تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796825954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلش مسیج های اپراتورهای همراه، قانونی یا غیرقانونی؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فلش مسیج های اپراتورهای همراه، قانونی یا غیرقانونی؟
اپراتورهای همراه هر از چندگاهی برای کاربران کلافه پیام هایی تبلیغاتی را ارسال می کنند که از آن می توان به عنوان یک دردسر جدید نام برد.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته مشترکان اپراتور همراه اول به طور گسترده فلش مسیج   دریافت کردند که نمونه آن را در ادامه خواهید دید. اما نکته ای که ذهن مشترکان را به خود مشغول کرده مشکل هایی است که این نوع پیام ها ممکن است از سوی اپراتورهای تلفن همراه برای کاربران ایجاد کنند.


این در حالی است که در کشورهای مختلف به دلیل مزاحمت های زیاد این دست پیام ها نرم افزار مسدود کننده در تلفن های همراه نصب می شود.









فلش اس ام اس نوعی خاص از پیامک است که فقط به کاربر اجازه خواندن یک بار را داده و پس از آن از روی موبایل پاک می شود. این گونه پیامک ها بیشتر حاوی گونه خاصی از اطلاعات مانند رمز عبور و یا واژه گذر هستند که باید محرمانه باشند. گاهی از اوقات نیز هکرها از این ابزار استفاده می کنند. البته شاهد ارسال چنین پیام هایی از سوی اپراتورها بوده ایم که کاربران را مجبور به انتخاب گزینه ای خاص می کرد و هزینه ارسال پیام برای آنها منظور می شد.برخی از شرکت های تبلیغاتی فلش مسیج را به نحوی ارسال می کنند که کاربر به راحتی نمی تواند تشخیص دهد که وارد مسابقه ای شده که برایش هزینه دارد.



موضوع را طی تماس تلفنی با کیهان یکی از مسئولان اپراتور همراه اول در میان گذاشتیم. وی با بیان اینکه فلش مسیج ارسال شده حاوی دستورهای شماره گیری سریع همراه اول بوده است، گفت: تا کنون ابلاغیه ای از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و رادیویی جهت ممنوعیت ارسال چنین پیام هایی ارسال نشده است.


کیهان در ادامه با بیان اینکه سایر اپراتوها نیز از چنین پیام هایی استفاده می کنند، افزود: اگر ارسال فلش مسیج خلاف قانون است چرا سایر اپراتورهای فعال در کشور نیز آن را ارسال می کنند.


بر این اساس پیگیری خود را از سارمان تنظیم مقررات هم ادامه دادیم و پاسخ آنها را جویا شدیم. غلام رضا داداش زاده معاون تنطیم مقررات با بیان اینکه این پیام ها از نوع USSD هستند، تصریح کرد: استقبال برای ارسال فلش مسیج ها از سوی اپراتورها به جهت هزینه کم، هم برای آنها و هم برای مخاطبانشان است.


وی تصریح کرد: مزیت دیگر ارسال فلش مسیج ها نداشتن هزینه برای مخاطبان است و در صورت اشتباه کاربران برای انتخاب گزینه های پیش رو، متضرر نمی شوند.


نکته قابل تامل این است که شاید در برخی از این فلش مسیج ها مانند تصویر بالا یک گزینه وجود داشته باشد اما مواردی هم بوده که کاربران با انتخاب های گوناگونی مواجه شده و در صورت انتخاب نادرست، وارد مراحل پیش بینی نشده ای می شوند که با لمس گزینه تائید ناخودآگاه بسته های مسابقه هزینه دار برایشان در بر داشته است.
یکی دیگر از مسائلی که در این نوع پیامها دیده می شود ایجاد ایراد فنی در گوشی تلفن همراه است چراکه برخی ار تلفن ها با دریافت فلش مسیج هنگ کرده و تنها با خاموش و روشن کردن، دستگاه به حالت عادی خود باز می گردد.


در پایان باید گفت که با توجه به گفتگوهای صورت گرفته با همراه اول و تنظیم مقررات این گونه باید جمع بندی کرد که همه چیز آروم و روبه راه است، اما نکته ای که باید همه اپراتور ها و نهاد نظارتی در نظر داشته باشند "حق شهروندی " است چراکه همه کاربرانی که این نوع فلش مسیج ها را دریافت می کنند محکوم به مشاهده اجباری آن هستند و تنها باید از مسیر های مشخص شده برای خروج از پیام مورد نظر استفاده کنند.





۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن