تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797878146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشاط وسرزندگی درفصل برگ‌ریزان/ آسیب باقی‌ماندن برگ‌ها درپارک‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبری؛
نشاط وسرزندگی درفصل برگ‌ریزان/ آسیب باقی‌ماندن برگ‌ها درپارک‌ها

فصل پاییز در خراسان شمالی


شناسهٔ خبر: 2988260 - سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
استانها > خراسان شمالی

بجنورد - با سپری شدن روزهای پایانی پاییز روزبه روز شاهد طلایی شدن معابرعمومی، پارک‌ها و خیابان‌های شهرهستیم، برگ‌هایی که به رغم زیبایی ظاهری آسیب‌هایی را نیز به همراه دارد. خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: پاییز، در کنار سایر فصل‌های دیگرسال، فصلی دوست داشتنی است، فصلی که برگ‌های زرین درختان در سنگفرش کوچه و خیابان و پارک‌ها، درهیاهوی باد بی‌تابی می کنند و خش‌خش‌کنان از این سو به آن سو می‌روند. پاییز؛ زیباترین و شگفت‌ترین قاب هستی فصل پاییز یکی از زیباترین فصول سال، جلوه‌گر تصاویر زنده طبیعت با برگ‌هایی به رنگ طلایی، زعفرانی، قهوه‌ای، ارغوانی و ...است و انسانها در این ایام، زیباترین و شگفت ترین تصاویر رنگارنگ را در قاب هستی مشاهده می‌کنند. بدون شک، همه مردم به ویژه جوانان در طلایی‌ترین وزیباترین فصل سال، علاقمندند تا لحظاتی را با نگاه عمیق به درختان با برگ‌های زرد و نارنجی به تماشای طبیعت بنشینند.

گرچه گذر از زیر درختان پاییزی و لابه‌لای برگ‌های طلایی آن در پارک‌ها و حاشیه خیابان‌ها بسیار خوب و لذت بخش است اما راه رفتن از میان برگ‌های برزمین ریخته آن به دلیل پنهان شدن چاله‌های حاشیه پارکها و خطرات ناشی از افتادن درآن، و همچنین نشستن انبوه گرد وخاک و آلوده شدن به انواع زباله‌های دیگرکه در لابلای آن قرار گرفته، چندان دلنشین نیست و گاهی آسیب‌هایی را برای گذرکنندگان از این مسیرها به همراه دارد. لذت قدم زدن در میان برگ‌های پاییزی چندی قبل در خبری آمده بود که شهردار بجنورد برای استفاده شهروندان از فضای پاییزی و لذت قدم زدن در برگ‌های زرد درختان در فصل پاییز، دستور ممانعت از جمع‌آوری برگ‌های زرد درختان را از یکی از خیابان‌های شهر را صادر کرد. در این اقدام که برای نخستین بار در شهر بجنورد روی داد، شهرداری با نصب بنری در سطح شهر مردم را به راه رفتن روی برگ درختان دعوت و اعلام کرد که طرح‌های دیگری نیز در این زمینه از سوی شهرداری در پارک شهر بجنورد در دست اجراست تا شهروندان از این محیط ها استفاده کنند. آسیب‌های ناشی ازجمع آوری نشدن برگ‌های پاییزی یک شهروند بجنوردی در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید، در هفته جاری سری به خیابان و برخی از پارک های بجنورد زدم، گرچه نمای پوشیده از برگ زرد درختان در حاشیه خیابان‌ها و محوطه پارک‌ها زیبایی خاصی را دارد اما جمع شدن زیاد برگ درختان در محوطه پارک‌ها علاوه برپوشاندن چاله‌های داخل پارک موجب آسیب دیدن برخی از افراد و به ویژه کودکان شده است. جواد یزدانی می گوید: افتادن ناگهانی دختر بچه 10 ساله ای در یکی از این چاله‌های پارک شهر، منجر به پیچ خوردن پای این دختر و آسیب دیدن او شد.

یک خانم فرهنگی که در پارک شهر بجنورد و بر روی نیمکتی نشسته است، در این مورد به خبرنگار مهر می گوید: نیم ساعتی است که در این مکان نشسته‌ام، دویدن بچه‌ها داخل این برگ‌ها، گرد و خاکی را بلند می‌کند که آلودگی آن برای سلامتی خود آنها و کسانی که به این مکان‌ها نزدیک هستند بسیار مضراست. خانم قربانی اضافه می کند که شهرداری و مسئولان پارک باید نسبت به جمع آوری این برگ ها اقدام کنند تا مردم به راحتی از محوطه پارک عبور کرده و ببینند که پای خود را کجا می گذارند؛ چرا که زیر این برگ ها اصلا معلوم نمی شود که چاله است یا چاه. وی در پاسخ به این سئوال که نظرش در مورد دیدگاه شهردار برای جمع آوری نکردن برگ‌ها با هدف آرامش و لذت بردن  شهروندان از فصل پاییز، چیست؟ می گوید: مردم از فضای سلامت پارک و خیابان، از نگاه به طبیعت و درختان و تنفس سالم هوا بیشتر لذت می برند.   شهرداری و مسئولان پارک باید نسبت به جمع آوری این برگ ها اقدام کنند تا مردم به راحتی از محوطه پارک عبور کرده و ببینند که پای خود را کجا می گذارند؛ چرا که زیر این برگ ها اصلا معلوم نمی شود که چاله است یا چاه جوان دیگری که در پارک شهردر حال قدم زدن درمحوطه موزائیک شده پارک است در این باره به خبرنگار مهر می‌گوید، شب‌ها انواع حیوانات مانند سگ، گربه و ... از این محوطه ها عبور می‌کنند، لابلای برگ‌های ریخته شده  برزمین بعضا پر از فضولات حیوانی است، یا مواردی دیده‌ام که برخی از افراد پلاستیک زباله و یا پسماند خوراکی‌های خودشان را دراین مکان انداخته اند، که با ریزش برگ درختان در زیر برگ‌ها قرار گرفته و برای افرادی که از این مکان عبور کرده اند، مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ مثلا کفش‌های آنها آلوده به زباله شده و تا چند قدمی این زباله از طریق کفش آلوده به سایر نقاط منتقل شده است. محمد ایمانی می‌افزاید: جوی‌های آب کنار خیابان را نگاه کنید به دلیل پرشدن از برگ‌ها راه آب را بسته و منظره نا مناسبی را ایجاد کرده است و لذا لازم است که شهرداری نسبت به جمع آوری روزانه برگ‌ها اقدام کند.

او تاکید می‌کند: استفاده از فضای پاییز و یا هر فصل دیگر به سلامت آب و هوای آن فصل مربوط می شود؛ نه به عبور مردم از روی برگ‌ها. ایمانی اضافه می‌کند: زمستان و برف هم منظره زیبایی دارد اما گاهی می‌بینید برف زیادی در کوچه، خیابان و یا جاده‌ای جمع شده و وقتی اتومبیلی و یا رهگذری از آن مسیرها عبور می‌کند ناگهان با دست اندازی مواجه شده و یا زیر پایش خالی می‌شود؛ و این امر هیچ لذت و تفریحی را به همراه ندارد. نگرانی از باقی ماندن برگ درختان در پارک‌ها یک کارشناس محیط زیست نیز در این ارتباط در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: برگ‌های پاییزی به رغم زیبایی که دارند اما در کوتاه مدت، لطافت و زیبایی اولیه خود را براثر برخورد با زمین و عابرین از دست می‌دهند، به همین دلیل باید از محیط‌هایی مانند پارک‌ها حتما جمع آوری شوند. برگ‌های پاییزی به رغم زیبایی که دارند اما در کوتاه مدت، لطافت و زیبایی اولیه خود را براثر برخورد با زمین و عابرین از دست می‌دهند، به همین دلیل باید از محیط‌هایی مانند پارک‌ها حتما جمع آوری شوند علیرضا باغچقی می‌افزاید: گرچه زیبایی برگ‌های پاییزی به جای خود محفوظ و اجرای طرح جمع‌آوری نکردن برگ‌ها از یکی از خیابان‌های شهر به صورت آزمایشی نیز قابل تامل است، اما این امر در محیط پارک‌ها نگرانی‌هایی را به دنبال دارد که باید به آن توجه شود. رئیس کمیسیون خدمات و زیست شهری شورای شهر بجنورد اظهار می‌کند که پرشدن چاله‌ها و جوی‌ها از برگ درختان ممکن است به آسیب دیدن برخی از افراد رهگذر منجرشود.

باغچقی آلودگی باقی‌ماندن برگ‌های درختان در محیط پارک ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: باقی ماندن برگ‌ها در محیط باغات به دلیل تبدیل شدن نهایی آن به کود مورد نیاز برای درختان و زمین‌های زراعی مانعی ندارد اما این موضوع در مورد پارک‌ها صدق نمی‌کند و شهرداری باید نسبت به جمع آوری به هنگام آن از پارک‌ها و حاشیه خیابان‌ها اقدام کند.     زیربرگ‌های طلایی پاییز خبری از سلامت نیست آنچه مسلم است و در تصاویر گرفته شده از پارک و حاشیه یکی از خیابان‌های شهر بجنورد نیز دیده می شود، به رغم نمای زیبای فصل پاییز که با برگ‌های ریخته شده برزمین، چشمان هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند؛ اما به راستی زیر این برگ‌های طلایی رنگ پاییزی، آیا خبری از سلامت هست؟ آیا روزهای بارانی فصل پاییز و جمع شدن آب در زیر برگ‌های پاییزی سلامت عبورشهروندان از روی برگ‌ها را تضمین می‌کند؟ و آیا با توجه به خشک بودن برگ‌های ریخته شده در پارک‌ها با احتمال افتادن یک ته سیگار روشن، خطر آتش‌سوزی و بروز یک فاجعه زیست محیطی برای پارک‌ها ودرختان موجود در آن و ساکنان همجوار آن فراهم نمی‌شود؟   









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن