تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796391271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسدالله نیک‌نژاد: «بادیگارد» یعنی سینما


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اسدالله نیک‌نژاد: «بادیگارد» یعنی سینما
اسدالله نیک نژاد معتقد است فیلم «بادیگارد» از جهت ساختار و کارگردانی به معنای واقعی سینما است.
مهر: اسدالله نیک نژاد کارگردان سینما و تلویزیون نظر خود را درباره فیلم سینمایی «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: اغلب فیلم های حاضر در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را دیده ام و معتقدم ساختار منسجم و کارگردانی های خوب را در اغلب آثار می توان دید. به نظر من فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا به معنای واقعی سینما است و به خود حاتمی کیا هم گفتم که این فیلم نسبت به «چ» سینمایی تر است.

وی ادامه داد: در کنار ساختار و کارگردانی خوب حاتمی کیا در فیلم «بادیگارد» اما باید بگویم که شخصیت پردازی های فیلم به خصوص کاراکتر حیدر و همسرش به خوبی پرداخته نشده اما کاراکتر میثم دانشمند هسته ای که بابک حمیدیان نقش آن را بازی می کرد خیلی خوب شخصیت پردازی شده و بازیگر هم به درستی شخصیت را درک کرده است.

نیک نژاد با تاکید بر اهمیت نقش این دانشمند هسته‌ای بیان کرد: اهمیت نقش میثم و بازی بابک حمیدیان زمانی مشخص می شود که مخاطب می فهمد این پسر، فرزند شهید و البته یک جوان امروزی است. جوانی که نابغه است، شیطنت های دوران جوانی خود را دارد و در عین حال مانند پدرش متعهد به انقلاب و اسلام است. بابک حمیدیان به درستی توانسته تکه های پازل این شخصیت را کنار هم قرار دهد و بازی کند.

«نفس» نباید انقدر شخصی می‌شد

وی درباره فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار نیز گفت: به نظر می رسید نرگس آبیار در فیلم «نفس» دنیای شخصی خود را به نمایش گذاشته و معتقدم این فیلم خیلی خصوصی است و مخاطب عام ندارد. برای نرگس آبیار خیلی زود است که سینمای شخصی خودش را نشان دهد و به عنوان یک کارگردان حرفه ای باید به نقطه ای از کارگردانی برسد و فیلم های بسیاری بسازد تا بتواند فیلم شخصی بسازد.

کارگردان سریال «پاییز صحرا» ادامه داد: این فیلم زمانی از حالت شخصی بیرون می آمد که یک کد و کلید واژه ای از شهادت این دختر بچه در فیلم ارائه شود. به عنوان مثال در پایان فیلم می شد آماری از کودکان شهید در هشت سال جنگ ارائه داد که اگر چنین می شد فیلم از حالت شخصی بیرون می آمد و تعریف جدیدی از موضوع ارائه می کرد.

«ابد و یک روز» سینما نیست

نیک نژاد درباره فیلم سینمایی «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی گفت: اگر از نگاه سینما بخواهم به این فیلم نگاه کنم باید بگویم که «ابد و یک روز» سینما نیست بلکه می توانست یک نمایشنامه خوب رادیویی باشد. به این معنا که اگر تصویر را می گرفتیم و فقط دیالوگ ها پخش می شد اتفاقی نمی افتاد و شنونده به شکل نمایشنامه رادیویی متوجه روایت داستان می شد. از منظر جامعه شناسی هم به این فیلم نگاه کنیم متوجه نمی شوم که چرا جامعه ای که این کارگردان جوان ارائه می دهد تا این اندازه نازیبا است.

این کارگردان یادآور شد: به عنوان یک ایرانی بسیار متاسف شدم که دختر سرزمینم به دلیل فقر می خواهد با یک شهروند افغانستانی ازدواج کند و نکته جالب این است که کارگردان آگاهانه این کار را می کند. این در حالی است سینمای ایران در گذشته ای نه چندان دور نمونه های خوبی از غیرت مرد و حرمت گذاشتن به زن ایرانی را نشان داده بود.

نیک نژاد با اشاره به این مطلب که کارگردان های جوان ایرانی در ساخت فیلم های خود بغض دارند، گفت: کارگردان های نسل جوان ما آثار خود را با بغض می سازند و من نمی دانم این بغض چرا در فیلم های سینمایی جاری شده است. به عنوان مثال شخصیت محسن که یک آدم معتاد است متفکرترین فرد خانواده نشان داده می شود چون او می داند مرتضی با موافقت عروسی خواهرش با مرد افغان چه بلایی سر سمیه آورده است.

وی در پایان گفت: از جمله کارگردان هایی هستم که همیشه دوست دارم سرزمینم را زیبا و مردمانش را شیک نشان دهم و زمانی که می بینم فیلم هایی تلخ از این دست ساخته می شود و جامعه را زشت و بی روح نشان می دهد ناراحت می شوم. البته ناگفته نماند جدا از فیلمنامه، کارگردان جوان این فیلم در کارگردانی و ساختار خوب عمل کرده بود.




تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن