تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797806316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرافراز: نگاه دولت به رسانه ملي حزبي، سليقه‌اي و کاملاً غيرمنصفانه است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرافراز: نگاه دولت به رسانه ملي حزبي، سليقه‌اي و کاملاً غيرمنصفانه است
رويکرد تخريبي دولت نسبت به صدا و سيما که اوج آن را در کاهش بودجه سازمان براي سال 95 شاهد بوديم، باعث شد تا رئيس رسانه ملي به صراحت از عملکرد دولت در قبال صداوسيما انتقاد کند. محمد سرافراز نگاه دولت را حزبي، سليقه‌اي و کاملاً غيرمنصفانه عنوان کرد.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


دولت يازدهم از ابتداي آغاز به کار، نگاه بدبينانه‌اي نسبت به سازمان صدا و سيما و رويکردهاي اين سازمان نسبت به کابينه داشته است. به طوري که حسام‌الدين آشنا، مشاور رئيس‌جمهور و نماينده دولت در شوراي نظارت بر صدا و سيما بارها در انتقاد از صدا و سيما صحبت کرده است و حتي خواستار تعطيلي برخي از برنامه‌هاي تلويزيون به دليل انتقاد از دولت شد، اما دولت امسال و در لايحه بودجه سال 95 به گونه‌اي رفتار کرد تا صدا و سيما را به عنوان مهم‌ترين و بزرگ‌ترين رسانه کشور تحت فشار قرار دهد؛ فشاري که گفته مي‌شود براي راضي شدن رسانه ملي براي تبعيت از سياست‌هاي دولت اعمال شده! محمد سرافراز، رئيس رسانه ملي در گفت‌و‌گو با روزنامه «جام جم» اعتراض شديد خود را نسبت به رفتار دولت در برابر صدا و سيما بيان کرد.
سرافراز گفت: رشد منفي بودجه سازمان صدا و سيما به عنوان قرارگاه خط مقدم جنگ نرم کشور در لايحه بودجه 95 نشان داد که دولت به‌رغم وعده‌هاي داده شده به مراجع عالي کشور به تعهداتش عمل نکرده است. بدون شک اين کاهش بودجه بر سياست‌هاي سازمان صدا و سيما در رقابت با رسانه‌هاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي تأثير نامطلوبي دارد. از طرفي برخلاف ساير دستگاه‌ها که بين حقوق و دستمزد کارکنان با هزينه‌هاي جاري‌شان تخصيص جداگانه وجود دارد، در بودجه رسانه ملي حقوق و دستمزد کارکنان در دل هزينه‌هاي جاري ديده شده است.
وي ادامه داد: علاوه بر اينکه کاهش بودجه عمراني سازمان صدا و سيما و همين‌طور صفر شدن بودجه ارزي رسانه ملي به اهداف و سياست‌هاي سازمان لطمه مي‌زند، توليد سريال‌هاي فاخر مذهبي و تاريخي، در اختيار داشتن ماهواره مستقل، توسعه فرستنده‌هاي ديجيتال، شبکه‌هاي HD‌ و توسعه سيگنال‌رساني را با مشکل روبه‌رو مي‌کند. بنابراين توجيه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي رياست‌جمهوري در تشريح علل افزايش فوق‌العاده بودجه ساير نهادهاي فرهنگي زيرمجموعه دولت در مقايسه با رشد منفي بودجه صدا و سيما غيرکارشناسي است. رئيس رسانه ملي پاسخ به سؤالي درباره افزايش 70 درصدي وزارت ورزش به بهانه المپيک ريو گفت: درست است، اما پخش اين رويداد ورزشي به عهده رسانه ملي است و خريد حق‌پخش هم هزينه زيادي مي‌طلبد. از طرفي در حالي که دولت براي برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري اعتبارات مناسبي را در اختيار وزارت کشور قرار داده است، به درخواست‌هاي سازمان صدا و سيما که وظيفه سنگين و حساس اطلاع‌رساني انتخابات، تبيين، ترويج و تهييج اين رويداد مهم را برعهده دارد، وقعي ننهاده است. به نظر من، رشد يک درصدي بودجه رسانه ملي ناشي از نگاه حزبي، سليقه‌اي، بخشي‌نگري، غيرملي و کاملاً غيرمنصفانه است که چنين نگاهي به صدا و سيما شايسته رويکرد ملي دولت نيست. سرافراز در اين گفت‌و‌گو تأکيد کرد: رشد يک درصدي بودجه رسانه ملي، توليد سريال‌هاي فاخر مذهبي و تاريخي، در اختيار داشتن ماهواره‌ مستقل، توسعه فرستنده‌هاي ديجيتال، شبکه‌هاي  HD و توسعه سيگنال‌رساني را با مشکل روبه‌رو مي‌کند. کاهش بودجه صدا و سيما در حالي رخ مي‌دهد که هر ساله به دليل تورم و افزايش دستمزد‌ها، سازمان با هزينه بيشتري اداره مي‌شود.
سازمان صدا و سيما به‌رغم وجود محدوديت‌هاي ملي شديدي که کاهش بودجه و تأمين نكردن بودجه مصوب از سوي دولت در پي دارد، توانسته روند توسعه خود را ادامه دهد. ايجاد اولين شبکه استاني با کيفيت  HD موفقيت‌هاي پياپي شبکه مستند سيما در توليد مستند، به روز شدن شبکه خبر و پوشش زنده رخدادهاي مهم خبري در سطح جهان، تقابل و رقابت شبک‌هاي بين‌المللي خبري ايراني «پرس‌تي‌وي»، «العالم» و «هيسپان تي‌وي» با شبکه رسانه‌هاي وابسته به دولت‌هاي غربي و عربي، توليد سريال‌هاي فاخر تلويزيوني و بحث چابکسازي سازمان و ارتقاي بهره‌وري نيروي انساني را از موفقيت‌هاي سازمان صدا و سيما در شرايطي دانست که دولت حتي در پرداخت بودجه مصوب نيز همکاري نداشته است. به نظر مي‌رسد صدا و سيما با مزايده آگهي‌هاي تلويزيوني‌اش قصد دارد خود را تا حد زيادي از وابستگي به دولت رها کند؛ موضوعي که قطعاً روي رويکردهاي انتقادي نسبت به عملکرد دولت نيز تأثيرگذار خواهد بود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن