تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797969494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پای گاز ایران به عراق باز می‌شود/ سیستان و بلوچستان چشم انتظار گاز


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پای گاز ایران به عراق باز می‌شود/ سیستان و بلوچستان چشم انتظار گاز
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: هم اکنون مراحل پایانی تست خط لوله صادرات گاز به عراق در جریان است و پیش بینی می شود مشعل گاز در آینده نزدیک در مرز دو کشور روشن شود.


حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، را در خصوص پروژه‌های اولویت دار این شرکت در سال 94 اظهار داشت:  ساخت پنج ایستگاه تقویت فشار گاز خنج، جهرم، نائین، کاشان و صفاشهر روی خط هشتم سراسری و احداث خط ششم سراسری از جمله پروژه های اولویت دار شرکت ملی گاز ایران است و تاکنون فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.


وی تصریح کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تلاش می کند با توجه به اولویتی که این ایستگاهها در اثربخشی شبکه انتقال گاز دارند بتواند این پروژه ها را به بهره برداری برساند.


بر همین اساس، پیش بینی می کنیم که بتوانیم ایستگاههای تقویت فشار خنج و جهرم را که از نزدیک از آنها بازدید داشتم را تا اوایل زمستان آماده کنیم و ایستگاههای بعدی را نیز بر اساس اولویت دنبال کنیم.


منتظرتربتی با تاکید براینکه  باید منابع مالی را مدیریت کنیم و این منابع را به پروژه های اولویت دار اختصاص دهیم گفت: این مسئله از جمله برنامه های کاری ما است که در شش ماه باقیمانده تا پایان سال، منابع مالی پروژه های حساس شامل خط ششم سراسری و ایستگاههای خط هشتم سراسری را با اولویت ویژه تامین کنیم.


بحث دوم مربوط به بخش راه اندازی این ایستگاهها است که به دلیل زمان بر بودن فرآیند راه اندازی، آن را نیز دنبال می کنیم تا بتوانیم ایستگاهها را براساس اولویتی که مدیریت برنامه ریزی و دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران برای ما تعیین کرده اند در سرویس قرار دهیم.


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در پاسخ به این سوال که راه اندازی این ایستگاهها توسط شرکتهای داخلی انجام می شود افزود: شرکتهای سازنده داخلی برای راه اندازی باید گروههای را تشکیل دهند و در این خصوص مذاکره با شرکتهای مپنا و OTC انجام شده تا گروههای راه اندازی را فعال کنند.


از سوی دیگر، با بهره بردار این ایستگاهها که شرکت انتقال گاز ایران است نیز مذاکراتی داشته ایم و تلاش می کنیم تا با ارتباط نزدیک با آنها آمادگی لازم برای تحویل پروژه ها را ایجاد کنیم.


تربتی با بیان اینکه خط ششم سراسری از جمله پروژه های دارای اولویت شرکت ملی گاز ایران در سال 94 است اظهار داشت: تلاش می کنیم قسمت انتهای خط لوله که تامین کننده گاز کرمانشاه و مناطق غرب کشور است را تا پایان امسال با اولویت ویژه به نتیجه برسانیم و قسمت حدفاصل اهواز تا دزفول نیز در برنامه کاری سال جاری شرکت تعریف شده است.


خط لوله 30 اینچ بیستون- کرمانشاه نیز از دیگر برنامه های تعریف شده ای است که دنبال می کنیم تا امسال به نتیجه برسانیم. این خط با هدف تقویت شبکه گازرسانی غرب کشور اجرا می شود.


وی درباره افزایش پایداری انتقال گاز شمال کشور در زمستان گفت: پیش از این پروژه های زیادی برای تامین و پایداری شبکه گاز شمال کشور اجرا شده و تاحدودی پایداری این منطقه افزایش یافته است. از جمله این پروژه ها می توان به خط سوم سراسری که تا رشت احداث شده و خط لوله میامی- دشت اشاره کرد.


در حال حاضر شبکه شمال کشور پایداری اولیه را پیدا کرده و برای پایداری توسعه ای نیز خط لوله دامغان- کیاسر- نکا را احداث می کنیم و شبکه گاز با بهره برداری از آن از همه جهت تقویت می شود.


شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران احداث خط لوله دامغان- کیاسر- نکا را به عنوان یکی دیگر از اولویتهای شرکت ملی گاز ایران پیگیری می کند و پیش بینی می کنم این خط تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.


ترتبی در خصوص خط لوله انتقال گاز به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان به روش BOT انجام می شود و چندی پیش قرارداد آن با حضور وزیر نفت امضا شد.


موضوع گازرسانی به سیستان و بلوچستان از دو جنبه حائز اهمیت است. نخست، توسعه منطقه ای در این پروژه بسیار حائز اهمیت است که گاز را به شهرهای این استان برسانیم و از سوی دیگر با توسعه گازرسانی و جایگزینی گاز با سوختهای مایع در نیروگاههای این استان، صرفه جویی اقتصادی به دست می آید.


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران  گفت: هم اکنون مراحل پایانی تست خط لوله صادرات گاز به عراق در جریان است و پیش بینی می شود مشعل گاز در آینده نزدیک در مرز دو کشور روشن شود.


وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، زیرساختهای مورد نیاز برای آغاز صادرات گاز به عراق از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران فراهم شده و آمادگی لازم برای اجرای این پروژه وجود دارد.


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کليک کنيد.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

تحویل گاز به نیروگاهها از مرز 46 میلیارد مترمکعب عبور کرد
برچیده شدن قوانین دست و پاگیر در صادرات / پیش بینی رشد 40 درصدی در دوران پساتحریم
کیفیت پایین بازار صادراتی گازوئیل را از رونق انداخت
تولید گاز کشور بیش از ٥ میلیارد مترمکعب افزایش یافت
زمستان سخت، بودن یا نبودن گاز مسئله این است
پیوستن ایران به جمع تولیدکنندگان کاتالیست/جایگاه‌داران در آستانه ورشکستگی





۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن