تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797843531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی: فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی (ره) کاملترین مرجع حقوق شهروندی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:
فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی (ره) کاملترین مرجع حقوق شهروندی است
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی (ره) را مبنای قانونگذاری و منشور کاملی برای سیاست‌گذاری حوزه حقوق شهروندی دانست.

خبرگزاری فارس: فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی (ره) کاملترین مرجع حقوق شهروندی است



به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، علیرضا جمشیدی در همایش «حقوق شهروندی و گفتمان انقلاب اسلامی» در سخنانی تحت عنوان «حقوق شهروندی از فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی تا دادرسی عادلانه»، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، گفت: توجه به بحث حقوق بشر و حقوق شهروندی از جمله اهداف، وظایف و تکالیف انقلاب اسلامی است و باید این مقوله با قوت و قدرت در تمام سطوح جامعه محقق شود.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با تأکید بر اهمیت فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی (ره) گفت: اهمیت این فرمان زمانی بیشتر روشن می‌شود که فضای صدور آن‌را با فضای امنیتی پس از یازده سپتامبر آمریکا مقایسه کنیم.
جمشیدی با اشاره به فضای سیاسی و امنیتی حاکم در سال 61 خاطر نشان کرد: فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی (ره) در شرایطی صادر شد که فضای کشور بسیار متشنج و فرهنگ قانون مداری در کشور نهادینه نشده بود حوادثی نظیر کودتای نوژه، اقدامات حزب خلق مسلمان در سال 1358، شرایط جنگ تحمیلی، ترورهای وسیع در سطح کشور و مسئولان نظام از جمله شهادت آیت‌الله مطهری، ترور مقام معظم رهبری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، شهید رجایی، رئیس جمهور و شهید باهنر، نخست وزیر وقت و بسیاری از مسئولان بلند پایه نظام اسلامی، اقدامات و قیام مسلحانه منافقان علیه نظام اسلامی شرایط سختی را بر کشور حاکم کرده بود به گونه‌ای که هر کدام از اینها برای امنیتی کردن فضای کشور به تنهایی کافی بود. امام در چنین فضا و شرایطی فرمان هشت ماده‌ای را صادر می‌کنند.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: این فرمان مبنای قانون گذاری و منشور کاملی برای سیاست‌گذاری حوزه حقوق شهروندی وفتوایی از سوی مرجع دینی است.
جمشیدی با مقایسه فضای ملتهب سال 61 با حادثه یازده سپتامبر آمریکا و حوادث ماه‌های گذشته در فرانسه گفت: امام راحل در شرایطی که کشور در معرض اقدامات براندازانه قرار داشت و هرگونه نگاه سخت گیرانه بدیهی به نظر می‌رسید، فرمانی بسیار فراگیر و مردم محورانه را صادر کردند اما در شرایط پس از حادثه یازدهم سپتامبر شاهد هستیم که حقوق کیفری شهروندی در آمریکا به حقوق کیفری امنیت مدار تغییر یافت و اقداماتی نظیر شنود مکالمات، زندان گوانتانامو، جنگ و لشکر کشی به کشورهای دیگر و دستگیری‌های گسترده، فشار بر مهاجران و ... حاصل همین تغییر رویکرد حقوقی است. در فرانسه هم قانون منع آمد و شد مردم و حتی قوانین مهاجرت را تغییر می‌دهند.
جمشیدی توجه به قانون مداری، استقلال و بی طرفی، کرامت مداری، تحصیل مشروع ادله، قانونی بودن اعمال قضایی و حفظ و احترام به حریم خصوصی شهروندان را از مهمترین بخش‌های فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی عنوان کرد و گفت: امام راحل در اولین بند از فرمان هشت ماده‌ای، بر ضرورت قانونمداری و لازم الاجرا بودن قوانین شرع مقدس اسلام تاکید دارند.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: امام خمینی (ره) همیشه امنیت را حتی از زاویه مردم می‌دیدند ، مردم محوری را سرلوحه نگاه حقوقی خود قرار داده بودند و همواره کفه حقوق شهروندان را در مقایسه با حاکمیت سنگین می‌کردند و در واقع نگاه امام شهروندمداری بود نه امنیت گرای؛ به همین دلیل است که همواره در شرایط دشوار مانند جنگ تحمیلی و ماجرای بنی صدر، مردم با حضور در صحنه خود نقش آفرینی کردند، همانگونه که این دیدگاه را در عملکرد مقام معظم رهبری شاهد هستیم.
وی با اشاره به تاکید بر استقلال و رعایت بی طرفی در فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی (ره) یادآور شد: این بخش بدین معناست که همه مردم و در همه سطوح نظام باید در رفتار، قضاوت و بطور کلی در همه فعالیت‌ها حقوق مردم را بصورت بی‌طرفانه در نظر گیرند و به هیچ عنوان تحت امیال درونی و فشارهای بیرونی قرار نگیرند.
وی در پایان یاد آور شد: فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی با همه ابعاد و زوایا و اهمیت آن تاکنون به شکل شایسته مورد تحلیل و واکاوی قرار نگرفته است و ضروری است ضمن اینکه بصورت فراگیر در سطح جامعه و همچنین در سطح مدارس آموزش داده شود، به شکل دقیق تفسیر و تحلیل شده و به زبانهای مختلف منتشر شود.


94/11/18 - 17:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن