تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797879547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز دادگاه پرونده جاسوسی دولت انگلیس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آغاز دادگاه پرونده جاسوسی دولت انگلیس
دستگاه جاسوسی «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» (جی سی اچ کیو) روز سه شنبه در دادگاهی در لندن متهم شد که ضمن نقض پادمان حریم خصوصی، اقدام به هک کردن گوشی های تلفن، رایانه ها و شبکه های اینترنتی کرده است.
کد خبر: ۵۵۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ - 02 December 2015


دستگاه جاسوسی «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» (جی سی اچ کیو) روز سه شنبه در دادگاهی در لندن متهم شد که ضمن نقض پادمان حریم خصوصی، اقدام به هک کردن گوشی های تلفن، رایانه ها و شبکه های اینترنتی کرده است.

به گزارش ایرنا، «بن جفی» مشاور حقوقی کارزار «حریم خصوصی» در دادگاه «تحقیق قدرت در انگلیس» (آی پی تی) روز سه شنبه اعلام کرد: با توجه به حجم بالای تهاجم هایی که [از سوی ستاد ارتباطات ] صورت می گیرد، محدودیت ها و پادمان های مناسبی در این رابطه لحاظ نشده است.

وی یکی از نمونه های غیرقانونی عملیات هک از سوی «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» را ایجاد تغییرات در رایانه ها خواند که بر اساس آن امکان اثبات هک را میسر نمی سازد.
جفی تصریح کرد: آنچه پارلمان انگلیس اجازه نداده ، عملیات "سی ان ای" (هک) است که در جریان آن فعالیت کامپیوتر فرد کاربر مختل گردد.

در همین حال «کیاران مارتین» مدیر امنیت سایبری «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» در این دادگاه عنوان کرد: ما بی مسوولانه هکی را انجام نداده ایم ... فرایند هک شامل بررسی های حرفه ای می باشد.

وکلای «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» در این دادگاه ادعا کردند که عملیات هک خارج از عرف نبوده و اعلام کردند: در طول یک سال گذشته تهدید علیه انگلیس از سوی تروریسم جهانی رو به افزایش بوده است. لذا «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» به همراه سایر آژانس های اطلاعاتی باید تکنیک ها و ظرفیت هایشان را توسعه دهند تا با تهدید های جدی امنیت ملی چالش کنند.

آنها مدعی شدند که «هک یکی از این ظرفیت ها است و در برخی موارد تنها راه جمع آوری اطلاعات از مظنونین به اقدامات تروریستی و یا جرائم جدی در سایر کشور ها است.»

با این حال «کارولین ویلسون» از مشاوران حقوقی کارزار ‘حریم خصوصی’ در واکنش به این اظهارات گفت: سازوکار نظارتی که تاکنون «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» از آن بهره برده از ابتدا نباید اجازه داده می شد.

وی اضافه کرد: به واقع اگر پارلمان از ابتدا در جریان این مساله بود که «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» اقدام به هک می کند این اجازه را نمی داد. اکنون ما امیدواریم که دادگاه از حق ما دفاع کند و جاسوسی غیر قانونی «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» را محکوم کند.

به گزارش منابع انگلیسی، در سال 2013 فاش شد که 20درصد ار اطلاعات جمع آوری شده از سوی «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» از طریق هک کردن رایانه ها ، شبکه های اینترنتی و گوشی های تلفن همراه حاصل شده است.

پیشتر «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق «آژانس امنیت ملی» آمریکا که در روسیه در تبعید بسر می برد، در آخرین افشاگری اش مدعی شد که دستگاه اطلاعاتی انگلیس به راحتی می تواند به تلفن های همراه نفوذ و آنها را هک کند.

وی اعلام کرده بود که دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس موسوم به ستاد ارتباطات دولت ( جی سی اچ کیو)، با استفاده از یک نرم افزار کد گذار شده ، می تواند «کنترل کامل» یک تلفن هوشمند را حتی در زمان خاموش بودن آن، بدون اطلاع کاربر، در اختیار بگیرد.

اسنودن گفته بود: این سازمان می تواند با فرستادن یک پیامک رمزگذاری شده برای یک تلفن همراه، به آن دسترسی پیدا کند و بدون اطلاع کاربر، از آن برای کارهایی همچون عکس گرفتن و شنود، استفاده کند.

اسنودن همچنین فاش ساخت که ستاد ارتباطات دولت انگلیس با استفاده از یک برنامه مخفی کدگذاری شده به نام «اسمرف سوئیت ها» که مجموعه ای از قابلیت های ره گیری مخفیانه است، تلفن های همراه را کنترل می کند.

وی افزود: زمانی که ستاد ارتباطات دولت انگلیس کنترل تلفن همراه فردی را در دست گرفت، این سازمان اطلاعاتی قادر است بداند که "کاربر تلفن همراه با چه کسانی تماس می گیرید، چه پیامکی داده است، چه سایت هایی را بازدید کرده ، فهرست تماس هایش چه بوده و در چه مکان هایی قرار داشته است».

وی گفت: آنها می توانند کارهای دیگری نیز انجام دهند. آنها حتی می توانند بدون اطلاع شما از طریق تلفن همراهتان عکس شمارا بگیرند».

دادگاه «تحقیق قدرت در انگلیس» بر پایه شکایتی که از سوی کارزار «حریم خصوصی» و هفت شرکت اینترنتی بین المللی علیه «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» تنظیم شد، روز سه شنبه آغاز به کار کرده و قرار است به مدت چهار روز به اتهامات وارده این دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس رسیدگی کند.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن