تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796334781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پریا؛ فریادهای یک بیماری خاموش


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: تازه‌ترین سریال شبکه‌3 به زوایای اجتماعی ایدز می‌پردازد
پریا؛ فریادهای یک بیماری خاموش




مجموعه «پریا» جسورانه‌تر از سریال‌هایی که پیش از این درباره ایدز ساخته شده، دشواری‌ها و گرفتاری‌های این بیماران و البته اطرافیانشان را به نمایش می‌گذارد.





روزنامه جام جم:  این سریال ابعاد تازه و شاید درک نشده‌ای از بیماری ایدز را به نمایش می‌گذارد و به همین دلیل است که «شهرام» با بازی عمار تفتی به‌عنوان یک بیمار مبتلا به ایدز، نه موجودی گناه‌آلود است و نه حس شرم را بیدار می‌کند.


پریا؛ فریادهای یک بیماری خاموش


پریا؛ فریادهای یک بیماری خاموش

تفتی یکی از اولین بازیگرانی است که مقابل دوربین حسین سهیلی‌زاده در تولید سریال پریا سهم دارد. محمود پاک‌ نیت (حسین‌آقا)، کمند امیرسلیمانی (گلی)، امیرحسین آرمان (کیوان)، امیررضا دلاوری (علیرضا) و هادی قمیشی (آقای رستگار) از دیگر بازیگران این سریال هستند و قرار است به‌زودی لادن مستوفی در نقش پریا و افسانه بایگان در نقش «خاله نیر» به این گروه بپیوندند.

تصویربرداری سریال «پریا» به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه و کارگردانی حسین سهیلی‌زاده، از هفته گذشته در تهران آغاز شده است. فیلمنامه سریال پریا به قلم سعید فرهادی نوشته شده و ماجرای عشق بین پریا و پسرخاله‌اش است.

 کیوان قصد دارد با پریا ازدواج کند اما مهم‌ترین مشکل او برای این ازدواج، مطلقه بودن پریا نیست بلکه پای ایدز در میان است!

سریال پریا در 40 قسمت ساخته می‌شود و تاکنون فیلمنامه 24 قسمت از آن آماده شده است. تصویربرداری این سریال نیمه آبان در تهران آغاز شد و همچنان در تهران ادامه دارد. بخش‌هایی از آن نیز در شمال تصویربرداری می‌شود. این مجموعه قراراست از شبکه 3 به نمایش درآید.

نوار قرمز تلویزیون

از سال 1374 که سریال «آخرین ستاره شب» برای اولین‌بار با موضوع ایدز از تلویزیون به نمایش درآمد، تاکنون فقط دو سریال دیگر به صورت مستقیم به ایدز پرداخته ‌است.


پریا؛ فریادهای یک بیماری خاموش



 سریال نیستان به کارگردانی حسین مختاری و بازی فرامرز قریبیان در نقش یک پزشک و سریال چهار قسمتی «بیگانه‌ای در میان ما» به‌کارگردانی احمد امینی که آتنه فقیه‌نصیری، محمد حاتمی و ستاره اسکندری در آن ایفای نقش کرده‌اند.

در برخی سریال‌های تلویزیونی هم به ایدز اشاره شده اما این بیماری موضوع و محور اصلی سریال نبوده است؛ مثلا یک قسمت از مجموعه «در شهر» به کارگردانی اصغر فرهادی زندگی زن و شوهری را روایت کرد که درگیر این بیماری شده بودند و یکی از شخصیت‌های اصلی سریال «خط قرمز» به کارگردانی قاسم جعفری نیز با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد.

به گفته عفیفه، وزارت بهداشت و درمان می‌خواهد اسم و عنوان این بیماری در سریال «پریا» مطرح شود و اطلاع‌رسانی درباره شیوه‌های پیشگیری از آن اهمیت ویژه‌ای یابد؛ زیرا موج سوم اچ‌آی‌وی در حال فراگیری است اما از نگاه سعید فرهادی به‌عنوان فیلمنامه‌نویس، آموزش راه و رسم خودش را دارد و در یک سریال نمی‌توان خیلی مستقیم آموزش داد.

فرهادی بر اصالت قصه تاکید دارد و آموزش، را در لایه‌های زیرین طرح یک داستان پرکشش موفق می‌داند. وی از طرح مسائل جامعه‌شناسی مرتبط با ایدز در سریال «پریا» خبر داد و گفت: واکنش اطرافیان و جامعه در قبال افراد مبتلا به ایدز را نمایش می‌دهیم و رفتارهای درست را طرح می‌کنیم.

تولد پریا

پریا؛ فریادهای یک بیماری خاموش



به گفته اسماعیل عفیفه، چند ماه پیش سعید فرهادی چند طرح فیلمنامه به او ارائه کرد که از میان آنها «پریا» مورد توجهش قرار گرفت. قرار بود تصویربرداری این سریال زودتر آغاز شود و عفیفه امیدوار بود مردم زمستان امسال تماشاگر آن باشند، اما بازنویسی فیلمنامه تصویربرداری را به تعویق انداخت.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تصویربرداری سریال «پریا» تا پایان امسال ادامه خواهد داشت و بعد از پایان مراحل تولید برای پخش آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

براساس اظهارات عفیفه، تحقیقات اولیه سریال علاوه بر اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت و درمان، در مراکز دیگری هم انجام شده است و سعید فرهادی برای این منظور با پزشکانی که در این زمینه تجربه دارند و البته بیماران مبتلا به ایدز از نزدیک دیدار و گفت‌وگو داشته است.

به گفته این فیلمنامه‌نویس، در کنار تمام تحقیقات کتابخانه‌ای و میدانی، اداره کنترل ایدز و روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان فیلمنامه را هم به لحاظ پزشکی و هم مسائل و تبعات اجتماعی به دقت بررسی کرده است.

براساس اظهارات دکتر عباس صداقت، رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت و درمان، ابتلای 29 هزار نفر به اچ‌آی‌وی تا پایان پاییز سال 93 گزارش شده است اما در هیچ کشوری امکان سرشماری عمومی و دقیق درباره مبتلایان به این بیماری وجود ندارد؛ بنابراین می‌شود تخمین زد که 70 هزار ایرانی به بیماری ایدز مبتلا باشند.

براساس این گزارش سریال «پریا» به قشر جوان توجه دارد؛ زیرا براساس آمار 46 درصد مبتلایان به این بیماری بین 25 تا 34 سال دارند و در واقع در 20 تا 30 سالگی به ایدز مبتلا شده‌اند.

در این سریال موقعیت‌های دشواری از زندگی مبتلایان به ایدز، قضاوت‌ها و دردهایشان به نمایش درآمده است.


پریا؛ فریادهای یک بیماری خاموش



بازگشت بانوی سرکش

لادن مستوفی در سریال «پریا» نقش بانوی جوانی را به‌عهده دارد که از همسرش جدا شده و دو فرزند دارد.

ماجراهای این سریال با بازگشت پریا به کشور و عاطفه‌ای که بین او و کیوان شکل گرفته، آغاز می‌شود.

مستوفی از بازیگران گزیده‌کاری است که تماشاگران تلویزیون او را با نقش «حنانه پناهی» در سریال دوران سرکشی به یاد دارند. هنوز بازی مستوفی در سریال پریا آغاز نشده است اما با توجه به سابقه حرفه‌ای این بازیگر و البته داستان جسورانه سریال، به نظر می‌رسد نقش تازه و متفاوتی را از او شاهد خواهیم بود.






تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن