تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797613617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلویزیون در تدارک ساخت سریال‌های انقلابی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تلویزیون در تدارک ساخت سریال‌های انقلابی
تلویزیون در تدارک ساخت سریال‌های انقلابی صداوسیما در دور تازه تولید آثار نمایشی برنامه‌ ویژه‌ای برای پرداختن به انقلاب اسلامی چیده است.


به گزارش فرهنگ نیوز ، طی سال‌های پس از وقوع انقلاب اسلامی، تلویزیون به عنوان یکی از رسانه‌های تاثیرگذار اقداب به تهیه و وتولید آثار نمایشی با همین موضوع می‌کرد که اتفاقا با استقبال بسیار مخاطبان نیز روبرو بود.

از جمله این آثار می‌توان به آثاری نظیر خبرنامه یا چاق و لاغر اشاره کرد که البته با توجه به امکانات آن زمان آثار ساده‌ای بودند که خیلی هم مستقیم و رو به موضوع وقوع انقلاب می‌پرداختند. امام در ادامه این جریان شکل دیگری به خود گرفت و با فاصله از سال‌های ابتدایی انقلاب، آثار نیز پخته‌تر شدند و پای مسائل ایدئولوژیک نیز به سریال‌ها باز شد و در حقیقت تا حدودی مبانی فکری وقوع انقلاب در سریال‌ها جای خود را باز کردند که البته تعداد آنها بسیار انگشت‌شمار بود و از جمله آنها می‌توان به ۲ اثر پروانه و ارمغان تاریکی به کارگردانی «جلیل سامان» اشاره کرد که از قضا با مخاطبان بسیاری مواجه شدند و از جلمه آثاری بودند که حتی نسخه‌های نمایش خانگی آنها هم با استقبال خوبی از سوی بینندگان همراه بود.

هرچند تولید این آثار به نسبت ۳۷ سال سپری شده از انقلاب اسلامی بسیار اندک و بی‌رمق بوده، اما همان تعداد انگشت‌شمار هم نوری در تاریکی بودند که تا دست کم مخاطب نسل جدید از بزرگترین رویداد کشورشان در تاریخ معاصر دور نباشند.

به گزارش فارس، در برنامه‌ریزی‌های جدید تلویزیون، موضوع انقلاب اسلامی پُررنگ‌تر شده و تولید چند سریال با همین موضوع در دستور کار قرار گرفته که در این میان می‌توان به پروین (جلیل سامان)، انقلاب دوم (جواد شمقدری) و (تاریکی شب؛ روشنایی روز) اشاره کرد که در ادامه نگاهی گذار به روند تولیدی این ۳ پروژه داریم:

**«پروین»:

سریال «پروین» دومین همکاری جلیل سامان با سید احمد کاشانچی تهیه‌کننده باسابقه است و این کارگردان با ساخت آن سه‌گانه خود در ژانر سریال‌های عاشقانه در فضای انقلاب اسلامی را تکمیل می‌کند.

نویسنده و کارگردان «پروین» اخیرا مسعود رایگان را به عنوان یکی از نقش‌های اصلی سریال جدیدش انتخاب کرده بود. تهیه‌کنندگان با صالح میرزاآقایی، زهیر یاری، روزبه حصاری و محمد جاویدپور نیز برای ایفای نقش در این سریال به توافق رسیده اند.

پیش تولید این سریال از چهارم شهریور در 24 قسمت آغاز شده است و داستان آن درباره جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب رازی در زندگی‌اش فاش می‌شود. او برای رسیدن به حقیقت حوادث پیچیده‌ای را پشت سرمی‌گذارد. سرانجام انتخابی دشوار سرنوشت وی را رقم می‌زند.

فهرست کامل عوامل «پروین» عبارتند از نویسنده و کارگردان جلیل سامان، گروه کارگردانی؛ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز رضا بختیاری نیک، دستیار دوم کارگردان مهران شهرآشوب، دستیار سوم کارگردان ندا قاسمی، عکاس حسن شجاعی، تصویربردار پشت صحنه محمد صادق بکتاشیان. گروه تصویر؛ مدیر تصویربرداری شاپور پورامین، دستیار اول سیدقاسم طباطبایی، گروه صحنه و لباس؛ طراح صحنه و لباس اصغر نژادایمانی، دستیار اول علیرضا حیدری، دستیاران صحنه رضا غیاث، سعید نصراللهی، محمد پورشریف، دستیار لباس مینو عاشوری، گروه صدا؛ مدیر صدابرداری جواد مقدس، گروه چهره پردازی؛ طراح گریم مجید اسکندری، سرپرست گریم بانوان منیژه حاتم آبادی، اجرای گریم بانوان سولماز صدرالاشرافی، سرپرست گریم آقایان مرتضی کهزادی، اجرای گریم آقایان مصطفی کهزادی، گروه تولید؛ مدیر تولید سیددانیال کاشانچی، دستیار تولید مرتضی پیرهادی، مدیر تدارکات حمید پرهیز، تدارکات محمد علیمحمدی، فریاد سلگی، میثم باباخانی، محمدرضا ناصری، امور مالی مهیار بشارت، روابط عمومی مریم عرفانیان، مسئول هنروران سارا فانی، مسئول آکسسوار صحنه مصطفی حسینی، سینه موبیل پدرام نوروزی، جلوه های ویژه میدانی عباس شوقی، جلوه های ویژه رایانه ای محمد خاکپور، ترابری: سید امیر سیدصالحی، داود اسدشیر، حمیدرضا کامرانی، اصغرآقاحسنی، رضا غرابی، محمد ابراهیمی.

مجری طرح این سریال موسسه فرهنگی هنری تندیس فیلم ملک است و در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تهیه می‌شود.

**«انقلاب دوم»:

مجمموعه تلویزیونی «انقلاب دوم» در حال حاضر بیش از 50 درصد بازنویسی فیلم‌نامه را در حال حاضر سپری کرده است.

این سریال الف ویژه که مراحل تصویب و نگارش فیلم نامه آن پیش از این در مرکز امور نمایشی سیما انجام شده بود، از سوی معاونت سیما برای اصلاح و بازنویسی فیلم نامه به مرکز گسترش فیلم نامه نویسی ارجاع داده شد.

تاکنون بیش از نیمی از مراحل بازنویسی و اصلاحات سریال «انقلاب دوم» در جلسات هفتگی با نویسندگان جواد شمقدری و سیدناصر هاشم‌زاده انجام شده و پیش بینی می‌شود تا بهمن ماه سال جاری به اتمام برسد.

سریال «انقلاب دوم» پیرامون حوادث تسخیر لانه جاسوسی و به نحوی بازخوانی حوادث پس از انقلاب اسلامی ایران و داستان مهناز و مهدی دو جوانی است که از خواستگاه‌های اعتقادی و اجتماعی متفاوتی برخوردارند. آن‌ها بعد از انقلاب ناگزیر به سفرهایی به سراسر کشور می‌شوند که در طی آن رازی برایشان آشکار می‌شود...

قرار است این سریال به کارگردانی جواد شمقدری توسط محمد خزاعی در مرکز امور نمایشی سیما تهیه و تولید شود.

**«تاریکی شب، روشنایی روز»:

«حجت قاسم‌زاده اصل» داستان‌های مجموعه تلویزیونی «تاریکی شب، روشنایی روز» را نوشته و قرار است خود او هم این سریال را کارگردانی کند.

نگارش سریال «تاریکی شب، روشنایی روز» به پایان رسیده است و لوکیشن‌های کار همه در تهران هستند.

حجت قاسم زاده اصل این روزها در حال گذراندن مراحل پیش تولید این سریال است.

پژوهش فیلم نامه « تاریکی شب، روشنایی روز » در تابستان امسال انجام شد و با تأسیس مرکز گسترش فیلم‌نامه نویسی نگارش کار از مهرماه در این مرکز آغاز شده و پس از حدود چهار ماه به اتمام رسید.

داستان این سریال در دو زمان امروز و گذشته اتفاق می افتد. سریال داستان زندگی فردی است که به یکباره زندگی اش از مدار عادی خارج می شود. او مجبور است جواب چرایی مشکلات امروزش را در گذشته پیدا کند و ...

سریال « تاریکی شب، روشنایی روز » به نویسندگی و کارگردانی حجت قاسم زاده اصل در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای به نگارش درآمده است.
 

منبع: فارس


94/11/19 - 14:23 - 2016-2-8 14:23:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن