تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797066544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح پر سروصدای دولت به خاموشی گرایید


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طرح پر سروصدای دولت به خاموشی گرایید
درحالي كه حدود دو ماه بيشتر به پايان بسته خروج از ركود نمانده، از طرح كارت‌ اعتباري خريد كالا خبري نيست و توليدكنندگان لوازم خانگي آن را طرحي شكست خورده مي‌دانند.
دولت با هدف ايجاد تحريك در بخش تقاضا، ايجاد رونق در بازار مهم صنعتي و معدني كشور و خالي كردن انبارهاي پر توليدكنندگان، اقدام به ارائه طرح‌هايي كرد تا در كوتاه مدت بتواند بخش توليد كشور را تا حدودي نجات دهد.
 هرچند كه اين طرح در ابتداي راه به خوبي جلو رفت و وام 25 ميليوني خودرو بسيار زود و به موقع به مردم پرداخت شد، اما ساير كالاها از جمله لوازم خانگي و محصولات معدني كه با مشكلات ركود و پر بودن انبارها روبه‌رو بودند، هنوز سهمي از اين اقدامات دريافت نكرده‌اند.
 دولت براي لوازم خانگي پيش‌بيني كرد كه يك كارت اعتباري تا سقف 10 ميليون تومان توسط بانك مركزي و با اعتبار اين نهاد براي متقاضيان صادر كند و از طريق ساز و كاري تحريك تقاضا در بازار لوازم خانگي ايجاد شود.
اما مدتي نگذشت كه برخلاف گمانه‌‌زني‌ها و حتي اعلام برخي مسئولان، تغييرات زيادي در اين طرح ايجاد شد كه مهم‌ترين آنها كاهش تعداد اقساط، اضافه شدن كالاهاي خارجي به طرح، كاهش سقف كارت‌ها به 6 ميليون تومان و محدود شدن جامعه هدف براي دريافت اين كارت به بازنشستگان و مستمري‌بگيراني كه زير 5/1 ميليون تومان حقوق و مزايا دارند و زوجين اشاره كرد.
 حال با گذشت حدود چهار ماه از اولين باري كه مسئولان اقتصادي دولت اقدام به اعلام اين طرح و مهلت شش ماهه براي آن تعيين كردند، هنوز اين طرح به مرحله اجرا نرسيده و توليدكنندگان لوازم خانگي نيز به نوعي از تاثير اين طرح نا‌اميد شده‌اند.
حميدرضا غزنوي، سخنگوي انجمن توليدكنندگان لوازم خانگي، در اين باره به ايسنا گفت: اين طرح مربوط به تأمين اعتبارات است و زماني كه اجراي آن به جاي اداره كل اعتبارات بانك مركزي به معاونت فناوري اطلاعات داده مي‌شود، نبايد بيشتر از اين انتظار داشت.
 وي با بيان اينكه معاون فناوري اطلاعات بانك مركزي اخيراً اعلام كرده كه هنوز زيرساخت لازم براي اجراي اين طرح وجود ندارد، اظهاركرد: گفتن اين حرف بدتر از اجرا نشدن طرح است، يعني بانك مركزي زماني كه هنوز زيرساخت را براي اجراي طرح فراهم نكرده اقدام به اعلام آن كرده است؟
 غزنوي ادامه داد: بسته خروج از ركود شش ماهه بوده و حالا دو ماه بيشتر به پايان آن نمانده است و اصلاً مشخص نيست كه قرار است چه اتفاقي بيفتد.
 سخنگوي انجمن توليدكنندگان لوازم خانگي با تأكيد بر اينكه تاكنون حتي يك نفر براي خريد با كارت اعتباري به هيچ يك از فروشگاه‌هاي برندهاي مختلف توليد داخل مراجعه نكرده است، گفت: از ابتداي اين طرح كه تغييرات در آن آغاز شد ما گفتيم كه اين كار اشتباه است و طرح به مشكل مي‌خورد، الان هم مي‌بينيم كه كسي از طرح استقبال نمي‌كند.
 وي افزود: اين طرح قطعاً شكست خورده و كارنامه سياهي براي برنامه خروج از ركود است و مطمئن باشيد كه اين كارت به دست مردم نمي‌رسد.   به گفته سخنگوي انجمن توليدكنندگان لوازم خانگي، بانك مركزي در اين رابطه از مديران و كارشناسان مجرب خود بهره نگرفته است، چراكه اين بانك سرشار از افراد دلسوز و مجرب است كه مي‌توانستند به اجراي اين طرح كمك كنند.
 به اين ترتيب به نظر مي‌رسد كه توليدكنندگان ديگر اميدي به اجراي اين طرح يا حداقل تاثيرگذاري آن ندارند اما مهم‌تر از آن اين است كه با ايجاد تغييرات متعدد توسط بانك مركزي در اين طرح و عدم اجراي به موقع آن قطعاً در صورت شكست خوردن اين طرح، خاطره خوشي از آن در ذهن مردم باقي نمي‌ماند و از اعتبار بانك مركزي نزد مردم و توليدكنندگان كاسته خواهد شد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن