تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796892003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «بارکد»: کیایی: جشنواره فجر برای فیلم‌های من حکم یک ویترین را برای اکران عمومی دارد/ در فیلم‌های من دنبال مفاهیم عمیق و عجیب نگردید


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «بارکد»:
کیایی: جشنواره فجر برای فیلم‌های من حکم یک ویترین را برای اکران عمومی دارد/ در فیلم‌های من دنبال مفاهیم عمیق و عجیب نگردید
کارگردان فیلم «بارکد» گفت: جشنواره فجر برای جنس فیلم‌های من فقط یک ویترین است، ویترینی که بیشتر برای اکران عمومی است، سینمای من سینمای جشنواره‌ای نیست و ترجیح‌ام این است که فیلمی بسازم که با مخاطب گسترده ارتباط برقرار کند.

خبرگزاری فارس: کیایی: جشنواره فجر برای فیلم‌های من حکم یک ویترین را برای اکران عمومی دارد/ در فیلم‌های من دنبال مفاهیم عمیق و عجیب نگردید



به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «بارکد» صبح امروز با حضور مصطفی کیایی کارگردان، بهرام رادان (بازیگر)، پژمان بازغی (بازیگر)، محسن کیایی (بازیگر)، مصطفی کیایی (کارگردان) مهدی جعفری (مدیر فیلمبرداری)، نیما جعفری جوزانی (تدوینگر) و حجت اشتری (طراح صحنه و لباس) با مدیریت شاهین امین در برج میلاد برگزار شد. در ابتدای این جلسه علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده منتقد جلسه با اشاره به اینکه در جشنواره نباید جلسات نقد و بررسی برگزار شود و بیشتر باید فضای جلسات حالت پرسش و پاسخ را داشته باشد، گفت: من به شخصه فیلم «بارکد» را دوست داشتم و حتی خودم انتخاب کردم که این فیلم را نقد کنم، سینمای کیایی را دوست دارم و این فیلم به اعتقاد من در کنار دو فیلم «ابد و یک روز» و «ایستاده در غبار» شرط سینما را به جا آورده است. وی افزود: در این فیلم به مخاطب و ویژگی‌های استاندارد یک فیلم فکر شده است، ویژگی‌ که در این سالها در سینمای ایران به شدت غفلت شده و بیشتر قشری و گروهی فیلم‌ها طراحی می‌شدند اما ویژگی سینمای مصطفی کیایی این  است که فیلمی می‌سازد که در درجه اول مخاطب را درگیر کند و پس از آن بدون شعارزدگی و جوزدگی مسائل اجتماعی را مطرح می‌کند. در ادامه این نشست مصطفی کیایی کارگردان «بارکد»، اظهار داشت: این فیلم برای من شیطنت و نوعی ریسک بود چون این نوع شوخی و کمدی ممکن بود با سطح سلیقه مخاطب سینمای ایران متفاوت باشد و از طرف دیگر ما جهانی را در فیلم تعریف کردیم که نوعی دیوانه‌ بازی بود و این دیوانه بازی تا پایان در فیلم وجود دارد البته در مورد پایان فیلم می‌دانستیم دقیقاً چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد و اندازه پایان فیلم به حد تلاشی که شخصیت را در طی فیلم انجام می‌دهند، نیست که این آگاهانه بود و می‌خواستم نشان دهم هر چقدر این آدم‌ها بیشتر تلاش می‌کنند به دلیل حماقت و کوچکی جایگاهشان به جایی نمی‌رسند. این کارگردان سینما همچنین در خصوص اینکه جشنواره فجر چه کمکی به دیده شدن فیلم‌هایش می‌کند، اظهار داشت: جشنواره فجر برای جنس فیلم‌های من فقط یک ویترین است، ویترینی که بیشتر برای اکران عمومی است، سینمای من سینمای جشنواره‌ای نیست و ترجیح‌ام این است که فیلمی بسازم که با مخاطب گسترده ارتباط برقرار کند. وی ادامه داد: من سینما را سرگرمی می‌بینم اما اتفاقی که در ایران می‌افتد این است که اگر فیلمی در جشنواره شرکت نکند در نوبت اکران به مشکل برمی‌خورد به همین دلیل جشنواره فجر برای من حکم ویترین فیلم‌هایم را دارد. بر اساس این گزارش در ادامه این نشست، محسن کیایی بازیگر فیلم «بارکد» در خصوص اینکه چرا اینقدر در آثاری که بازی می‌کند راحت است، گفت: مصطفی من را در فیلم‌هایش انتخاب می‌کند برای اینکه یک توازن و تناسب در کادرش ایجاد شود اما به طور کلی من همیشه در خدمت کارگردان و فیلم هستم و اصولاً بلد نیستم چیزی بیشتر از آنچه کارگردان می‌خواهد را بازی کنم و اگر دیده می‌شود به این دلیل است که کارگردان‌ها من را خوب راهنمایی می‌کنند. این بازیگر سینما ادامه داد: البته این موضوع برمی‌گردد به اینکه من آدم زرنگی هستم و اگر قرار باشد نقشی که به من می‌دهند را به دلخواه خودم بازی کنم همه نقش‌هایم شبیه هم می‌شوند به همین دلیل من دوست دارم آن چیزی را که کارگردان می‌گوید بازی کنم. در ادامه نشست پژمان بازغی دیگر بازیگر فیلم بارکد نیز در خصوص چگونگی حضورش در این فیلم، اظهار داشت: من اصولاً نقش دوم بازی می‌کنم اما نقشی که دسته دوم باشد را هیچ وقت بازی نمی‌کنم اما واقعیت قضیه این است که یک روز محسن کیایی به من زنگ زد و گفت مصطفی می‌خواهد فیلمی بسازد و قرار گذاشتیم،‌ به دفتر رفتیم و صحبت کردیم و فیلمنامه را گرفتم بعد از آنکه فیلمنامه را خواندم با وجود آنکه نقش سامان کوتاه بود اما خیلی دوست داشتم آن را بازی کنم و حتی به دستیار کارگردان هم زنگ زدم و اعلام آمادگی کردم اما ظاهراً با بازیگر دیگری هم صحبت شده بود و حضور من منتفی شد که از این موضوع خیلی ناراحت شدم اما چند روز بعد دوباره محسن کیایی تماس گرفت و گفت که نقش اوکی شده است. بازغی ادامه داد: من اصولاً فیلم‌های مصطفی کیایی را خیلی دوست دارم و از طرفی دیگر نزدیک به 10 سال می‌شد که با بهرام رادان کاری انجام نداده بودیم و جنس بازی محسن کیایی را هم دوست داشتم و به همین دلیل بعد از آنکه قرار شد این نقش را بازی کنم خیلی خوشحال شد. در ادامه نشست بهرام رادان نیز در خصوص چگونگی حضورش در «بارکد»‌و تحلیلش در خصوص همکاری با مصطفی کیایی، اظهار داشت: من ترجیح می‌دهم به جای اینکه در مورد کمیت صحبت کنم بیشتر درباره کیفیت حرف بزنم زمانی که یک بازیگر می‌خواهد برای اولین بار با یک کارگردان کار کند خیلی سخت است ه در همان مرتبه اول مختصات همدیگر را بشناسند. من ابتدا قرار بود در فیلم «خط ویژه» با مصطفی همکاری کنم اما به دلیل سفرم این اتفاق میسر نشد و بعد از آن هم زمانی وارد پروسه تولید عصر یخبندان شدم که هیچ فرصت کلنجار با کارگردان را نداشتیم در نتیجه خودم را کاملاً در اختیار مصطفی کیایی قرار دادم و به او اعتماد کردم که البته از این اعتماد راضی بودم اما برای فیلم «بارکد» این اتفاق خیلی سخت و ممتنع رخ داد و از یک سو مصطفی باور داشت که اگر من پیشنهادی می‌دهم تنها در راستای پیشرفت نقش و فیلم است و اگر من هم کاملاً او را باور داشتم به همین دلیل در این کار بسیار راحت‌تر بودم و امیدوارم نقدها و بازخوردهای خوبی هم از منتقدین و مردم بگیریم. در ادامه نشست همچنین مهدی جعفری مدیر فیلمبرداری «بارکد» در خصوص سومین همکاری خود با مصطفی کیایی اظهار داشت: شاید سلیقه شخصی من در سینما خیلی با سلیقه سینمای مصطفی کیایی جور نباشد اما چند نکته برای همکاری در یک فیلم برایم مهم است که نکته اول شرط داستان‌گویی یک فیلم است که بتواند برای مخاطبان به درستی قصه بگوید و از طرف دیگر شخصیتی که مصطفی کیایی دارد باعث می‌شود به دلیل انرژی‌های مثبتش گروه خوبی در کنارش قرار گیرند و این تیمی کار کردن می‌تواند فیلم به فیلم یک گروه را کامل‌تر کند. وی افزود: به هر حال ما ابتدا قرار بود فیلمنامه دیگری را کار کنیم اما به دلایلی آن فیلمنامه منتفی شد و به دلیل فضای «بارکد» که نوعی دیوانه بازی در آن موجود بود تصمیم گرفتیم فرم تصویر و قاب‌بندی‌ها متفاوت باشد. در ادامه جلسه نیما جعفری جوزانی تدوین‌گر فیلم «بارکد»‌ نیز در خصوص شرایط کار خود تصریح کرد: بارکد پنجمین همکاری من با مصطفی کیایی است و بعد از آنکه این فیلمنامه را خواندم صحبت‌هایی را در خصوص چگونگی تدوین انجام دادیم اما سختی که این کار داشت این بود که از زمان پیش‌تولید تا پایان مراحل فنی تنها 2 ماه و نیم زمان برد و در ابتدا هم قرار بود فیلمنامه پارازیت کار شود که دچار مشکلاتی شد و پس از آنکه «بارکد» به تولید رسید سعی کردیم ریتم تند و جهان دیوانه‌واری را که در فیلمنامه وجود داشت در فیلم هم دیده شود البته سعی کردیم این جهان دیوانه‌وار تماشاگر را عصبی نکنند و با وجود آنکه می‌دانستیم در انتهای فیلم چه اتفاقی می‌افتد تلاش کردیم برای مخاطب جذاب باشد. در بخش پایانی این نشست مصطفی کیایی در خصوص پلیس متفاوتی که در فیلمش نشان داد، گفت: اتفاقی که در مورد تمام کاراکترهای فیلم اتفاق افتاد این بود که هیچ کدام رئال نیستند و از طرف دیگر زمانی که فیلمنامه را می‌نوشتم فکر کردم پلیسی باشد که با بقیه پلیس‌ها متفاوت باشد. نقش سامان را خودم خیلی دوست داشتم و فکر می‌کردم با یک انتخاب درست می‌تواند درخشان باشد در این فیلم تمام بازیگران تقریباً انتخاب اول من بودند و آن چیزی را که در ذهن من بود پژمان با ایده و انرژی مضاعف تکمیل می‌کرد. بر اساس این گزارش همچنین مصطفی کیایی در بخش پایانی این نشست با اشاره به اینکه در فیلم‌های او نباید دنبال مفاهیم عمیق و عجیب بود، خاطرنشان کرد: من فیلمسازی هستم که دوست ندارم بیانیه سیاسی بدهم و فیلمساز فیلسوفی نیستم و خیلی به سرگرمی اهمیت می‌دهم، من دوست دارم با سینمای من حال شود و نه اینکه بازخوردهای عجیب و غریبی بگیرند، سینمای من این نوع فیلمسازی است و مفاهیم عمیق‌تر را می‌توان در فیلم سایر کارگردانان جستجو کرد.

94/11/18 - 12:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن