تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797788372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلاتکلیفی زائرین غیرایرانی در مرز مهران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بلاتکلیفی زائرین غیرایرانی در مرز مهران
عدم دریافت ویزا توسط اتباع خارجی واز طرفی مقررات الزام آور ممنوعیت خروج بدون ویزا وپاسپورت ومضافا مقررات اعمال شده برای خروج اتباع خارجی از مرز بین المللی مهران ،وضعیتی را ایجاد کرده است که دهها هزار زائر غیر ایرانی که عمدتا از اتباع کشور افغانستان می باشند کماکان درپایانه مرزی مهران بلاتکلیف بمانند
کد خبر: ۵۵۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ - 01 December 2015


این روزها استان ایلام به  ایستگاه اول زائران کربلای حسینی مبدل شده است ودرهرجایی که یک عاشق دلسوخته ابا عبداالله الحسین عزم زیارت حرم ارباب را بنمایدبی شک به دنبال نقشه مسیرهای دسترسی به مهران دراستان ایلام خواهدگشت.

به گزارش تابناک ایلام ،اگرچه براساس تقسیم بندیهای صورت گرفته توسط مسئولین ،قراربود شیعیان اتباع دیگرکشورها برای حضور درمراسم اربعین حسینی از مرز شلمچه به کشورعراق عبورنمایند اما گویا این تقسیم بندی ها چندان کارسازنبوده وهمواره مهران بعنوان مسیراول واصلی برای  ورود به کربلا شناخته شده است.

این روزها درمیان خیل عظیم جمعیت مشتاقان زیارت سرور وسالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ،اتباع دیگرکشورهای همسایه نظیر افغانستان وپاکستان وآذربایجان به وفور مشاهد می شود،اگر به مهران وپایانه مرزی آن گذری کرده باشید بی شک به این اتباع غیرایرانی مشتاق زیارت برخورد خواهید کرد.




























مساله مهمی که بیش ازپیش باعث نگرانی مسئولین وزائرین غیرایرانی شده است عدم اجازه خروج به انان ازطریق  مرز بین المللی مهران واز طرفی اصرار این جمع برای حضور درکشورعراق است این درحالیست که درروزهای پایانی به اربعین حسینی هرروز به جمعیت آنان نیز افزوده خواهد شد.
عدم دریافت ویزا توسط اتباع خارجی واز طرفی مقررات الزام آور ممنوعیت خروج بدون ویزا وپاسپورت ومضافا مقررات اعمال شده برای خروج اتباع خارجی از مرز بین المللی مهران ،وضعیتی را ایجاد کرده است که دهها هزار زائر غیر ایرانی که عمدتا از اتباع کشور افغانستان می باشند کماکان درپایانه مرزی مهران بلاتکلیف بمانند .

اگرچه رعایت مقررات ونظامات صادره درامر ترددهای مرزی وپیروی از آن برای همه بطور یکسان لازم ضرورتی اجتناب ناپذیراست ومقام معظم رهبری نیز درسخنرانی دیروزشان بررعایت مقررات واحترام به قوانین دولت میزبان تاکید داشتند اما رسیدگی به وضعیت این شیعیان دلسوخته غیرایرانی که مشتاقانه آمده اند تا همپای دیگر شیعیان جهان درمراسم اربعین مولا ومریدشان شرکت نمایند نباید مورد غفلت واقع شود.


بی شک ایران اسلامی امروزه ملجاء وتکیه گاه تمام شیعیان جهان شده است وهرگونه بی احترامی ونادیده انگاشتن این میهمانان عزیز تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت ازاینرو ضرورت دارد با رعایت احترام وباکمال متانت نسبت به راهنمایی وهدایت آنان مبادرت شود.

اما دراین بین شیعیان کشور افغانستان بیشترین جمعیت اتباع غیرایرانی حاضر درپایانه مرزی مهران راه به خود اختصاص داده اند که متاسفانه درپاره ای از موارد درارایه خدمات به آنان شاهدبی انصافی ها  اجحاف ودوگانگی هایی در حق آنان  هستیم.

امروز(سه شنبه) در اقدامی غیرمتعارف پلیس راه ایلام کرمانشاه از تردد چندین دستگاه اتوبوس حامل شیعیان افغانی که عازم شهرمهران بودند ممانعت به عمل آورد وعلیرغم اینکه آنان کرایه مبداء تا شهر مهران را پرداخت کرده بودند بالاجبار در این پلیس راه پیاده شدند .

صدها نفر از شیعیان افغانی که درمیان آنان نیز زنان ومردان ساخورده وکودکان نیز مشاهده می شد درزیر بارش شدید باران رها شدند این درحالی بود که عده زیادی ازآنان برای رسیدن به مهران  مجبور به پرداخت کرایه غیرمتعارف هرنفر 70هزارتومان شدند.

اگرچه با حضور فرماندارشهرستان چرداول ودیگر مسئولین محلی ورایزنی با مسئولین پلیس راه به این موضوع خاتمه داده شده اما بهتراست مسئولین امربرای کنترل این مساله طرحهایی را عملیاتی نمایند که منجربه سرگردانی زنان وکودکان بی پناه درهوای سرد ودرزیر ریزش باران نشود که قطعا این نوع برخوردها زمینه ساز طمع ورزی افرادفرصت طلب برای سودجویی بیشتر ازاین مساله رابه دنبال خواهد داشت وباعث تخریب وجهه مسئولین ومردم ایران دربین اتباع غیرایرانی هم خواهدشد

















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن