تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797104717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک موزه، یک گنجینه


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: یک موزه، یک گنجینه
گذشته همیشه مهم است حتی در عصر انیمیشن و قهرمان‌های تخیلی. خیلی لذت بخش است که با قهرمانان کارتونی و غیر واقعی هم عصر خود آشنا باشیم اما داستان‌ها و اسطوره‌های هزاران سال گذشته نیز در انتظار این هستند که کودک و نوجوانی بار دیگر آنها را بخوانند و کتاب‌هایشان را ورق بزنند.
به گزارش نامه نیوز، قهرمانان دوران زندگی عشایری و گروهی نیز می‌خواهند نوجوانی هوای آنها را داشته باشند و به زور و بازو آنها آفرین بگویند. خوشبختانه کشور ما ایران مهد تمدن و اسطوره‌های پر قدرت و توانمند است که نباید اجازه دهیم آنها از یادها بروند. گذشتگان یادگارهایی بی‌نظیری برای ما به جا گذاشتند که پشت هر کدام از آنها قصه‌ای ناب وجود دارد پس باید کودک و نوجوان همین مرز بوم به دنبال آن برود و با کاوش به هنر بی نظیر آنها پی ببرد.

آشنایی با کهن‌ترین داستان حماسی جهان

پریا ابراهیمیان یکی از فعالینی است که در زمینه آشنایی میراث ارزشمند این مرز و بوم به کودکان فعالیت می‌کند. او به همراه گروهی تصمیم دارد یکی از کهن‌ترین داستان‌های حماسی جهان را برای کودکان و نوجوانان روایت کند. این گروه با عنوان "هواداران میراث ایران"، داستان گیلگمش را که نمادی از پادشاه آشفته حال است در موزه آبگینه در سه بخش کاوش، نقاشی و قصه گویی برای گروه سنی 8 تا 12 سال اجرا خواهند کرد. ابراهیمیان درباره دلیل انتخابات این اسطوره می‌گوید: «این داستان از قدیمی‌ترین حماسه‌های جهان است که در آن مفاهیمی همچون دوستی، روحیه همکاری، مبارزه با پلیدی وکوشش برای یافتن حقیقت زندگی نهفته است». وی ادامه می‌دهد: «علاوه بر این، در موزه آب گینه که خود جاذبه‌های بسیار زیادی دارد، کوزه ای وجود دارد که بر روی آن بخشی از داستان گیلگمش نقاشی شده است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم در کنار این کوزه بسیار زیبا، داستان قدیمی‌ترین اسطوره جهان را برای کودکان تعریف کنیم».

سفر در زمان گیلگمش

همسفر شدن با داستان گیلگمش در موزه آبگینه تنها با قصه‌گویی در این موزه انجام نمی‌شود، این گروه تصمیم دارد، برای اولین بار در موزه آبگینه در سه کارگاه عملی کودکان را با زندگی گذشتگان و داستان این پادشاه آشنا کنند. محمد شکرانی از دیگر فعالان این حوزه در گفت‌وگو با قانون در این باره توضیح می‌دهد: «علاوه بر اینکه سعی کرده‌ایم به شیوه جذاب و نوین قدیمی‌ترین حماسه جهان را به کودکان معرفی کنیم، تصمیم داریم لذت کاوش را به آنها هدیه دهیم. حس لذت بخشی خواهد بود که در کارگاه کاوش فرزندان ما در سن 8 تا 12 سالگی، خود را باستانشناس بدانند و اشیای گرانقدر را از دل زمین بیرون بکشند». شکرانی می‌گوید:« در بخشی از موزه آبگینه فضایی طراحی شده که به کودکان این اجازه داده می‌شود، کوزه‌های دفن شده زیر خاک را کشف کنند. پس از یافتن آثار، کودکان به کارگاه مرمت رفته و با شیوه مرمت آنها آشنا می‌شوند. با اتمام مرمت، کودکان متوجه می‌شوند که هر اثر باستانی دارای شکلی بوده و بر روی آن نیز گاها تصاویری نقش بسته است و با این آمادگی ذهنی، به بخش دوم آموزش خود، یعنی تفسیر نقوش باستانی و قصه‌گویی می‌روند که در این کارگاه، به داستان گیلگمش پرداخته می‌شود». شکرانی همچنین به کارگاه نقاشی بر روی کوزه اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد:« بعد از آنکه کودک با موزه، داستان گیلگمش و لذت کاوش آشنا می‌شود، وقت آن می‌رسد که تصویر ذهنی خود را از یک روز هواداری از میراث را بر روی کوزه‌ای مشابه با کوزه گیلگمش نقاشی کند و آن را به عنوان یادگار به خانه ببرد» .

گروه "هواداران میراث ایران" سلسله برنامه‌های یک موزه یک گنجینه را با هدف معرفی گنج‌های نهفته در موزه‌های ایران برای کودکان و با شعار "هوای میراثمان را داشته باشیم"، آغاز کرده است که در گام نخست از فردا تا روز سه شنبه 19 بهمن ماه در موزه آبگینه از ساعت 9 صبح تا 12، داستان گیلگمش را اجرا خواهد کرد.




منبع: روزنامه قانون


۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن