تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797005826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برند حلال برای مد و لباس


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: برند حلال برای مد و لباس
دبیر نخستین جشنواره ملی مد و لباس دانشجویی گفت: تصمیم داریم از نخستین جشنواره ملی مد و لباس دانشجویی به سمت یک جشنواره بین‌المللی سوق پیدا کنیم و آن را تبدیل به یکی از برندهای حلال در بحث پوشاک کنیم.
به گزارش نامه نیوز، فاطمه مهاجرانی - دبیر نخستین جشنواره ملی مد و لباس دانشجویی - در نخستین نشست خبری که صبح شنبه ( 28 آذرماه) برگزار شد، بیان کرد: برند حلال تنها مختص خوراکی نیست. بحث برند حلال چند سال پیش در حاشیه کنفرانس اسلامی مطرح شد و 58 کشور اسلامی در آن کار می‌کنند. بنابراین با توجه به قدمت ایران و پیشینه‌ای که در حوزه نگارگری داریم به شدت در این زمینه کار می‌کنیم.

او افزود: این جشنواره با چند محوریت از جمله پوشاک برتر اسلامی برگزار شده است و تصمیم داریم با ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان و طراحان لباس آن را ادامه دهیم. دلیل ما برای برگزاری این جشنواره کشف استعدادهای خلاق در زمینه مد و لباس است؛ تا در این حوزه در کشورهای اسلامی حرفی برای گفتن داشته باشیم و در آینده نیز شاهد راه‌اندازی سایت بین‌المللی در این زمینه باشیم.

وی ادامه داد: با برگزاری این جشنواره در واقع کارآفرینی را نیز رونق دادیم؛ زیرا پرکاربردترین بحث در دنیا مد و لباس است. ما در صدد هستیم در این جشنواره طراحان جوان را در یک فضای رسمی معرفی کنیم تا انگیزه بهتری برای طرح‌ها و تولید پوشاک استاندارد را در جامعه داشته باشند.

رییس دانشکده فنی دختران شریعتی با بیان اینکه مخاطبان این جشنواره دانشجویان، استادان و طراحان لباس هستند، گفت: چرخه کارآفرینی را با طراحان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان در این جشنواره کامل کردیم. البته بخش خصوصی هم در بحث تولید در این زمینه با ما مشارکت داشته است.

مهاجرانی افزود: فراخوان این جشنواره از سال گذشته شروع شده و دبیرخانه آن از اردیبهشت‌ ماه امسال فعال بوده و بیش از 500 اثر به دبیرخانه ارسال شده است. آثار رسیده بعد از کدگذاری به تناسب رنگ و تکنیک دوخت دسته‌بندی شده است. در بین آثار رسیده 200 لباس مجلسی، 30 پالتو، 35 لباس اداری و 10 پوشش فرم چادر که به سبک محلی طراحی شده بود، داشته‌ایم.

او بیان کرد: در این جشنواره بیشتر فرم لباسی که در نظر گرفته بودیم لباس مناسب برای اجتماع بوده و لباس شب را مد نظر مد نبوده است. در نهایت بعد از داوری آثار 130 اثر منتخب شدند و از 16 آذر عکاسی از آثار شروع شد.

دبیر این جشنواره درباره شاخص‌های داوری نیز گفت:‌ سه شاخص خلاقیت‌،نوآوری، رعایت اصول علمی و استفاده از دانش فنی در الگوی دوخت، شاخص ما در داوری آثار بوده است که در بین آن‌ها سه اثر لباس مجلسی، سه اثر در حوزه لباس اجتماعی و سه اثر در حوزه لباس اداری برگزیده شدند. در انتخاب پالتوها و چادر هم یک نفر شایسته تقدیر داریم.

مهاجرانی درباره مزیت این جشنواره گفت:‌برگزیدگان در این جشنواره «نشان شیما» که حق کپی‌رایت طراحی لباس وزارت ارشاد به طراحان است، را دریافت می‌کند. این نشان برای طراحان لباس بسیار مهم است.

او در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه در این جشنواره تا چه اندازه سعی شده دانشجویان نسبت به احیا و طراحی لباس‌های محلی و سنتی ایرانی تشویق شوند؟ بیان کرد: یکی از اهداف ما در فراخوان این جشنواره شناخت ریشه آیین‌ها در لباس‌ بوده است. البته در برخی از لباس‌هایی که به دبیرخانه جشنواره رسیده نقوشی شبیه تذهیب نیز دیده می‌شود که طرح نویی در طراحی‌های نخستین جشنواره مد و لباس است.

مهاجرانی بیان کرد: در نخستین جشنواره ملی مد و لباس دانشجویی هیچ مردی شرکت نکرده، گرچه در این زمینه محدودیتی وجود نداشته است. البته ما در بین آثاری که به دبیرخانه رسیده طراحی کت و شلوار مردانه نیز از سوی بانوان شرکت‌کننده داشته‌ایم و برای ما عجیب است با آنکه اغلب تولید کنندگان آقا هستند چرا زمانی که بحث طراحی مطرح می‌شود حضور پررنگی از آقایان نمی‌بینیم.

به گزارش ایسنا، در نخستین جشنواره ملی مد و لباس دانشجویی، دانشگاه الزهرا (س)، بنیاد ملی مد و لباس، جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر، ، دانشگاه پارس، دانشگاه جامع علمی-کابردی، مجتمع فنی تهران، دانشگاه علم و فرهنگ همکاری داشتند و یک نفر هم از وزارت علوم آثار را به لحاظ اسلامی کنترل کرد. کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز برای برگزاری این جشنواره با دانشکده فنی مشارکت داشته و پشتوانه آن بوده است. این جشنواره دانشجویی از اول دی‌ماه شروع می‌شود و تا 7 دی‌ماه ادامه دارد. اختتامیه این جشنواره هفتم دی ماه در سالن همایش موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود.

دانشکده فنی دختران شریعتی زیر نظر دانشگاه فنی و حرفه‌ای است و مساحت آن 30 هکتار است و 4000 درخت زیتون دارد. به گفته رییس آن، دانشکده‌ای با این وسعت در خاورمیانه وجود ندارد.



منبع: ایسنا


۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن