تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797560131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علی مطهری: تمام تقصیرات حوادث سال 88 را فقط به گردن «موسوی» و «کروبی» نیاندازید


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
علی مطهری: تمام تقصیرات حوادث سال 88 را فقط به گردن «موسوی» و «کروبی» نیاندازید




مطهری در پاسخ به این سوال که چرا شما از سران فتنه دفاع می کنید، گفت: حرف من این است که در کشور نباید کاری خلاف قانون اساسی صورت گیرد. حبس یا حصر بدون حکم قضایی خلاف قانون اساسی است. اینکه تمام تقصیرات را به گردن آن دو نفر بیاندازیم درست نیست و آنها را به آمریکا و اسرائیل متصل کنیم. اشتباه این دو نفر عدم تمکین به قانون و طولانی کردن اعتراضات بود.





خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرهیز از هرگونه اقدام خلاف قانون اساسی در کشور تاکید کرد.

علی مطهری که به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در این پردیس درباره آزادی تفکر سخنرانی می کرد، در بخشی از سخنان خود به بیان تفاوت بین فکر و عقیده پرداخت و گفت: هر عقیده ای ناشی از فکر و تعقل نیست بلکه بعضی عقاید ریشه عقلانی ندارد و ناشی از تقلید و مانند آن است، مانند عقاید خرافی و بت پرستی ها. اسلام با این گونه عقاید مبارزه کرده و آن را محترم نمی شمارد.

مطهری اضافه کرد: در همین نقطه است که راه اسلام و راه غرب درباره آزادی عقیده از هم جدا می شود چون غربی ها همان طور که در اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است می گویند چون انسان محترم است هرعقیده ای که او انتخاب کند محترم است ولو بت پرستی یا گاو پرستی باشد. اما سیره پیامبران غیر این است، همان طور که حضرت ابراهیم و حضرت موسی و پیغمبر اسلام با بت پرستی ها مبارزه کردند و بت ها را شکستند.

وی گفت: ریشه این نگاه غربی ها به آزادی عقیده، یکی محکمه تفتیش عقایدی است که کلیسای کاتولیک در قرون وسطی در اروپا برپا کرد. اروپاییان خاطره خوشی از آن قرون ندارند و برای آنکه خود را راحت کرده باشند گفتند اساسا هر عقیده ای محترم است. ریشه دیگر آن این است که آنها دین را یک امر سلیقه ای و شخصی تلقی می کنند مانند رنگ لباس، نه راه واقعی سعادت انسان، لذا می گویند هرکس عقیده ای را می پسندد و نمی توان به دیگری به خاطر عقیده اش خرده گرفت. ولی ما دینی را که یک امر سلیقه ای و شخصی باشد دین نمی دانیم.

در بخش پرسش و پاسخ، مطهری در پاسخ به این سوال که چرا شما از سران فتنه دفاع می کنید، گفت: حرف من این است که در کشور نباید کاری خلاف قانون اساسی صورت گیرد. حبس یا حصر بدون حکم قضایی خلاف قانون اساسی است. اگر درباره آقای احمدی نژاد هم اتفاق می افتاد من اعتراض می کردم. علاوه براین، حوادث سال ٨٨ سه ریشه داشت، یکی اشتباهات برخی نهادها، دوم شیطنت های آقای احمدی نژاد و سوم عدم تمکین به قانون آن دو نفر و طولانی کردن اعتراضات. باید به هر ٣ عامل رسیدگی شود نه اینکه تمام تقصیرات را به گردن آن دو نفر بیاندازیم و آنها را به آمریکا و اسرائیل متصل کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ترکیب مجلس آینده گفت: این امر بستگی به میزان مشارکت مردم دارد و میزان مشارکت مردم هم بستگی به نوع رفتار شورای نگهبان دارد که افراد مستقل و حقگو اجازه شرکت در انتخابات پیدا کنند یا نه.






تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن