محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1797558373
حاتمی کیا با « باد یگارد » به کاخ آمد
واضح آرشیو وب فارسی:موبنا: پنجمین روز کاخ جشنواره با حواشیه هایی د ر نشست فیلم ها آغاز شد ، با برپا نشد ن فرش قرمز فیلم ابراهیم حاتمی کیا اد امه پید ا کرد و د ر ساعت سه بامد اد با حیرت تماشاگران از حضور «رسوایی 2» د ر بخش مسابقه به پایان رسید . حسام نصیری/ منتقد سینما: سالن همایش های برج میلاد د ر روز جمعه با نشست «نفس» آغاز شد که انتقاد منتقد جلسه به اتفاقات نمایش «لانتوری» و پاسخ نمایند ه ستاد خبری، جلسه را تحت الشعاع خود قرار د اد . نشست «لانتوری» هم به د لیل تاخیر کارگرد انش که آن را اشتباه اعلام ساعت نشست عنوان کرد ، با تاخیر آغاز و با اعتراض برخی خبرنگاران همراه شد . برای فرش قرمز «چهارشنبه» د ر غیاب شهاب حسینی بازیگر اصلی این فیلم، نام او د ر د ست یکی از عوامل فیلم به چشم می خورد . به د لیل مشکلات پیش آمد ه د ر پنجشنبه شب تد ابیر شد ید ی برای پیشگیری از آن حواشی تد ارک د ید ه شد ه بود ؛ به طوری که برای نمایش آثار مستند و «چهارشنبه» د ر بخش هنر و تجربه اجازه ورود به بالکن د اد ه نشدبه رغم این تد ابیر و صحبت هایی که ابراهیم حاتمی کیا ساعاتی قبل از آغاز فیلمش با د بیر جشنواره د اشت اما باز جمعیتی بیشتر از ظرفیت سالن که د قایق زیاد ی را د ر د و صف تشکیل شد ه د ر د رهای ضلع غربی و شرقی ایستاد ه بود ند ، وارد سالن شد ند و بسیاری نشسته بر زمین «باد یگارد » را تماشا کرد ند که د رنهایت این فیلم با استقبال و تشویق تماشاگران همراه شد . البته د ر معد ود صحنه هایی واکنش های رایج خود د ر سالن میلاد را نشان د اد ند . این فیلم مانند «لانتوری» همزمان با سالن اصلی د ر سالن های ۴ و ۵ نیز نمایش د اد ه شد . مراسم فرش قرمز این فیلم هم برگزار نشد . پرویز پرستویی چند ی پیش به ایسنا گفته بود : «جزو محالات است پایم را روی آن فرش بگذارم.»سانس بعد به نمایش «من» اختصاص د اشت که د ر ابتد ای تیتراژ این فیلم توصیه شد افراد زیر ۱۵ سال مخاطب آن نباشند . د ر روز پنجم هم به روال پنجشنبه بیشتر وقت حاضران د ر صف های ورود به سالن سپری شد ؛ به طوری که تماشاگران با اتمام هر فیلم و خروج از سالن برای تماشای فیلم بعد باید د ر صف طولانی از پیش بسته شد ه حاضر می شد ند . «امکان مینا» فیلم د یگر روز گذشته بود که ورود به سالن بد ون چک کرد ن کارت ها انجام شد . این فیلم کمال تبریزی موفق به جلب رضایت تعد اد زیاد ی از حاضران نشد و بیشتر لحظات نیمه د وم فیلم با واکنش منفی تماشاگران همراه شد . سانس آخر روز پنجم به «رسوایی۲» اختصاص د اشت که ظرفیت سالن کاملا پر نشد و د ر طول نمایش هم تعد اد زیاد ی از سالن خارج شد ند . نمایش این فیلم که از معد ود ویژگی هایش می توان به جلوه های ویژه رایانه ای آن اشاره کرد ، تا نزد یک ساعت سه بامد اد اد امه د اشت. د ر گوشه تصاویر این فیلم، لوگوی جشنواره فیلم فجر به چشم می خورد . از نکات فیلم های روز پنجم به حضور پررنگ کاراکتر خبرنگار د ر فیلم ها می توان اشاره کرد ؛ به طوری که د ر فیلم های «امکان مینا» و «رسوایی۲» یکی از شخصیت های اصلی فیلم خبرنگار بود و د ر «باد یگارد »هم د ر بخش هایی کامران نجف زاد ه د ر نقش خود ش مقابل د وربین رفته بود . به روال روزهای گذشته از ۵ فیلم به نمایش د رآمد ه د ر ۳ فیلم شاهد کشته شد ن شخصیت اصلی فیلم بود یم. تنها صحنه کشید ن سیگار د ر روز پنجم د ر فیلم «چهارشنبه» مشاهد ه شد . بابک حمید یان بازیگر د و فیلمه جمعه بود که د ر کنار ایفای نقش د ر «باد یگارد » د ر یک صحنه از فیلم «امکان مینا» هم با د یالوگ کوتاهی حضور د اشت. اما یکی از مشکلات روز گذشته وضعیت پارکینگ بود و ظاهرا اختصاص بخشی از ظرفیت پارکینگ به بازد ید کنند گان از برج میلاد د ر روز جمعه باعث شد مراجعه کنند گان به کاخ جشنواره وسایل نقلیه خود را با فاصله زیاد ی نسبت به مرکز همایش ها پارک کنند . مهرد اد رایانی مخصوص از چهره های تئاتری که پیش از آغاز «باد یگارد » از حضور او د ر بالکن ممانعت شد ه بود ، برای «امکان مینا» هم با ماموران حراست سالن د رگیری فیزیکی پید ا کرد . عاد ل فرد وسی پور به روال سال قبل حضور فعالی د ر کاخ جشنواره د ارد که بازار گرفتن عکس یاد گاری با او د ر روز گذشته هم د اغ بود . حسین پارسایی، مشاور اجرایی کاخ جشنواره از فعالان روز گذشته بود که تلاش زیاد ی برای ایجاد نظم د ر ورود به سالن د اشت. پرویز پرستویی، بیتا فرهی، اکبر نبوی، جعفر صانعی مقد م، محمد آفرید ه، امیرحسین علم الهد ی، امیر رضا خاد م، امیر حسین آرمان، پرویز کرمی، بهنوش بختیاری، مسعود د ه نمکی، مسعود رایگان، مینا ساد اتی، مهران رجبی، کیومرث پوراحمد ، سعید راد و محمد باقر قالیباف از چهره های جد ید کاخ جشنواره د ر روز پنجم بود ند . من کارگرد ان :سهیل بیرقی امتیاز: صفر ستاره «من» اولین فیلم بلند سینمایی سهیل بیرقی د ر مقام کارگرد ان است. او تاکنون د ر ۳۸ پروژه سینمایی کار کرد ه که از آنها می توان به سابقه د ستیار کارگرد انی و مد یر برنامه ریزی د ر فیلم های «اسب حیوان نجیبی است»، «کیفر»، «ترد ید »، «بی خود و بی جهت»، «استراحت مطلق»، «زند گی با چشمان بسته»، «هر شب تنهایی» و «من د یه گو ماراد ونا هستم» اشاره کرد . بیرقی فیلم کوتاه «تعطیل» را هم ساخته است. لیلا حاتمی، امیر جد ید ی، بهنوش بختیاری، علیرضا استاد ی، علی منصور، سعید عطاییان و مانی حقیقی د ر «من» ایفای نقش کرد ه اند . فهرست عوامل این پروژه عبارتند از: نویسند ه و کارگرد ان: سهیل بیرقی. مشاور کارگرد ان: عبد الرضا کاهانی. تد وین: شیما منفرد . مد یر فیلمبرد اری: معین رضا مطلبی. طراح صحنه و لباس: فرحناز ناد ری. طراح چهره پرد ازی: عظیم فراین. مد یر صد ابرد اری: ناصر انتظاری. مد یر تولید : کامران حجازی. مد یر برنامه ریزی و د ستیار اول کارگرد ان: امید جزینی. د ستیار اول فیلمبرد ار: احمد کاووسی. مد یر تد ارکات: جواد سلیمانی. د ستیار د وم کارگرد ان: امید شیرانگیز. د ستیار برنامه ریز: بهرنگ حجازی. منشی صحنه: آسیه حید ری. د ستیاران فیلمبرد ار: علیرضا افشاری، مهد ی رجبی، امیرحسین واحد ی، علیرضا کاووسی، حسن رحیمی. مسئول فنی د وربین: جعفر کشوری. عکاس: مریم تخت کشیان. تنها یک د لیل برای د ید ن چنین اثر آشفته و پریشانی وجود د ارد . آن هم بازی متفاوت و خیلی خوب لیلا حاتمی است. د ر واقع فیلم مد یون و استوار بر حاتمی است. بد ون او فیلم قابل تصور نیست. اما نقشی که بازی می کند و آد م های پیرامونش همگی به طرز مرموزی غیر قابل باور و توجیه منطقی اند . شخصیت آذر (لیلا حاتمی) بر اساس پیش فرضی شروع می شود و د ر اد امه انتظار برای مواجهه با وجوهی از شخصیت او به ناامید ی بد ل می شود و فیلم بد ون هیچ توضیح منطقی د ر مورد کاراکتر عجیب او که د ر انواع کارهای خلاف و غیرقانونی،توزیع مشروب، جعل سند ، ویزا و پاسپورت و معافی خرید ن مهارتی استاد انه د ارد با همان پیش فرض اولیه تمام می شود . هیچ گاه روشن نمی شود صد ایی که با فلش مموری د ر پیتزا به د ستش می رسد صد ای کیست و چرا د رحالی که نشانه های د رست می د هد آذر به توصیه اش عمل نمی کند .فیلم به شکلی عجیب و باورنکرد نی د ر روایت د استان شبی منطق است.بی معنایی که کل فیلم را احاطه می کند و د ر نهایت از «من» فیلمی می سازد که ارزش د ید ن را ند ارد مگر اینکه بخواهید یک لیلا حاتمی متفاوت ببینید . باد یگارد کارگرد ان :ابراهیم حاتمی کیا امتیاز: چهار ستاره ««باد یگارد » هجد همین فیلم بلند سینمایی ابراهیم حاتمی کیاست که سازمان هنری رسانه ای اوج تهیه کنند گی آن را برعهد ه د ارد . «باد یگارد » تجسد روح جمعی زمانه است.کسی جز خود ش نمی تواند اینچنین روح یک ملت را د ر فیلمی به نرمی و آسانی تصویر کند .حاتمی کیابه طرزی شگفت انگیز نبض جامعه اش را حس می کند .چه زمانی که به پیشواز مذاکره می رود و چه زمانی که مایوسانه به انزوا و تنهایی پناه می برد و د ر هر د و از د غد غه جمعی جامعه اش می گوید .«حید ر» تنها ترین آد م حاتمی کیایی ا ست که تا به حال د ید ه ایم.مسئله اش بحرانی اگزیستانسیالیستی است . اینکه جسم و وجود ش را د ر راه چه اعتقاد و ایمانی فد ا کند .طرح ترد ید و شکی که حاتمی کیابی مقد مه از سکانس نخست آغاز و د ر میانه به آن د امن می زند را د ر سکانس پایانی پاسخ می د هد .قهرمان فیلم حاج حید ر «شهروند ی کاملا معمولی» است مانند همه قهرمان های جهان حاتمی کیا با این تفاوت که از همه تنهاتر است. د ر ابتد ا حید ر باور د ارد که قصور و کوتاهی کرد ه اما د ر اد امه د چار شکی می شود که اساسا وجود ش چه بهایی د ارد اعتقاد واقعی اش چیست. د غد غه حاج حید ر فراتر از مسئله ای سیاسی است و کاملا یک مسئله ملی است. د ر یاد د اشتی جشنواره ای نمی شود به همه ابعاد و مضامین روایی فیلمی مانند «باد یگارد » پرد اخت و حتما د ر یاد د اشتی مفصل ترد رباره اش خواهم نوشت. «باد یگارد » برای سینمای نحیف مابه لحاظ تکنیکی به شد ت فیلم د شواری است.حاتمی کیا تکنیک و مهارتش د ر کارگرد انی را د ر د کوپاژ و جنس نور و رنگ و شیوه نورپرد ازی فیلم به رخ می کشد .سکانس های اکشن فیلم به شد ت غافلگیر کنند ه اند و بد ون هیچ مقد مه و نمای اضافی اجرا می شوند .مسئله ای که از اعتماد به نفس و تجربه فیلمسازمی آید . همچنین فیلم یک پرویز پرستویی بی نظیر و د ر اوج د ارد و د ر پیش بینی جشنواره ای احتمالا بیشترین شانس را برای د ریافت سیمرغ بهترین بازیگر مرد د ارد . همینطور کارن همایونفر که موسیقی اش طنین تماتیک غریبی پید ا می کند و د وربین محمود کلاری که از بهترین های کارنامه کاری اش است.قطعاهمایونفر و کلاری جزو نامزد ان سیمرغ هستند و احتمال برند ه شد ن شان زیاد است و همین طور خود فیلم و کارگرد انش. «باد یگارد » بازگشت شکوهمند آقای حاتمی کیا به د وران اوج است و باید فارغ از اظهارنظرهای د و سال گذشته اش به قضاوتش نشست. امکان مینا کارگرد ان :کمال تبریزی امتیاز: صفر ستاره فیلم بد شروع نمی شود -خصوصا که طراحی صحنه و فضاسازی با عنوان بند ی مرتبط به میزان قابل باوری فضای زمانه اش را منتقل می کند -امابه طرزفاجعه باری پایان می یابد . نیمه د وم فیلم به یک کمد ی ناخواسته تبد یل می شود .«امکان مینا» د ر واقع امکان برابری است که له یا علیه مصالح و منافع ملت د ر اختیار گروهک تروریستی مجاهد ین خلق و ماموران وزارت اطلاعات است .غامض ترین مشکل فیلم آد م هایباسمه ای با رفتارها غیرواقعی شان است. ضمن اینکه قضاوت فیلمساز د ر یک مسئله تاریخی به شد ت ضد ملی است.آد م هایی که به عنوان ماموران اطلاعاتی ترسیم می شوند به شد ت عقب افتاد ه و منگل اند . بنا بر چه عقلی اسرار محرمانه را د راختیار مهران(میلاد کی مرام) می گذارند . د ر تعقیب آد می که از استاند ارد های معمولی جامعه هم کم هوش تر است جا می مانند و د ر عملیات و د رگیری هم شکست می خورند .آد م های گروهک مجاهد ین خلق هم بشد ت تیپیکال ود ارای اد ا و اطوار آشنا و کلیشه ای اند . وضعیت شخصیت پرد ازی د و آد م اصلی فیلم بد تر از همه وبه طرزاسفناکی افتضاح و غیرقابل باور است.مهران که ظاهرا روزنامه نگاری علاقه مند به د رج واقعیت است آنقد ر بی منطق و بی معنا د ر صحنه اوج فیلم عمل می کند که مصالح ملی و جان انسان ها را همین طور الکی به خطرمی اند ازد . همسرش مینا با چه توجیهی عضو گروهک مجاهد ین شد ه. با یک د یالوگ «به خاطرآرمان هایم»که انگیزه و قصد روشن نمی شود و بعد این چه آرمانی است که بد ون هیچ توجیه منطقی ای ضد خود عمل می کند . برای روشن شد ن میزان و عمق فاجعه فیلم به این د و صحنه د قت کنید :۱- صحنه ای که مینا اسلحه ای روی شقیقه مهران می گذارد کات می شود به شمعی و نمایی که د ر آن مهران و مینا د ر حال کوبید ه خورد ن هستند .۲- صحنه اوج فیلم آنقد ر سطحی و آماتوری اجرا شد ه که باورش حتی پس از د ید ن هم د شوار است.آد م هایی که د ر فاصله نیم متری هم نارنجک پرتاب می کنند وهیچ اتفاقی برایشان نمی افتد و ظاهرا د یوارهای خانه های قد یمی هم ضد نارنجک است و د ر نهایت صحنه با پرتاب یک نارنجک د ر اتاقی که مژگان پارسایی د ر آن است تمام می شود بی آنکه روشن کند چه اتفاقی برای این عضو گروهک تروریستی افتاد ه.د رحالی که د ر واقعیت می د انیم مژگان پارسایی زند ه ماند ه و از آنجا فرار کرد ه. «امکان مینا» به خوبی نشانگر سیرتد ریجی نشیبی است که کمال تبریزی د ر حال پیمود نش است. ۱۷۹/
یکشنبه ، ۱۸بهمن۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: موبنا]
[مشاهده در: www.mobna.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3]
صفحات پیشنهادی
رونمایی از «بادیگارد» حاتمی کیا در برج میلاد/ «رسوایی» در نیمه شب کاخ جشنواره
رونمایی از بادیگارد حاتمی کیا در برج میلاد رسوایی در نیمه شب کاخ جشنواره برنامه نمایش آثار سینمایی کاخ جشنواره در روز پنجم با نمایش خوان بی خان آغاز میشود به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با آغاز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجرتماشاگران با بادیگارد حاتمی کیا کاخ مردمی را ترک کردند
تماشاگران با بادیگارد حاتمی کیا کاخ مردمی را ترک کردند تهران-ایرنا- کاخ مردمی پردیس ملت با نمایش بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سانس سوم به کار خود در ششمین شب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر پایان داد به گزارش شنبه شب خبرنگار سینمایی ایرنا فیلم بادیگارد که ساعتجلوه باشکوه امنیت ملی در «بادیگارد» / حاتمی کیا همچنان طرف مردم است
ابراهیم سینمای ایران همچنان قصه قهرمان های نسل خود را رها نکرده است یک حاج حیدر مو سپیده کرده اما سرحال درست مثل خود ابراهیم قهرمان تمام نشدنی تمام این سالهاست حیدر یک سرتیم حفاظت است و حالا در معرض بازنشستگی با چالشی تازه روبرو می شود سرویس فرهنگی فردا محمد مهدی شیخ صرافگزارش فارس از نشست خبری فیلم بادیگارد حاتمیکیا در پاسخ به فارس: ضدقهرمان فیلم درون خود قهرمان است/از بچههای
گزارش فارس از نشست خبری فیلم بادیگاردحاتمیکیا در پاسخ به فارس ضدقهرمان فیلم درون خود قهرمان است از بچههای مستندسازی که به سوریه رفتند خجالت میکشمکارگردان فیلم بادیگارد همچنین در پاسخ به خبرنگار فرهنگی فارس درباره ضدقهرمانهای فیلم و خاکستری شدن آنها گفت تعادل و رنگبندی فیلمجدیدترین تصاویر از بادیگارد حاتمیکیا
جدیدترین تصاویر از بادیگارد حاتمیکیا فیلم سینمایی بادیگارد جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی کیا شب گذشته اولین اکران خود در سینماهای مردمی را آغاز کرد آفتاب اولین نمایش فیلم سینمایی بادیگارد دیروز ۱۳ بهمن ماه در سینما استقلال و از ساعت ۱۵ ۳۰ روی پرده رفت همچنین در همین سینماچرا حاتمی کیا و پرستویی در مراسم فرش قرمز ˝بادیگارد˝ شرکت نکردند؟
نشست فیلم های ˝بادیگارد˝ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا روز شنبه با حضور پرویز پرستویی و مریلا زارعی بازیگران این فیلم در برج میلاد برگزار شد ابراهیم حاتمی کیا در بخشی از این نشست در پاسخ به این پرسش که چرا روز جمعه پیش از نمایش فیلم بادیگارد در برج میلاد در مراسم فرش قرمز شرک«بادیگارد» سفره دل حاتمی کیا را باز کرد
اکرم محمدی- ابراهیم حاتمی کیا تأکید کرد فیلم بادیگارد را در نقد دولت تدبیر و امید نساخته است وی روز گذشته پس از نمایش جدید ترین فیلمش در نشست پرسش و پاسخ در کاخ جشنواره با بیان این مطلب اظهار کرد بحث من در این فیلم کلی است و ربطی به دولت ها ندارد بلکه می خواستم دهه های 60 و 9حاتمیکیا: «بادیگارد» نقد دولت روحانی نیست / حضور روی فرش قرمز برای من حرام است
حاتمیکیا بادیگارد نقد دولت روحانی نیست حضور روی فرش قرمز برای من حرام است فرهنگ > سینما - ابراهیم حاتمیکیا کارگردان فیلم سینمایی بادیگار گفت که این فیلم نقد دولت تدبیر و امید نیست به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این کارگردان با اشاره به اینکه در این فیلمی«ابد و یک روز» گوی سبقت را ربود/ فیلم سعید روستایی بالاتر از «بادیگارد» حاتمیکیا
ابد و یک روز گوی سبقت را ربود فیلم سعید روستایی بالاتر از بادیگارد حاتمیکیا بر اساس نتایج داوری روز چهارم جشنواره فیلم فجر ابد و یک روز فعلا در رتبه نخست آرای مردمی قرار دارد به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان نتایج داوری روز چهارم جشنحاتمی کیا در نشست خبری فیلم بادیگارد روحیاتم به «فرش قرمز» نمی خورد
حاتمی کیا در نشست خبری فیلم بادیگاردروحیاتم به فرش قرمز نمی خوردحاتمی کیا در رابطه با مراسم فرش قرمز گفت من علاقه ای به این فضا ندارم و نمی فهمم و حتی خجالت می کشم برای من این فضاها حرام است به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس حاتمی کیا در نشست رسانه ای فیلم «بادیگار-
گوناگون
پربازدیدترینها