تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797027985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت معرفی آرمانهاو ابعاد شخصيتی امام خمينی(ره) به نسل جوان كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مرتضی جوادی آملی عنوان کرد؛
ضرورت معرفی آرمانهاو ابعاد شخصيتی امام خمينی(ره) به نسل جوان كشور

مرتضی جوادی آملی


شناسهٔ خبر: 2986486 - دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
دین و اندیشه > اندیشمندان

مرتضی جوادی آملی گفت: اين دوره از اسلام هرچه که دارد به برکت امام خمینی(ره) است و امام مؤسس والامقامی است که تمام حرکت های انقلابی و فرهنگی اين ۴ دهه اخير به برکت ايشان است. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در مورد ضرورت معرفی آرمان ها و ابعاد شخصیتی امام خمینی به نسل جوان كشور، تأکید کرد: این دوره از اسلام هرچه که دارد به برکت امام است و امام مؤسس والامقامی است که تمام حرکت های انقلابی و فرهنگی این ۴ دهه اخیر به برکت ایشان است. وی با بیان اینکه دست نخورده ماندن یک شخصیت به لحاظ فکری، اندیشه ای و انگیزه ای کار آسانی نیست، افزود: خصوصا اندیشمندی که منشأ تحول بوده و مسائل سیاسی و فعالیت های فرهنگی او بساط جریان های منحرف را در هم نوردیده است. طبیعی است که مخالفت ها و دشمنی هایی وجود دارد و آنهایی که در جرگه مخالفان قرار دارند همه در تلاش هستند که در این اندیشه بزرگ و این تفکر عظیم تحریف و انحراف ایجاد کنند.
عضو مجمع عالی حکمت اسلامی اظهار کرد: رسالت رسانه ها، خصوصا رسانه ای که به امام منسوب است و از جماران امام الهام می گیرد، این است که امام و اندیشه امام را خوب بشناسد و بتواند نسبت امام را با جامعه امروز خصوصا جوانان به درستی رابطه برقرار کند. این کار دشواری است، برای اینکه لایه های مختلفی که ممکن است بر روی یک فرهنگ بیاید، که آمده، تحفظ بر آن فرهنگ را مشکل می کند و همچنین اصالت و محض و خالص بودن اندیشه را زیر سؤال می برد. عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در چند جبهه در این زمینه باید کار شود، تصریح کرد: یکی از این جبهه ها، واکاوی اندیشه و تفکر و دوم صیانت از این اندیشه و تفکر است. همچنین باید جبهه های امروزین شناخته شده و نیازهای جوانان نسبت به مسائل امروز به خوبی دیده شود و باید امامی که غیر محرف و شخصیت او دست نخورده است به نمایش گذاشته شود.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی خاطر نشان کرد: همان طوری که بعد از پیامبر گرامی اسلام اگر اجازه می دادند که علی بن ابیطالب علیه السلام جریان رسالت را تعقیب کند، مسیر اندیشه رسالت و نبوت به درستی باقی می ماند، اگر لایه هایی از تفکر بخواهد بیاید و محض بودن و خالص بودن این اندیشه را مکدر کند، رسالت شما پاک سازی و پالایش این اندیشه و فراهم کردن زمینه برای فهم جوانان است. وی در مورد جذابیت شخصیت امام خمینی(ره) علیه نیز گفت: امام شخصیتی بوده و هست که جذابیت خودش را دارد. فقط کافی است که ابرها کنار روند و این شخصیت به درستی شناخته شود. اگر رسانه بتواند این شخصیت را خوب دریافت کرده و رسالت رسانه ای خود، در ابلاغ درست آن را انجام دهد، موفق خواهد بود. حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پاسخ به سؤالی در مورد ویژگی کسانی که می خواهند امام را به مردم معرفی کنند، با تأکید بر اینکه باید این افراد با مبانی اندیشه و تفکر امام آشنا باشند، افزود: بعضی افراد در اقدامات یا مواضع خود، بعضی از نظرات ایشان را ملاک قرار می دهند. این کار دقیقی نیست. وی ادامه داد: کسانی که مبانی اندیشه و تفکر امام خمینی قدس سره را در آثار اصلی ایشان از جمله فقه، فلسفه و عرفان ایشان شناختند و می دانند که چنین شخصیتی با این اندیشه چه مواضعی می گیرد، باید به میدان بیایند، اما دیدن یک اقدام و یا یک حرف و یا گزینشی و انتخابی برخورد کردن، در حالی که بسیاری از این اقدامات و افعال برای یک مقطع خاص و جزئی بوده، باعث می شود که نگرش های استراتژیک و راهبردی در اندیشه امام ناشناخته بماند. حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در پاسخ به سؤالی در مورد اهمیت جایگاه مجلس در نگاه امام خمینی گفت: با بررسی آثار و اندیشه امام به بیانی برخورد می کنیم که شاید مکمل و متمم این جمله امام که «مجلس در رأس امور است» [مجلس در رأس همه امور واقع است‌(صحیفه امام، ج ۱۷، ص ۱۱۵)] باشد. «مجلس عصاره فضائل ملت است» [شما که وکیل از جانب ملت هستید، و عصاره فضایل ملت هستید(همان، ج ۱۲، ص ۳۴۵)] یک بیان تمام کننده است. وی تصریح کرد: اگرچه مجلس جهات مختلفی مثل حیثیت قانون گذاری، نظارت، بررسی قراردادهای بین المللی و امثال آن دارد، اما از آن جهت که باید تابلوی فضائل کشور باشد، باید جهات مختلف کشور از جمله هنر، علم، ادب، اخلاق و حکمتش در مجلس نشان داده شود. عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر بیان امام خوب تحلیل و دقت شود، روشن می شود. تنها جایی که ما می توانیم همه جنبه ها و حیثیت های یک کشور و جامعه را داشته باشیم، مجلس است، ادامه داد: هر کدام از حیثیت های کشور جایگاه خودشان را دارند. مثلا خبرگان یک نوع تخصص خاص و ریاست جمهوری یک حیثیت خاص را دنبال می کنند؛ ولی مجلس جهات مختلفی را دنبال می کند؛ بنابر این باید همه جهات کشور در این جایگاه حضور پیدا کنند و همه فضائل جامعه در آنجا جمع شوند؛ تا بتواند هم تابلوی خوبی از جامعه باشد و هم مسئولیت هایی که متوجه آن جامعه هست از این جایگاه بتواند تأمین شود. وی در مورد اینکه چقدر مجالس گذشته به دیدگاه های امام خمینی نزدیک بوده است، نیز خاطرنشان کرد: هر زمانی که توانستیم مردم را به این امر توجیه کنیم و مردم نسبت به این مسأله توجیه شدند، توانستیم انتخاب برتری داشته باشیم، اما اگر مردم بر اساس غضب یا تمایلات جریانی و گروهی بخواهند فکر کنند، طبیعی است که در این دوره موفق نخواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی اضافه کرد: من در مقام مقایسه بین مجلس ها نیستم، اما می شود جمع آوری کرد که هر وقت که سطح دیدگاه عمومی و فرهنگ عمومی جامعه نسبت به جایگاه مجلس بالا رفت آنها موفق بودند. ممکن است یک نفر تفکری داشته باشد و جریانی را قبول داشته باشد، اما شخصی را ببیند که از نظر فضایل در مسائل مجلس و اموری که به مجلس وابسته است بهتر می تواند کار کند، باید این امر ملاک باشد. وی تأکید کرد: امام ملاک ها و معیارها را هم بیان کردند. ما باید ببینیم که آیا آنچه امروز در مجلس وجود دارد نمایندگی از اخلاق، هنر، ادب، علم و دانش جامعه بزرگ ایرانی می کند یا نمی کند؟ اگر این امر محقق شد نظر امام هم تأمین شده است؛ در غیر این صورت نمی توان گفت که مجلس فعلی نظر امام را تأمین کرده است.
عضو مجمع عالی حکمت اسلامی در پایان در مورد کاندیداتوری اش در انتخابات خبرگان رهبری ضمن رد شایعات مطرح شده، گفت: تصمیمی در این مورد ندارم و فکر نمی کنم که طی روزهای آینده نظر من در این مورد عوض شود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
منبع: سایت جماران









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن