تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796381542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا آلبوم های غمناک می فروشند؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
چرا آلبوم های غمناک می فروشند؟




ادل خواننده معروف بریتانیایی دوباره شگفتی ساز شده است. او با آلبوم جدید خودش که 25 نام دارد و برگرفته از سال تولدش است، دوباره رکوردزنی کرده.





هفته نامه تماشاگران امروز - رسول مجیدی: ادل خواننده معروف بریتانیایی دوباره شگفتی ساز شده است. او با آلبوم جدید خودش که 25 نام دارد و برگرفته از سال تولدش است، دوباره رکوردزنی کرده. آلبوم ادل حالا حتی رکورد آلبوم موفق 21 را هم شکسته اما چرا آلبومی که پر از آهنگ های غمگین است، خوب می فروشد؟ این سوالی است که هری گیبسون و تیشیو موکوئنا، روزنامه نگاران بخش موسیقی روزنامه گاردین از چهار علاقمند آلبوم های ادل پرسیده اند؛ سوالی که پاسخش احتمالا برای ما ایرانی ها هم می تواند جالب باشد چه اینکه در ایران هم هنوز صدای غم و اندوه بهتر از همه ژانرهای دیگر می فروشد و دل ها را می رباید.


چرا آلبوم های غمناک می فروشند؟



پاسخ یک روانشناس

دنیل مولنسایفن، مدرس ارشد و دستیار دانشکده موسیقی، ذهن و مغز در گولد اسمیتس، دانشگاه لندن:

ما می توانیم از آهنگ های غمگین لذت ببریم. این موضوع از زمان تئاترهای یونان کشف شده است اما فراموش نکنید میان احساس ناراحتی واقعی با ناراحتی زیبایی که می تواند منجر به لذت بردن شود، تفاوت بسیاری وجود دارد.

قسمت فریبنده آهنگ های ادل، صدای فوق العاده و سبک احساساتی اش است. غم و اندوه می تواند التیام دهنده بسیاری باشد؛ چیزی که نظریه پردازان درام یونانی از آن به عنوان تطهیر نفس یاد می کردند.

کارشناس بازاریابی

آنا دربیشایر، مدیر ارشد بازاریابی:

موضوع چشمگیر در جنبه بازاریابی فعالیت های ادل، سادگی آن است. عکس ها و ووله های تک رنگ، لوگوی خطی، نام ساده آلبوم هایش، لباس های با خطوط مشکی و ویدئوهای کم خرجش نشان از خاص بودن این خواننده جوان دارد.


چرا آلبوم های غمناک می فروشند؟



سادگی در آلبوم اخیرش این پیام را می رساند و استقبال مخاطبان هم نشان می دهد که آنها این موضوع را دوست دارند. این آلبوم می گوید: «همه چیز در مورد صدا، آهنگ ها و احساس است؛ هیچ چیز تغییر نکرده. او هیچ نیازی به نمایش های انحرافی ندارد. این حتی بازاریابی نیست بلکه تنها یک معرفی است. او آنچه شما احساس می کنید را احساس می کند و شما را ناامید نمی کند. هیچ چیز غافلگیرکننده ای وجود نخواهد داشت.»

یک دلشکسته

پائول برید ج واتر، ویراستار سایت The Line of Best Fit:

اگر از نظر شما موسیقی پاپ در مورد بازگویی وقایع زمینی، سرخوشی یا اتفاقات بد در زندگی روزمره ماست، پس ادل در قله آن قرار دارد. زمانی که برای اولین بار ترانه کسی مثل تو (Someone Like You) را شنیدم، احساس کردم حالم زیر و رو شد. گاهی حتی مشتاق می شدم بدانم آیا واقعا خودش متوجه است چه چیزی می نویسد و چه شعری می سراید؟ این شعر تماما جملاتی بود برای کسانی که در زندگی شکست خورده و لحظه لحظه آن را چشیده اند.

زمانی که شما این آهنگ را می شنوید، احساسات مخربی به سراغ تان می آید؛ گویی که نمک به زخم تان می پاشند اما شما نمی توانید آهنگ را قطع کنید چرا که احساسات تان با این آهنگ ارتباط برقرار می کند. این آهنگ به رویاهای شما در مورد بازگشت به معشوقه و گفتن این جمله که «عزیزم، همه چیز برای من تمام نشده، من فراموش نکرده م، هیچ وقت فراموش نمی کنم» رنگ می بخشد.


چرا آلبوم های غمناک می فروشند؟



تئورسین

دکتر کنت اسمیت، مدرس موسیقی در دانشگاه لیورپول

اگر ما تنها آهنگ سلام (Hello) او را در نظر بگیریم، هر مرحله از آهنگ به ما این اجازه را می دهد که ناامیدی و افسردگی احساسات ادل را درک کنیم. انگار ادل دارد شعر سلام لیونل ریچی را تایید می کند.

تفاوتش اینجاست که آهنگ مشهور ریچی در مورد رویای بازگشت معشوق است، آهنگ سلام ادل سلامی حزن انگیز به نابودی است. انگار می دانی همه چیز تمام شده و داری خاطراتت را مرور می کنی. هر دو این آهنگ ها آکوردی آرام و مینور دارند که در حال تکرارند و فضایی گریان را به وجود می آورند. در ادبیات هر دو آهنگ نیز هماهنگی و ملودی کامل وجود دارد و تنها شانس واقعی ادل برای جدا کردن خود از اثر لاینل ریچی این بود که ویژگی های خاص خودش را وارد این اثر کند. پیشرفت آکوردها و تکرار ملودی در این اثر نشان دهنده تکرار حوادث در ذهن اوست. همچون یک اجبار فرویدی که تجربیات آسیب زا را به امید یافتن راه فراری، تکرار می کند. تنها راه فرار در این آهنگ زمانی است که او در زمان کر خوانی، صدایش را فراتر می برد و می گوید: «سلام از سوی دیگر».







تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن