تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797068822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم پدر آن دیگری رها شده مابین سنت و مدرنیته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فیلم پدر آن دیگری رها شده مابین سنت و مدرنیته است تهران-ایرنا-عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: فیلم پدر آن دیگری رها شده مابین سنت و مدرنیته است به گونه ای که مخاطب را دچار آشفتگی و سردرگمی می کند.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی ایرنا، مهدی محسنیان راد عصر سه شنبه در مراسم نقد فیلم سینمایی پدر آن دیگری در تالار ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی اظهار داشت: این فیلم از منظر ارتباط شناسی در مجموع دارای پیام هایی بود.وی گفت: معتقدم این فیلم تخیلی است هر چند که اشکالی در زمینه هنر در این مورد وجود ندارد همچنان که برخی از اشعار و یا نقش های قالی نیز دارای چنین خصایصی هستند.استاد روزنامه نگاری دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی افزود: البته این فیلم نمی تواند واقعی باشد چرا که کودک مورد نظر تمامی شرایط و سیستم ارگانی آن آماده برای صحبت کردن است؛ نمی تواند ارتباط گر کلامی نداشته باشد.وی ادامه داد: همچنین این فیلم توانسته با مخاطبان ارتباط کلامی برقرار کند به گونه ای که کودک با خودش به دفعات متعدد صحبت می کند و همین امر غیرعادی بودن موضوع را عیان می کند.محسنیان راد تصریح کرد: کودکی که دائما واژه ها را با خودش بکار می گیرد؛ چگونه نمی تواند با سایرین ارتباط کلامی داشته باشد.وی اظهار کرد: معتقدم فیلم برای جامعه ایرانی آموزنده است چرا که ما در حال گذار عجیبی در جامعه هستیم و دیالوگ ها و ناسزاهای پدر این خانواده می تواند تحلیل های خوبی به کارشناسان ارائه دهد.وی گفت: فیلم پدر آن دیگری در حالی رها شده بین سنت و مدرنیته است که در پایان یک مادربزرگی که سنتی است تمام مشکلات را حل می کند و این در شرایطی است که باید از عقل و خرد در عصر مدرنیته بیشترین بهره را برد.این استاد دانشگاه افزود: اغلب کارشناسان تا دهه 90 میلادی معتقد بودند که ارتباطات یک امری فرآیندی است اما هم اکنون این امر در سه بخش جریانی، فراگرد و تراکنشی قابل تقسیم است.وی ادامه داد: این فیلم به خوبی نشان می دهد که ما مشکل تشخیص داریم که ارتباطاتمان کی و چه موقع باید جریانی، فراگردی یا تراکنشی باشد.محسنیان راد یادآور شد: ارتباط مادر و کودک در این فیلم کاملا تراکنشی بود و هر دو فرد مراقب بازتاب های پیامشان بودند؛ اما ارتباط کودک و پدر همچون صدا و سیمای ما به صورت جریانی بود.استاد روزنامه نگاری دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: در ارتباط جریانی حجم بیشماری از پروپاگاندا ارائه می شود و در این میان میزان علاقمندی مخاطب مورد توجه نیست.فیلم سینمایی پدر آن دیگری به کارگردانی به مسائل کودکان، خانواده و تبعیض میان کودکان می پردازد. داستان این فیلم سینمایی درباره جوانی به نام شهاب است که در بیستمین سالروز تولدش با دیدن عکس هایی از دوران کودکی، خاطرات آن روزها را از نظر می گذراند؛ او در دوران کودکی برای مقابله با بی توجهی خانواده و سرکوفت های پدرش مبنی بر این که نادان است تصمیم می گیرد صحبت نکند و از همین رو تا سن مدرسه همگان گمان می بردند که شهاب عقب افتاده است و قادر به تکلم نیست تا اینکه روزی مادربزرگ پی به راز شهاب می برد. فراهنگ**9187**1569



10/09/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن