تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797573212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‎دهد اسکواش همدان در مسیر پیشرفت/ احداث سالن جدید اسکواش


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‎دهد
اسکواش همدان در مسیر پیشرفت/ احداث سالن جدید اسکواش
اسکواش در استان همدان ورزش نوپایی است، ورزشی که این روزها مسیر پیشرفت را با احداث سالن جدید با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: اسکواش همدان در مسیر پیشرفت/ احداث سالن جدید اسکواش



به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اسکواش را ورزش متفکرانه زیستن می‌دانند، ورزشی که عمر بسیار کوتاهی در مادستان دارد. اسکواش ورزشی است راکتی که به صورت تک نفره و دوبل بازی می‌شود و هر دو حریف در یک زمین باید به توپ ضربه بزنند و تا دیوار مقابل آنها توپ را برای حریف ارسال کند. این ورزش یک بازی مفرح و زیباست، باید در زمینی انجام شود که دور تا دور آن احاطه شده است از دیوار و شیشه. در انجام ورزش اسکواش، بدن فعالیت زیادی دارد به طوری که اکثر ماهیچه‌ها و عضلات در آن درگیر هستند و با 30 دقیقه ورزش کردن به راحتی از نظر بدنی می‌توان به انچه که باید در بعضی از رشته‌ها تا 30 ساعت انجام داد، رسید.

رشته ورزشی اسکواش در استان همدان نیز در سال‌های گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و به طور قطع با حمایت بخش خصوصی از این رشته و رشد زیرساخت‌ها، می‎توان روند رشد اسکواش همدان را تسریع بخشید. *اسکواش، ورزش ارزان اما مفرح این ورزش را می‌توان در زمره ارزان‎ترین ورزش‌ها قلمداد کرد، این رشته ورزشی در همدان تنها یک سالن اختصاصی دارد و این روزها به لطف و کمک بخش خصوصی، شهرداری همدان و اداره کل ورزش، دومین سالن نیز در آستانه بهره‌برداری است. این سالن با حمایت مالی یک اسپانسر در حال ساخت است که زمین آن نیز توسط شهرداری همدان تعبیه شده است. اسکواش در استان همدان تنها یک کورت اختصاصی داشت که آن هم در مجموعه ورزشی شهید حاجی‌بابایی مریانج واقع بود و به تنهایی جوابگوی نیاز این رشته مهیج در استان نبود. مسئولان هیئت اسکواش استان بر آن شدند دومین سالن را در استان بسازند که بعد از یک سال تلاش موفق شدند به این مهم برسند. یک سال زمان برد تا اسپانسری پیدا شود تا به عنوان بخش خصوصی سالن این ورزش را بسازد که در این میان نباید از مساعدت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هم به سادگی عبور کرد زیرا زمین این سالن و امکانات اولیه را این سازمان تقبل کرد.

ورود بخش خصوصی باعث رونق اسکواش استان شد رئیس هیئت اسکواش استان همدان تصریح کرد: این کورت با مشارکت بخش خصوصی و همکاری و حمایت شهرداری همدان در مجموعه ورزشی شهدای شهرداری در حال احداث است. فاطمه‎السادات شبیری با اشاره به استاندارد بودن این سالن بیان کرد: برای احداث این کورت اختصاصی اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه شده که تمام هزینه‌های آن از سوی بخش خصوصی تامین شده‌ است. وی اضافه کرد: کورت شهید حاجی‌بابایی مریانج در این مدت توانست بار تمرینات ما را به دوش بکشد و در این سالن تمرینات خود را ادامه دادیم، اما به تنهایی پاسخگوی نیاز ما نبود. رئیس هیئت اسکواش استان همدان بیان کرد: امیدواریم با به بهره‌برداری از این سالن شاهد میزبانی‌های مختلف در استان باشیم تا اسکواش در استان به خوبی در بین خانواده‌ها نهادینه شود. با حداقل امکانات به مقام‌ها کشوری دست یافتیم وی با اشاره به کسب مقام در مسابقات متعدد کشوری با وجود کمبود امکانات ادامه داد: در سال جاری شاهد رشد چشمگیر ورزشکار بوده‌ایم و این افزایش نوید آینده‌ای روشن را برای اسکواش در همدان دارد. شبیری اظهار داشت: در استان همدان نیز اگر بخش خصوصی حمایت کند به دلیل جذابیت این رشته می‌توان اماکن اسکواش را راه‌اندازی کرد. وی افزود: در این مدت مقام‌های کشوری خوبی را کسب کردیم که این نشان از آن دارد که آینده این رشته در همدان مثبت است زیرا با حداقل امکانات موفق شدیم به این مقام‌ها برسیم.

تعامل خوبی با آموزش و پرورش داریم دبیر هیئت اسکواش استان همدان با بیان اینکه اسکواش در شاخص‌های سلامت دانش‌آموزان نیز نقش موثری دارد، اظهار کرد: این رشته ظرفیت بالایی در تقویت شاخص‌های سلامت دارد و جزو معدود رشته‌های ورزشی است که پنج شاخص آمادگی جسمانی را داراست. حسن شایان ادامه داد: همین عوامل باعث شده که این رشته به بدنه مدارس وارد شود و در بعضی از مدارس دیواره اختصاصی اسکواش ایجاد شود. وی بیان کرد: با توسعه اسکواش در مدارس و تربیت بیشتر اسکواش‎بازان در آینده‌ای نزدیک تحولی بزرگی در این رشته در همدان اتفاق خواهد افتد. دبیر هیئت اسکواش استان همدان یادآور شد: استعدادیابی در این ورزش بسیار حائز اهمیت است از همین رو سعی شده با آموزش و پرورش تعامل داشته باشیم تا بتوانیم دانش‎آموزان را جذب این رشته کنیم. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که این سالن اختصاصی هرچه زودتر به مرحله بهر‌برداری برسد تا مشکلات نبود زمین استاندارد نیز برطرف شود. شایان اضافه کرد: هدف خوبی برای آینده این ورزش در همدان متصور شده‌ است و با برنامه‌ریزی‌های لازم به دنبال آن هستیم تا روزی جزو سه استان برتر کشور در اسکواش باشیم.

94/11/17 - 14:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن