تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797158771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری رويداد پيوند آب و انرژی10 تا 13 اسفند ماه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: برگزاری رويداد پيوند آب و انرژی10 تا 13 اسفند ماه
رويداد پيوند آب و انرژی از 10 تا 13 اسفند ماه سال جاری با همکاری وزارت نيرو و دانشگاه صنعتي شريف در تهران برگزار خواهد شد.


به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عليرضا دائمي در نشست هماهنگی که در ساختمان ستادي وزارت نيرو برگزار شد، با بيان اين مطلب اظهار داشت: در زمان حاضر بحث آب و انرژي از جمله مواردي است که از نظر بين‌المللي به شدت مورد توجه قرار گرفته است و در تمامی محافل علمی و برنامه‌ریزی جهانی مطرح است.


وي با بيان اينکه برگزاري رويداد پيوند آب و انرژي که در اسفند ماه سال جاري با همکاري وزارت نيرو و دانشگاه صنعتي شريف در تهران برگزار خواهد شد، ادامه داد: این رویداد به مباحث تغيير اقليم، مصرف گسترده انرژي و پيوندي که بين آب و انرژي ايجاد شده است، مي پردازد. 


وی گفت: ما از يکسو زماني که در حال استحصال يا انتقال آب هستيم، مصرف کننده انرژي محسوب می‌شویم و از سوي ديگر در طرح‌های برق‌آبی توليدکننده انرژي هستيم، بنابراین این دو بخش از هم جدا نیستند.


دائمي تصریح کرد: اثراتي که به دليل توليد انرژي و انتشار گازهاي گلخانه‌اي در محيط زيست ايجاد مي‌شود و از سوي ديگر تغييرات اقليم و اثرات منفي که بر منابع آبي خواهد گذاشت از ديگر مباحث اين رويداد خواهد بود.


وي زمان برگزاري رويداد پيوند آب و انرژي را 11 تا 13 اسفند اعلام کرد و افزود: قبل از اين رويداد، در 29 دي‌ماه سال جاري شاهد برگزاري نشست بنياد جهاني انرژي با حضور بيش از 100 کارشناس بين المللي و 2 هزار کارشناس داخلي خواهيم بود.


معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو با بيان اينکه آب و برق ديگر يک بحث تکنيکي و مهندسي نيست، افزود: مباحث آب و برق با ايجاد پيوند با اجتماع، ‌سياست و حکمراني باعث شده تا رويکرد و نگاه ما برخلاف زمان‌هاي گذشته که فکر مي‌کرديم مشکلات آب يا برق را با مسائل فني مي‌توان حل کرد، تغيير کند.


وي تصريح کرد: امروزه اذعان داريم که اين رويه‌ها، رويه‌هاي چند بخشي و چند مولفه‌اي است که لازمه آن اطلاع‌رساني، شفاف‌سازي و ارائه مباحث اجتماعي،‌ فني و حکمراني و دولت‌مداري در کنار هم خواهد بود.


لزوم نوآوری در روش‌های تولید آب و برق
در ادامه این نشست، هوشنگ فلاحتيان معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با بيان اينکه بايد ديدگاه خود را از حول محورهاي مقايسه مصرف آب و برق با ساير کشورها و غيره در نشست‌ها و گردهمايي‌ها و کنفرانس‌ها فراتر ببريم، خاطرنشان کرد: بايستي از وجود نخبگان و راهکارهاي آنها در انجام کارهايي که از عهده ما خارج است، استفاده کنيم.


وي با تاکيد بر اينکه بايد به نوآوري در روش توليد آب و برق بپردازيم، در ادامه به توليد شيشه‌هاي ساختماني جديد با المان‌هاي نصب شده بر روي آنها اشاره کرد و افزود: اين شيشه‌ها علاوه بر تامين روشنايي طبيعي اماکن مي‌توانند به توليد برق از طريق انرژي فتوولتائيک بپردازند.


آب و انرژی یعنی امنیت زندگی مردم
مشاور وزير نيرو در امور اجتماعي و فرهنگ عمومي نیزدر این نشست بر اهميت استفاده از ظرفيت هنرمندان در ترويج فرهنگ مديريت مصرف تاکيد کرد.


ناصر شفق با بيان اينکه مباحث آب و انرژي از اهميت ويژه‌اي برخوردار هستند، اظهار داشت: در بسياري از کشورها وزير انرژي و توريسم يک نفر است.


شفق از کشورهاي اسپانيا و لبنان به عنوان نمونه ياد کرد و افزود: وقتی مي‌گوئيم آب، انرژي و اقتصاد در این کلمات مفهوم امنيت زندگی مردم نیز مستتر خواهد بود، زيرا بدون انرژي، امنيتي وجود نخواهد داشت.


در اين جلسه ضمن معرفي، ارکان، اهداف،‌ برنامه‌ها و تبيين انتظارات بخش آب و برق و حمايت‌ها و همکاري‌هاي معاونت امور برنامه‌ريزي وزارت نيرو با دانشگاه صنعتي شريف و برگزاري ميزگردها و کارگاه‌هاي آموزشي در رويداد پيوند آب و انرژي، حاضرين به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و پيرامون آن بحث و گفتگو کردند. 


به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)رويداد پيوند آب و انرژي در از 10 تا 13 اسفند ماه سال جاري با همکاري وزارت نيرو و دانشگاه صنعتي شريف در تهران برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

حجم جریان‌های سطحی کشور همچنان در وضعیت منفی
هيچ طرح آبی جديدی در حوضه زاینده‌رود اجرايی نمی شود
اختلاف نظر بر سر ساخت سدهای بدون مجوز
حجم بارش‌های کشور به 68 میلی‌متر رسید/6میلی لیتر بارندگی طی هفته گذشته





۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن