تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797957669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک فیلمنامه پر از حفره


واضح آرشیو وب فارسی:رودبارنیوز: رودبارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس _ گروه سینما و تئاتر: سه فیلم قبلی مصطفی کیایی جزو آثار غافلگیر کننده جشنواره فیلم فجر سال های گذشته بودند. «ضد گلوله»، «خط ویژه» و «عصر یخبندان» هم در ساختار روایی و هم در مضمون، آثار متفاوت، جسورانه و خلاقانه ای محسوب می شدند. با این حال «بارکد»، فیلم جدید این کارگردان جوان، نتوانست تجربه سه فیلم قبلی را تکرار کند. ساختار روایی فیلم در کارنامه کارگردان آن حکم یک درجا زدن بیهوده را دارد. باز هم مثل فیلم های قبلی، داستان از آخر شروع می شود و اتفاقات، در قالب روایت غیر خطی و متقاطع ترسیم می شود. غافل از اینکه روایت متقاطع، باید کارکرد و مفهوم خاصی داشته باشد. اما در فیلم «بارکد» این سبک و سیاق، تنها به منظور متفاوت نمایی و پر کردن خلأ داستان به کار گرفته شده است. این بار هم سعی شده تا این روش از طریق بازگشت به عقب انجام شود. یعنی در این فیلم، ماجراها از آخر شروع می شوند و به عقب بر می گردند. وقتی یک فیلمساز یا یک فیلمنامه نویس می تواند شیوه روایت متقاطع را به کار گیرد که ابتدا داستان مشخص و معینی داشته باشد. این درحالی است که فیلم «بارکد» داستان به معنای واقعی کلمه ندارد! یک پسر جوان وارد یک شرکت می شود و شروع می کند حوادثی را که از سرگذرانده برای رئیس شرکت تعریف می کند. اینکه این جوان، چرا و چگونه وارد شرکتی می شود که با زدن چند دکمه صفحه کلید رایانه، مبالغ هنگفتی از سرمایه را جابه جا می کنند، بر ما نامعلوم است. این جوان، کل داستان زندگی اش را برای رئیس تعریف می کند تا در نهایت به او بفهماند که فرزند همان مردی است که فریبش داده و پول هایش را بالا کشیده! این هم که چرا این همه داستان بافی کرده و از اول سر اصل مطلب نرفته مبهم است. فیلمنامه اثر، پر از حفره است. هیچ منطقی در آن وجود ندارد. مشخص نیست که دختر معتادی که یکی از شخصیت های فیلم با او در پارک آشنا می شود، چگونه منشی شرکت کلاه بردار از آب در می آید؟ در سکانس پایانی فیلم می بینیم که چند پلیس، ماشین مرد کلاه بردار را بازرسی می کنند، اما یادشان می رود که صندوق عقب آن را بگردند‍ و رئیس شان می رود و جور آن ها را می کشد! اوج ابله انگاری فیلم جایی است که یکی از شخصیت های فیلم، بدون هیچ شباهت ظاهری و تنها با جعل برگه مأموریت فرد دیگری خودش را به عنوان مسئول دفتر حج و زیارت یک دانشگاه جا می زند! معلوم نیست که یک فرد دیگر بدون ارائه کارت شناسایی و شناسنامه و سایر مدارک مربوطه، چطور می تواند رئیس دفتر حج و زیارت شود و تا زمان بازگشت رئیس واقعی، هیچ کس متوجه نشود؟ حرف های فیلم درباره دزدی و ثروت های بادآورده و فساد اقتصادی و مواد مخدر و … همه در حد شعار باقی می مانند. در تمام طول فیلم، همه آدم ها به دو شخصیت اصلی فیلم، دائم تأکید می کنند که شبیه به احمق ها هستند. متأسفانه فیلم «بارکد» هم در تمام مدت نمایش، همین تصور را نسبت به مخاطب القا می کند! یادداشت: آرش فهیم انتهای پیام/ن http://fna.ir/CT3DHI


سه شنبه ، ۲۰بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رودبارنیوز]
[مشاهده در: www.rudbarnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن