تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797773671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«پیشمرگان کرد» محافظ کارتونیست شدند/ماجرای حضور محمود نظری در زندان اربیل


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
«پیشمرگان کرد» محافظ کارتونیست خبرگزاری فارس شدند/ماجرای حضور محمود نظری در زندان اربیل
محمود نظری از کاریکاتوریست‌های شایسته کشورمان به اربیل عراق رفته و کاریکاتورهای جشنواره داعش را در این شهر به نمایش گذاشت.

خبرگزاری فارس: «پیشمرگان کرد» محافظ کارتونیست خبرگزاری فارس شدند/ماجرای حضور محمود نظری در زندان اربیل



به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «محمود نظری» یکی از شایسته‌ترین هنرمندان حوزه تجسمی و کاریکاتور است که در 90 جشنواره ملی و بین‌المللی از جمله آل سقوط، داعش، یمن، ایران آینده، نقد فضا و بنای شهری، کتاب، جی‌آی وینگ چین و...  جایزه‌های برتر را از آن خود کرده بود. وی هم اکنون با خبرگزاری فارس و همچنین نشریات محلی در استان همدان همکاری می‌کند و اخیرا نیز به عنوان نماینده کاریکاتوریست‌های ایرانی به عراق می‌رود تا آثار جشنواره داعش را در اربیل عراق به نمایش بگذارد. خاطرات محمود نظری از حضورش در عراق را در ادامه می‌خوانیم:


محمود نظری در کنار پیشمرگ‌‌های محافظ   یکشنبه 24 آبان 94 من به عنوان نماینده هنرمندان ایرانی به همراه 40 اثر کاریکاتور با موضوع داعش راهی فرودگاه می‌شوم تا نمایشگاهی (به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل) با این موضوع در محل وزارت فرهنگ اقلیم کردستان عراق در شهر اربیل برگزار کنیم. کارتن بزرگی که آثار کاریکاتور در آن قرار گرفته در گیت بازرسی باز شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از طی مراحل بازرسی از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره)، تهران را به مقصد اربیل ترک می‌کنم. پس از پیاده شدن و چک شدن پاسپورت به سمت خروجی فرودگاه حرکت می‌کنم و با دیدن دوستانی که از رایزنی فرهنگی و کنسولگری جمهوری اسلامی در اربیل به استقبال بنده آمده‌اند، در مسیر فرودگاه تا محل اسکان متوجه می‌شوم که شهر اربیل شهری آرام و امن است و نباید خیلی نگران تهدیدات تروریستی باشم و زمانی که به محل اسکان می‌رسم متوجه می‌شوم باید نگران مسائل دیگری مانند نبود برق، گاز، فشار کم آب و نبود اینترنت و... در محل اسکان‌مان باشم! محل اسکان ساختمانی است روبه روی کنسولگری ایران در اربیل.

  دوشنبه 25 آبان، در سالن نمایشگاه، آثار که انصافا به شکلی آبرومندانه و با کیفیت به وسیله حوزه هنری در ایران چاپ و شاسی شده، بر روی سه پایه‌هایی قرار می‌گیرد. سرانجام نمایشگاه آماده می‌شود که تا ساعتی دیگر به وسیله وزیر فرهنگ اقلیم و سرکنسول ایران افتتاح شود. با حضور وزیر، سرکنسول و مقامات و همراهان و خبرنگاران و اهالی رسانه، نمایشگاه افتتاح می‌شود و من با حضور در کنار این مقامات با توضیح تک تک آثار و اجرای یک اثر (با موضوع، کاریکاتور عامل اتحاد و دوستی ایران و اقلیم کردستان) در حضور این دوستان سعی می‌کنم تا نماینده خوبی برای هنرمندان ایرانی باشم.


کنفرانس خبری وزیر در نمایشگاه   افتتاحیه به شکلی قابل قبول و با استقبال رسانه‌ها و بازدیدکنندگان و مصاحبه‌های پی در پی دوستان برگزار می‌شود و شاید همین افتتاح خوب و مصاحبه‌ها سبب می‌شود تا دوستان عزیزمان در کنسولگری به همین افتتاحیه بسنده کنند در روزهای بعدی نمایشگاه، آثار و هنرمندان را فراموش کنند و من در روزهای بعدی مانند یک کارمند (البته بدون دریافت هیچ حقوق و دستمزدی) در نمایشگاه حاضر می‌شوم و با پایان ساعت کاری به محل اسکان برمی‌گردم.


حضور معاون وزیر پیشمرگ‌ها در نمایشگاه   سه شنبه 26 آبان 94؛ به دلیل حساسیت موضوع نمایشگاه (داعش) مسائل امنیتی به شدت در مورد ما رعایت می‌شود و نیروهای پیشمرگ کرد در مسیر نمایشگاه، زمان حضور در نمایشگاه و مسیر بازگشت در کنارمان هستند. معاون وزارت پیشمرگ‌های کردستان به همراه محافظان و اسکورت ویژه به نمایشگاه می‌آید و با دقت آثار را دیده و می‌پسندد و از مسئولان می‌خواهد تا تعدادی از آثار را برایش ایمیل کنند.

  چهارشنبه 27 آبان 94 در دانشگاه هنر اربیل؛ پس از حضور تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه هنرهای زیبای اربیل در نمایشگاه از من دعوت می‌شود تا برای بازدید از دانشگاه و برگزاری ورکشاپ به دانشگاه هنر اربیل بروم؛ نزدیکی‌های ظهر به دانشگاه می‌رسم. نکته جالب و حیرت آور در بازدید از دانشگاه برای من، اول سطح کیفی بالای آثار دانشجویان و دوم فضای نامناسب دانشگاه است که در نگاه اول به نظرم می‌رسد مکان و فضای دانشگاه شباهت زیادی به زندان و بازداشتگاه دارد و عجیب بود که پس از سوال در این مورد حدس من مورد تأیید قرار گرفت و یکی از مسئولان دانشگاه توضیح داد که این مکان قبلا و حدود 20 سال پیش زندان اربیل بوده است!


دانشکده هنر اربیل که 20 سال زندان بود   در دیدار با رئیس دانشگاه و مدیران گروه‌های آموزشی هنر، مسئولین خواهان ایجاد ارتباط بیشتر بین هنرمندان اقلیم کردستان و کشور ما بودند که البته با مشاهدات من از گرفتاری ها و دل مشغولی های فراوان رابط فرهنگی کنسولگری ایران در اربیل و همکارانشان تحقق این موضوع بعید به نظر میرسد. پنجشنبه 28 آبان 94؛ نمایشگاه به پایان‌ می‌رسد و در روزی که دیگر خبری از دوربین و خبرنگار و مهمان نیست٬ دوستان میزبان هم انگیزه‌ای برای برگزاری اختتامیه ندارند و آثار جمع آوری شده و من کم‌کم مهیای بازگشت به وطن می‌شوم. انتهای پیام/

http://fna.ir/F10QMG





94/09/10 - 00:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن