تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797607874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده دوباره از لوازم یکبار مصرف پزشکی در برخی بیمارستان ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران انتقاد کرد؛
استفاده دوباره از لوازم یکبار مصرف پزشکی در برخی بیمارستان ها

جراحی چشم


شناسهٔ خبر: 2984018 - یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
سلامت > درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، از اقدام نادرست برخی مراکز درمانی در زمینه استریل لوازم یکبار مصرف پزشکی و استفاده دوباره آنها انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حاج میراسماعیلی در پنجمین کنگره دو روزه تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون که در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، با بیان اینکه بیماری‌های عفونی از مهم‌ترین بیماری‌های تهدید کننده بشر به شمار می‌روند، گفت: در این کنگره تازه‌ترین دستاوردها در زمینه تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت مطرح می‌شود.

رئیس پنجمین کنگره دو روزه تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون با بیان اینکه عفونت‌های بیمارستانی ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد از پذیرش در بیمارستان ایجاد می‌شوند یا طی دوره‌ای ۱۰ تا ۳۰ روزه بعد از ترخیص به وجود می‌آیند، افزود: این عفونت‌ها منجر به افزایش مرگ و میر، افزایش طول مدت بستری بیمار و افزایش هزینه‌های بیمار می‌شوند؛ بطوریکه در آمریکا این عفونت‌ها پنج میلیون دلار تلفات هزینه‌ای ایجاد می‌کند و به مرگ یک درصد از بیماران منجر می‌شود اما میزان این موارد در ایران هنوز محاسبه نشده است.

حاج میراسماعیلی گفت: ۴۲ درصد از عفونت‌های بیمارستانی، عفونت‌های ادراری، ۲۴ درصد عفونت‌های زخم جراحی و ۱۵ تا ۲۰ درصد عفونت دستگاه تنفسی تحتانی هستند که انتقال این عفونت‌ها از طریق تماس مستقیم،‌ هوا و ناقلینی مانند موش است.

وی افزود: همچنین ۷۰ درصد عوامل عفونت‌های بیمارستانی باکتری‌ها، ۲۰ درصد ویروس‌ها، ۵ درصد قارچ‌ها، ۳ درصد انگل‌ها و ۲ درصد عوامل ناشناخته هستند و میانگین بروز عفونت‌ها در ایران ۱۰ تا ۱۵ درصد است این در حالی است که این میانگین در کشورهای توسعه یافته ۵ درصد و در کشورهای در حال توسعه ۲۵ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با ارائه گزارشی از میزان بروز عفونت‌های بیمارستانی در مراکز تابعه دانشگاه ایران گفت:‌ میانگین بروز عفونت در ۵ مرکز درمانی ۲.۳۸ صدم درصد بوده و میانگین آن در نواحی تابعه دانشگاه ۱.۰۸ در سال ۹۳ بوده است.

حاج میراسماعیلی با بیان اینکه بخش های سوختگی رکورددار عفونت های بیمارستانی هستند افزود: بخش‌های سوختگی شایع‌ترین بخش‌هایی هستند که عفونت‌های بیمارستانی ایجاد می‌کنند و پس از آن بخش‌های ویژه ، خون و سرطان قرار دارند.

وی با بیان اینکه بخش‌های زنان، کودکان و چشم پایین‌ترین حد عفونت‌های بیمارستانی را دارند؛ از تشکیل کمیته کنترل عفونت‌های بیمارستانی دانشگاهی دردانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و گفت: موارد عفونت بیمارستانی طبق سنجش‌های دانشگاه پیگیری می‌شود.

حاج میراسماعیلی گفت:‌ کار اشتباهی که در برخی مراکز درمانی شایع شده، این است که لوازم یکبار مصرف را استریل و دوباره استفاده می‌کنند که ما اجازه چنین کاری را در مراکز درمانی تابعه خود نمی‌دهیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن