تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797637959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا تابلو «فاجعه منا» از جشنواره تجسمی فجر حذف شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: چرا تابلو «فاجعه منا» از جشنواره تجسمی فجر حذف شد؟
هنرمندی که «فاجعه منا» را در راستای مستندسازی در قاب هنر به تصویر کشیده خواستار رونمایی از این توسط یک حامی معنوی است.
امیررضا فقیهی هنرمندی است که بعد از فاجعه منا تلخی این حادثه را در قالب هنر نگارگری به تصویر کشید و بعد از ماه‌ها کار این اثر را به جشنواره فجر ارائه داد و با مخالفت شورای هنری برای پذیرش این اثر در جشنواره مواجه شد در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص ارسال مجدد این اثر به جشنواره برای بازبینی و تجدید نظر مجدد گفت: طبق اعلام شورای هنری جشنواره تجسمی فجر من و چند تن دیگر از هنرمندان برای بازبینی مجدد آثارمان را به این جشنواره ارائه دادیم، اما متاسفانه باز هم اتفاقی نیافتاد و کار شهدای منا را با وجود اینکه هم سوژه خوبی داشت و هم از لحاظ کیفیت اثر قابل عرضه‌ای بود حتی در بخش‌ فنی جشنواره که به خوشنویسی و نگارگری تعلق داشت نپذیرفتند.
 
وی در ادامه طی درخواستی خواستار توجه به این اثر شد و افزود: من حاضرم این تابلو را به هر ارگان و یا فردی که از آن حمایت کنند اهدا کنم و منظور از این حمایت حمایت معنوی است چرا که خود من نیز هنگام خلق این کار به هیچ وجه چشم داشت مادی نداشتم.
 
وی افزود: من خواستار این هستم که در یک مراسم از این کار در جهت توجه و بها دادن به تاریخ و مستندسازی که به گفته مقام معظم رهبری در خصوص این فاجعه باید انجام می‌گرفت رونمایی شود و این اثر به گونه‌ای شناسانده شود چون همانطور که گفتم خلق این کار با هدف ثبت این فاجعه در تاریخ و مستندسازی برای آیندگان صورت گرفته است.
 
فقیهی راجع به شکل‌گیری تابلو شهدا فاجعه منا اظهار کرد: این رویداد فاجعه بار تاثیر بسیار ناگواری روی همه مرم ایران گذاشت و من نیز با شنیدن و دیدن آن شوکه شدم و حس تلخی وجودم را فراگرفت که این حس موجب شد تا به سراغ ثبت این فاجعه از طریق هنر بروم.


خالق تابلو «فاجعه منا» خواستار علت حذف اثرش از جشنواره تجسمی فجر شد
 


این هنرمند اذعان داشت: بعد از این تصمیم حدود 6 ماه روزی 8 ساعت کار می‌کردم و این حرکت را وظیفه خودم می‌دانم و در حین ترسیم این اثر با همه وجودم علاوه بر ثبت تاریخ به دنبال تسکین و آرامشی برای بازماندگان این حادثه بودم.
 
وی درباره رویکرد امسال جشنواره تجسمی فجر بیان کرد: برخی از کارهایی که در این جشنواره به ویژه در حوزه خوشنویسی و نگارگری دیده‌ام با همان سبک و سیاق گذشته و نگاه سنتی بوده‌اند و رویکرد معاصر و مدرنی در آن‌ها دیده نمی‌شد اما باز هم به جشنواره راه پیدا کرده بودند.
 
وی ادامه داد: من فکر می‌کنم این گروه داوری به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند و در این شورا فردی که متخصص نگارگری یا خوشنویسی باشد وجود ندارد و غالبا تصویرگر، گرافیست، کاریکارتوریست و کارشناس هنرهای معاصر هستند، برای همین است که در حوزه کارهای سنتی سررشته ای ندارند و این شیوه قضاوت قطعا موجب سرخوردگی و عقب‌نشینی خیلی از هنرمندان برای حضور در چنین برنامه‌هایی می‌شود.
 
وی کرد: اگر جشنواره همچنان چنین رویکردی را ادامه دهد، به یقین پیشرفت و ترقی چندانی در راه پیش رو نخواهد داشت. همچنین وقتی هنرهای سنتی و کهن در کشور آن طور که باید مورد توجه قرار نگیرند هنرمندان و این آثار به خارج می‌روند چون آن جا به چنین آثاری بسیار توجه دارند. من هم امیدوارم با توجه بیشتر و مناسب‌تر به سرمایه‌های هنری و فرهنگی کشورمان از چنین امری جلوگیری به عمل آید.
 
فقیهی در پایان یادآور شد: فارغ از این صحبت‌ها من همچنان تقاضا دارم که در کنار رونمایی از اثر تابلو فاجعه منا این اثر بنا به دلایل مذکور ثبت ملی نیز بشود.
 



۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن