تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797667172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت بانک مرکزی با طرح فروش غیر نقدی آپارتمان در بازار مسکن/ تغییری در قیمت‌های مسکن پیش‌بینی نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: موافقت بانک مرکزی با طرح فروش غیر نقدی آپارتمان در بازار مسکن/ تغییری در قیمت‌های مسکن پیش‌بینی نمی‌شود
طرح فروش غیرنقدی آپارتمان در بازار مسکن امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، رئیس کل اداره طرح و برنامه بانک مسکن و رئیس کانون انبوه‌سازان کشور بررسی شد.

بانک مرکزی با طرح فروش غیر نقد آپارتمان در بازار مسکن موافق است
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تلاش برای رونق بازار مسکن امشب 8 آذر در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "فرید قدیری" کارشناس مسکن، "چگینی" مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی و "محمدحسن مرادی" رئیس اداره کل طرح و برنامه بانک مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


قدیری کارشناس مسکن در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه پیرامون طرح فروش غیرنقد آپارتمان در بازار مسکن گفت: فروش غیرنقد آپارتمان در بازار مسکن از ابتدای امسال با همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی، بانک مسکن و انبوه‌سازان تدوین شد.


 این کارشناس مسکن با اشاره به این که این طرح به مراحل نهایی خود رسیده است افزود: بانک مرکزی توافق کلی خود را با این طرح اعلام کرده است.


 قیمت مسکن در سال 92 به اوج خود رسید


وی با اشاره به این که در بازار مسکن حجم قابل‌توجهی آپارتمان نوساز به خصوص در شهر تهران بر روی دست انبوه‌سازان مانده است ادامه داد: مردم با سطح تخلیه‌شده قیمت مسکن آشنا هستند اظهار داشت: قیمت مسکن در سال 92 به اوج رسید. این در حالی است که قیمت مسکن از این حدی که قرار دارد ممکن است کاهش یابد



وی با اشاره به این که مردم به سمت بازار مسکن سوق پیدا کرده‌اند ادامه داد: بانک مسکن اعلام آمادگی کرده است که اگر انبوه‌سازی آپارتمان خود را به صورت قسطی واگذار کند این بانک بازپرداخت این پول را از سمت خود تضمین می‌کند لذا به نظر می‌رسد پیرامون نرخ کارمزد میان بانک مسکن و بانک مرکزی اختلاف وجود دارد و هنوز طرح قابلیت اجرا ندارد.


محمدحسن مرادی رئیس اداره کل طرح و برنامه مسکن در ادامه طی گفتگوی زنده تلفنی پیرامون طرح  جدید بانک مسکن گفت: این طرح سال گذشته در بانک مسکن کلید خورد به طوری که مبتنی بر منابع بانکی نبود.



وی با اشاره به این که این طرح به صورت جدی همواره میان اعضا مطرح شد گفت: بانک مرکزی در این رابطه همکاری خوبی داشته است به طوری که موافقت اصولی از بانک مرکزی گرفته شده است.


  گروه‌های هدف طرح خرید اقساطی، گروه‌های متوسط و بالای جامعه هستند



مرادی با اشاره به این که  اختلافی پیرامون نرخ کارمزد وجود ندارد اظهار داشت: اگر بانک صرفاً عاملیت وجود اقساط را داشته باشد کارمزد بانک سه درصد خواهد بود اما اگر بانک تضمین کند که اگر اقساط وصول نشود خود آن را بپردازد نرخ کارمزد 5 درصد خواهد بود که مورد نظر انبوه‌سازان است.



در ادامه چگینی درباره این که این طرح کدام گروه‌های جامعه را مورد هدف قرار می دهد و آیا می‌تواند تحرکی در بخش مسکن ایجاد کند گفت: طرح خرید اقساطی مسکن در خیلی از کشورها رواج دارد و خیلی از شرکت‌ها که منابع مالی دارد اموالشان را به صورت اقساطی می‌فروشند.


وی ادامه داد: گروه‌های هدف طرح خرید اقساطی مسکن گروه‌های متوسط و بالای جامعه هستند.


60 درصد مردم در تهران  به دنبال واحدهای 80 متری و کوچک تر می‌گردند


مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در معاملاتی که در شهر تهران انجام می‌شود 60 درصد مردم به دنبال واحدهای 80 متر و کوچک تر هستند و بنابراین باید کاری کنیم که سازندگان به این سمت حرکت کنند.


چگینی خاطر نشان کرد: این طرح می‌تواند به خوبی در رکود بازار مسکن کمک کند و تحرکی در صنایع پایین‌دستی ایجاد شود


در ادامه این برنامه مرادی رئیس اداره کل طرح و برنامه بانک مسکن درباره کارمزد بانک‌ها اظهار داشت: بیشتر بحث این است که تعیین کارمزد باید با چه روالی اتفاق بیفتد و آیا خود بانک می‌تواند کارمزد را تعیین کند و یا باید این موضوع در کمیسیون هماهنگی بانک‌ها مطرح شود و نرخی برای آن تعیین گردد.


وی درباره این که فکر می‌کنید سودی که باید متقاضیان به انبوه‌سازان بپردازند چقدر است گفت: سود مد نظر انبوه‌سازان حدود معادل نرخ تورم یعنی چیز حدود 13 الی 14 درصد است که اگر به این سود کارمزد بانک را نیز اضافه کنیم چیزی حدود18 الی 19 درصد برای متقاضی این طرح تمام می‌شود.


قدیری کارشناس مسکن نیز درباره این که چرا طرح‌هایی که در بخش مسکن اعلام می‌شود ولی اجرایی نمی‌شود اظهار داشت: مشکل به قدرت خرید مردم برمی‌گردد ضمن این که هم اکنون حباب مسکن از بین رفته و آپارتمان نیز به اندازه کافی وجود دارد.


 چگینی مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  در همین باره اظهار داشت: بحث مسکن در ایران تنها بحثی است که دولت تنها در حوزه سیاست‌گذاری ورود می‌کند.


 تغییری در قیمت‌ها پیش‌بینی نمی‌کنیم


وی در پایان درباره این که پیش‌بینی شما در بازار مسکن در آینده چگونه است اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در بازار حاکم است تغییری را در قیمت‌ها پیش‌بینی نمی‌کنیم و امیدواریم با رشد اقتصاد بخش مسکن نیز رشد داشته باشد.


انتهای پیام/








اشتراک گذاری







۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن