تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797803288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راشامون در مجلس و جشنواره فيلم در وزارت كار!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: راشامون در مجلس و جشنواره فيلم در وزارت كار!
نویسنده : اولاد آدم 
اولاد آدم كه مي‌داند حال و هواي جشنواره، دل و دماغ همه را برده است و تازه همين چند روز پيش در پايتخت مملكت هم يك گانگستر به اسم دماغ را كت بسته تحويل مراجع مربوطه داده‌اند، در همين‌جا مي‌خواهد با گرته‌برداري از يك نمونه خارجي، اقتصاد سينما را متحول كرده و يك سوژه داخلي بدهد تا به جاي ساختن باديگارد، سيانور و... برويم و يك فيلم بسازيم كه آن سرش ناپيدا! لابد مي‌گوييد كه چه سوژه‌اي؟ چه فيلمي‌؟ چه تقليدي؟ چه.... بسيار خب از اول اين نسخه شفابخش را برايتان مي‌نويسم.

 نمونه خارجي
كوروساوا كارگردان ژاپني يك فيلم دارد به اسم راشامون! داستان فيلم از دو داستان كوتاه از يك مجموعه داستان به نام‌هاي «در بيشه» و «راشامون» نوشته «آكوتاگاوا» اقتباس شده است. داستان «در بيشه» در سه بخش و از زبان سه نفر، داستان يك قتل در بيشه را نقل مي‌كند كه ما نمي‌فهميم چه كسي راست مي‌گويد و چه كسي دروغ! و داستان «راشامون» به آدم‌هايي كه كفن مرده‌ها را از قبرستان نزديك يك معبد مي‌دزدند، مي‌پردازد. اما ما به همان موضوع بيان‌هاي گوناگون از يك موضوع مانند قتل علاقه‌مند‌تريم! حالا كفن دزدي را بگذاريم كجاي دلمان؟

  سوژه براي فيلمسازان ايراني:
شايد ندانيد كه چرا طرح حذف يارانه ۱۵ ميليون ثروتمند در سال ۹۵ يكباره ناپديد شده؟ يعني قصه به آنجا بر مي‌گردد كه چند روز قبل خبري مبني بر طرح حذف يارانه 15ميليون نفر در رسانه‌ها منتشر شد و خود اولاد آدم هم پيرامونش افاضاتي داشت. محتواي اين خبر حاكي از پيشنهاد اين طرح طي جلسه‌اي در كميسيون اجتماعي مجلس بود. اما حالا از آن ماجرا پنج تا داستان داريم:

  داستان اول
عبدالرضا عزيزي، رئيس كميسيون اجتماعي مجلس: به پيشنهاد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و تصويب اعضاي كميسيون مقرر شد تا در سال 95 يارانه 15 ميليون نفر از ثروتمندان قطع و به افراد نيازمند و تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي اختصاص يابد. طبق اين مصوبه ثروتمنداني كه يارانه آنها قطع مي‌شود مي‌توانند فرد مستمندي را كه يارانه‌شان به آنها اختصاص مي‌يابد خود انتخاب و معرفي كنند.

  داستان دوم
محمد اسماعيل سعيدي، دبير دوم كميسيون اجتماعي مجلس: در آن جلسه نهادهاي وابسته به وزارت كار از جمله سازمان بهزيستي و كميته امداد نيز حضور داشتند و پيشنهاد‌هاي مختلفي مطرح شد اما به دليل كوتاه بودن زمان جلسه فرصت بررسي پيش نيامد. شايد شخص معاون وزير كار چنين پيشنهادي را مطرح نكرده باشد اما نهادهاي وابسته به وزارت كار اين پيشنهاد را مطرح كردند و مسئول وزارت كار در آن جلسه نيز از اين طرح حمايت كرد. اين طرح در كميسيون اجتماعي مطرح شد، اما نتيجه نهايي با كميسيون تلفيق است. در صورتي كه تصويب شود لازم الاجراست.

  داستان سوم
عبدالرضا عزيزي، رئيس كميسيون اجتماعي مجلس: تا آنجايي كه خاطرم است، طرح حذف يارانه 15ميليون ثروتمند از سوي وزارت كار مطرح شد. اين طرح به پيشنهاد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي مطرح و در كميسيون اجتماعي تصويب شد تا در سال 95 يارانه 15 ميليون نفر از ثروتمندان قطع شود و به افراد نيازمند و تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي اختصاص يابد. طبق اين مصوبه ثروتمنداني كه يارانه آنها قطع مي‌شود مي‌توانند فرد مستمندي را كه يارانه‌شان به آنها اختصاص مي‌يابد خود انتخاب و معرفي كنند. حتي اگر طرح از سوي وزارت كار هم مطرح نشده باشد، از آنجايي كه طرح خوبي است و در كميسيون اجتماعي به تصويب رسيده، دولت بايد آن را اجرايي كند.

  داستان چهارم
سيداميرحسين قاضي‌زاده هاشمي، عضو كميسيون اجتماعي مجلس: من در جلسه حضور نداشتم اما مسئولان وزارت كار و نهادهاي وابسته حضور داشتند. ما نسبت به سياست‌هاي دولت درباره حذف يارانه‌ها مطمئن نيستيم، يك نوع سردرگمي و تغيير ادبيات نسبت به دو سال گذشته ديده مي‌شود. پيشتر دولت اعلام كرده بود به دنبال كاهش رقم يارانه نقدي است تا هزينه‌هاي مالي خود را كاهش دهد. طبق قانون دولت بايد تا پايان سال، 6 ميليون نفر را از دريافت يارانه حذف مي‌كرد كه تا‌كنون موفق نشده است. بعيد مي‌دانيم اين دولت بتواند 15 ميليون نفر را از ليست يارانه بگيران حذف كند.

  داستان پنجم
 سيد‌احمد ميدري، معاون امور رفاهي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي: اين پيشنهاد توسط كارشناساني از كميته امداد و نهادهاي مرتبط با حمايت‌هاي اجتماعي در كميسيون‌هاي اجتماعي مجلس شوراي اسلامي تصويب شده است... امكان حذف 80ميليون نفر هم وجود دارد اما بايد ديد نمايندگان مجلس چه تصميمي در اين‌باره خواهند گرفت و شايد بودجه‌اي براي پرداخت يارانه توسط مجلس در نظر گرفته نشود.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن