتمال نهایی شدن سبد معیشت تا فردا
با نزدیک شدن به ماه پایانی سال و عزم وزارت کار مبنی بر برگزاری جلسات فشرده شورایعالی کار در نیمه اول اسفندماه برای تعیین دستمزد کارگران در سال 95، کمیته دستمزد ماموریت یافته تا در همین چهارشنبه سبد معیشت را نهایی کند.

خبرگزاری فارس: جزئیات کامل نشست‌های کارگروه تعیین مزد کارگران از ابتدا تا اکنون/احتمال نهایی شدن سبد معیشت تا فردا



به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به ماه پایانی سال و عزم وزارت کار مبنی بر برگزاری جلسات فشرده شورایعالی کار در نیمه اول اسفندماه برای تعیین دستمزد کارگران در سال 95، کمیته دستمزد ماموریت یافته تا در همین چهارشنبه سبد معیشت را نهائی کند. * تشکلات کارگری به جمع‌بندی و اتحاد رسیدند/ کارفرمایان فردا گزارش سبد معیشتی را به کارگروه می‌آوردند؟ کارگران از ماه‌ها قبل و با بررسی میدانی و ستادی توانسته‌اند به این گزارش مهم دست یابند و با جلسات مکرری که تشکلات کارگری با هم داشتند در اعلام یک سبد واحد مورد وفاق هر سه تشکل به جمع بندی نهایی نیز رسیده‌اند. ضلع دیگر شرکاء اجتماعی، دولت نیز اعلام کرده که آماده ارائه سبد هزینه خانوار است و ضلع آخر یعنی نمایندگان کارفرمائی با درخواست یک هفته مهلت، خواستار جمع بندی و ارائه آن در جلسه فردای کارگروه تخصصی دستمزد سال 95 هستند. بر اساس این گزارش، موضوع مهم در کمیته تخصصی دستمزد سال 95 کارگران که یکی از دستاوردهای علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هست، رسیدن به وفاق بر روی سبد معیشت خانوار یا همان تبصره 2 ماده 41 است که متاسفانه در دولت‌های قبل بدست فراموشی سپرده شده بود و نتیجه‌اش شکاف عمیق بین دستمزد و هزینه خانوار بود. * معیارهای تعیین حداقل‌های تأمین سبد معیشت کارگران/الگوی صحیح تغذیه بر اساس تقسیمات انستیتو تغذیه به گزارش فارس، در این کمیته تصمیم گرفته شد تا تمام مباحث دارای منبع قابل استناد با تکیه بر مراجع دارای صلاحیت باشند و از اعلام عددی احساسی و بدون پشتوانه خودداری شود؛ در ضمن برای تقسیم صحیح و درست سبد خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها مطابق با الگوی صحیح تغذیه از تقسیمات انستیتو تغذیه استفاده شود. علاوه بر این، در مورد عوامل سهیم در سبد معیشت و درصد وزنی آنها نیز با تکیه بر مراجع قابل استناد استفاده شد که از این عوامل می‌توان به خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها، مسکن، آب و برق و گاز، تعرفه درمان، آموزش، حمل و نقل، ارتباطات و دیگر موارد مهم در این بخش نام برد.
آنچه مسلم است فاصله زیاد بین این عدد با متوسط دریافتی اظهار شده فعلی جامعه کارگری است به عبارت دیگر بنا به اعلام سازمان تامین اجتماعی 80 درصد دریافتی‌ها به سمت حداقل حقوق سرازیر شده است و این نشان‌دهنده نرخ دستمزد در جامعه کارگری است. بنابراین، این عدد با سبد معیشت فاصله‌ای زیاد دارد از طرفی این توافق نیز وجود دارد که جبران یکباره آن امکانپذیر و شدنی نیست ولی باید برای آن تمهیداتی اندیشید.
به گزارش فارس، در کنار تصمیم بر سبد معیشت جامعه کارگری اخباری این روزها به گوش می‌رسد که در راستای تفکر تقسیم عادلانه عدالت در جامعه و سوق بسوی ایجاد عدالت اجتماعی، کارگران به عنوان بزرگ خانواده تاثیرگذار بر جامعه باید از آن متنفع شوند. * کارگران هم خواستار عدالت توزیعی هستند/ جمعیت 45 میلیون نفری خانوار کارگری در کشور کارگران با داشتن بالغ بر 13 میلیون و یکصد هزار بیمه شده مستقیم جمعیتی بالغ بر 45 میلیون نفر را شامل می‌شوند که از نصف جمعیت کشور بیشتر هستند و هر تصمیم در راستای عدالت توزیعی باید سهمی در این خانواده داشته باشد. بنابراین گزارش، اخباری مبنی بر تصمیم دولت برای افزایش دستمزد نیروهای شاغل و بازنشسته حداقل بگیر خود برای رسیدن به عدد یک میلیون تومان و اعلام رای دیوان عدالت مبنی بر جبران کاهش دستمزد سال‌های 1386 لغایت 1392 کارمندان کمتر از نرخ تورم (بحثی که همیشه کارگران از آن متضرر بوده‌اند، یعنی فراموشی تبصره یک ماده 41 در همین سال‌ها) به‌گوش می‌رسد که باید در مورد کارگران نیز اجرا شود.
بر همین اساس، تلفیق تمامی این موارد لازمه عزمی همگانی برای تصمیمی است که بتواند شرایط را از این حالت خارج کرده و با افزایش قدرت خرید جامعه کارگری مراحل برون رفت از این شرایط را فراهم کند و نگذارد شرایط به‌گونه‌‌ای که صنعت وارد کوچه ای بن بست شود، رقم بخورد. شاید یکی از این راه‌ها عقد پیمانی دسته جمعی باشد که در بازه زمانی خاص با پلکانی خاص و با تائیدی الزام‌آور و تعهدزا شرایط را برای جبران این شکاف فراهم کند.

94/11/20 - 10:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن