تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797889847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادداشت/ حسن هانی‌زاده سوریه و گام نهایی پیروزی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یادداشت/ حسن هانی‌زاده
سوریه و گام نهایی پیروزی
در آزاد سازی دو شهر مهم نبل والزهراء، نیروهای شرکت کننده به صورت گاز انبری این دو شهر را محاصره و عقبه مواصلاتی گروهک‌های تروریستی را قطع و تروریست ها را در یک دایره بسته بین نبل والزهراء و مرز ترکیه محاصره کردند.

خبرگزاری فارس: سوریه و گام نهایی پیروزی



به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس روزنامه «حمایت» در یادداشتی از «حسن هانی زاده» نوشت: پیروزی اخیر دولت و نیروهای مسلح سوریه در آزادسازی دو شهر استراتژیک نبل و الزهراء در شمال حلب نشان می دهد که این کشور گام نهائی را برای پیروزی کامل بر گروهک های تروریستی برداشته است. فرماندهان نیروهای مسلح سوریه آزاد سازی نبل و الزهراء را به آزاد سازی شهر خرمشهر در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تشبیه کرده اند که این مشابهت به چند دلیل سخن گزافی نیست:
1- این دو شهر موازی در 20 کیلومتری مرز سوریه و ترکیه قرار دارند و اغلب 70 هزار سکنه آن از شیعیان خالص سوریه هستند و همواره از سوی گروهک های تروریستی مورد تهدید قرار داشتند. هدف گروهک‌های تروریستی از محاصره 4 ساله این دو شهر قطع ارتباط شمال و جنوب سوریه وقتل عام کلیه ساکنان شیعه این دو شهر بود که با آزاد سازی این دو شهر به اهداف شوم خود نرسیدند. طی4  سال گذشته که این دو شهر توسط گروهک های تروریستی داعش و جبهه النصره محاصره شده بودند، منطقه شمال حلب به راه مواصلاتی تروریست ها برای ارسال تسلیحات و مهمات به شمال و جنوب سوریه تبدیل شد. از همین نقطه بود که گروهک تروریستی داعش نفت سوریه را به وسیله تانکرها به داخل خاک ترکیه منتقل می کرد و در اختیار دولت رجب طیب اردوغان قرار می داد.
2- اما آنچه که موجب شد اهالی این دو شهر دست به دست هم بدهند و یک نیروی مردمی برای مقابله با داعش و جبهه النصره تشکیل دهند این بود که مردم این دو شهر به خوبی می دانند که هدف داعش از محاصره نبل و الزهراء قتل عام آنان است. بنابر این اهالی این دو شهر با تشکیل نیروهای مقاومت و برخورداری از امکانات اولیه توانستند به مدت 4 سال جانانه در برابر تهاجمات داعش و جبهه النصره ایستادگی کنند و کلید واژه این مقاومت در پیروی اهالی غیور این دو شهر از مکتب سرخ حسین(ع) نهفته است.
3- آزادسازی این دو شهر، قطع راه مواصلاتی و ارتباطی گروهک های تروریستی که نوعا تجهیزات جنگی خود را از مرزهای ترکیه وارد خاک سوریه می کردند به دنبال دارد. نباید فراموش کرد که درآزاد سازی دو شهر شیعه نشین نبل و الزهراء حضور نیروهای حزب الله در کنار ارتش سوریه کاملا موثر بود و گفته می شود که نیروهای شرکت کننده، از تاکتیک ایران در آزاد سازی شهر خرمشهر استفاده کردند.
در آزاد سازی دو شهر مهم نبل  والزهراء، نیروهای شرکت کننده به صورت گاز انبری این دو شهر را محاصره و عقبه مواصلاتی گروهک‌های تروریستی را قطع و تروریست ها را در یک دایره بسته بین نبل والزهراء و مرز ترکیه محاصره کردند. با اجرای این تاکتیک نظامی، ساکنان دو شهر نبل و الزهراء که در طول 4 سال گذشته کمک غذایی و تسلیحاتی خود را ازطریق هوا دریافت می کردند آسیب جدی ندیدند. در این مدت نیروهای مسلح سوریه از طرق هوا کمک های دارویی، غذایی و تسلیحاتی در اختیار ساکنان این دو شهر قرار می‌دادند که در چند مورد گروهک های تروریستی هواپیماها و بالگردهای امدادرسانی سوریه را سرنگون کردند. از این رو کشورهای غربی، آمریکا، عربستان و ترکیه بلافاصله نسبت به آزادسازی این دو شهرک واکنش نشان دادند و ترکیه وعربستان اعلام کردند که ممکن است نیروی نظامی به سوریه اعزام کنند. این واکنش غیر منطقی زمانی صورت می گیرد که این کشورها در طول 4 سال محاصره اهالی این دو شهر هیچگونه واکنشی از خود نشان ندادند. گروه های مخالف سوریه که در مذاکرات ژنو 3 شرکت داشتند در اعتراض به آزاد سازی نبل و الزهراء میز مذاکرات را ترک کردند تا این مذاکرات با شکست مواجه شود. اکنون عرصه شطرنج سیاسی و نظامی سوریه با آزاد سازی نبل و الزهراء به کلی تغییر کرده وبحران سوریه ممکن است وارد یک مرحله جدیدی شود که دو احتمال در این صورت وجود خواهد داشت.
احتمال نخست این است که ارتش و نیروهای مردمی سوریه با استفاده از پشتیبانی هوایی روسیه به پیشروی های خود برای پاکسازی سایر مناطق سوریه ادامه خواهند داد و دولت سوریه گام نهایی رابرای پیروزی برخواهد داشت. احتمال دوم این است که یک ائتلاف منطقه ای با شرکت عربستان، قطر، ترکیه برای ورود نظامی به خاک سوریه تشکیل خواهد شد که در این صورت بروز یک جنگ بزرگ میان بازیگران بحران سوریه محتمل به نظر می رسد. در چنین فرایندی پای قدرت های غربی به بهانه دفاع از ترکیه که یکی از اعضاء ناتو است، باز خواهد شد و این امر بحران سوریه را پیچیده تر خواهد ساخت. در چنین صورتی روسیه قطعا دست بسته باقی نخواهد ماند و برای دفاع از اعتبار نظامی وسیاسی خود وحفظ منافع استراتژیک خود به صورتی جدی‌تر و تهاجمی‌تر وارد خواهد شد و ورود روسیه در جنگ با ترکیه پیامدهای دیگری به دنبال خواهد داشت.
طبیعی است گروهک های تروریستی که به لحاظ نظامی و سیاسی ضربه شدیدی متحمل شده اند در چند روزآینده اقدامات نظامی خود را در سایر نقاط سوریه تشدید خواهند کرد وعملیات انتحاری خود را چه در داخل خاک سوریه وچه علیه حزب الله لبنان افزایش خواهند داد.
از سوی دیگر استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برای ارائه گزارش نهایی خود به شورای امنیت سازمان ملل راهی نیویورک شده که این امر نشان می دهد روند مذاکرات صلح سوریه به بن بست رسیده است. لذا اکنون سقف چانه زنی دولت سوریه در مذاکره با گروه های مخالف افزایش یافته و با آزاد سازی نبل و الزهراء از یک سو و تقویت جبهه مقاومت از سوی دیگر دولت سوریه از این پس حاضر نخواهد بود کوچکترین امتیازی به مخالفان خود بدهد.

94/11/17 - 04:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن