تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796733307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار به زائرین بدون روادید اربعین


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
هشدار به زائرین بدون روادید اربعین
هشدار به زائرین بدون روادید اربعین معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: با کسانی که به صورت خلاف قانون از مرز عبور می‌کنند، بر اساس ضوابط و مقررات برخورد می‌شود.


به گزارش فرهنگ نیوز، حسین ذوالفقاری ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائران که در تالار امام رضای فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته به دلیل رعایت نکردن قانون ویزا توسط برخی از زائران وضعیت خاصی به وجود آمد و دچار یک سری مشکلاتی شدیم، اما امسال بر اساس اعلام‌های قطعی، خروج از کشور بدون داشتن گذرنامه و ویزا به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.
 
وی افزود: مدیریت برنامه اربعین طبق دستور شورای عالی امنیت ملی به وزارت کشور سپرده شده اما از آن جایی که تاکید رهبر معظم انقلاب بر مردمی نگاه داشتن این حرکت است، دستگاه‌های دولتی بیشتر نقش نظارت و همکاری خواهند داشت.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به جلساتی که با دولت عراق داشتیم، برای هر دو طرف تفاوتی نداشت که ستاد مرکزی اربعین در ایران یا عراق باشد و حتی وزیر کشور مایل بود که این کار به عراق سپرده شود اما به هرحال توفیقی بود که شامل حال ما شد.
 
وی با اشاره به جلسات انجام شده برای بهبودی هرچه بیشتر خدمات گفت: تا کنون چهار جلسه با وزیر کشور عراق و جلسات متعددی با استانداری‌های مختلف کشور داشتیم و علاوه بر آن به صورت میدانی از مرزها نیز بازدید کردیم تا هیچ مشکلی برای زائران به وجود نیاید.
 
ذوالفقاری تاکید کرد: تا این لحظه هیچ مشکلی از نظر امنیتی، حمل و نقل، اسکان و بهداشت در عراق و ایران پیش نیامده است.
 
وی ادامه داد: در حوزه بهداشت، درمان‌های سرپایی به خوبی انجام می‌شود اما برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بیمارستان‌ها زمینه بیمه برای تمام زائران فراهم شد.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خدمات فرهنگی و تبلیغی را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال گذشته نمادهای ایران بیش از حد در مسیر اربعین استفاده شده بود که نارضایتی‌هایی در پی داشت، به همین دلیل این مسئله با نظارت‌های انجام شده مورد تعدیل قرار گرفت.
 
وی با اشاره به درج نکردن آرم ارگان‌ها در موکب‌ها گفت: با توجه به حضور سازمان‌های زیادی در این مسیر و اینکه برخی از ارگان‌ها مانند سپاه دارای فعالیت چند وجهی در عرصه‌های مختلف هستند، بنا شد هیچ ارگانی از آرم خود استفاده نکند، اسمش را مطرح نکند و همگی با تابلو و آرمی واحد فعالیت کنند.
 
ذوالفقاری اظهار کرد: تنها مشکلی که تاکنون پیش آمده عبور بی‌ویزا و گذرنامه چند نفر از مرز بود که تعدادی از آنها افغانستانی بودند که با سوء استفاده از ازدحام جمعیت روی داد و البته ما اعلام می‌کنیم که هیچ حمایت سیاسی و کنسولی از افرادی که بدون مدارک لازم از مرز خارج می‌شوند صورت نخواهد گرفت.
 
وی تاکید کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده کسانی که مدارک خود را در کشور عراق گم کنند، تحویل دستگاه قضایی نخواهند شد، اما با کسانی که به صورت خلاف قانون از مرز عبور می‌کنند، بر اساس ضوابط و مقررات با آنها برخورد می‌شود.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه هنگام رفتن زائران نباید خدمات بی‌رویه ارائه شود، گفت: به ستادهای استانی تاکید کرده‌ایم که برای اعزام زائران خدماتشان را به صورت بی‌رویه و بیش از حد معمول ارائه ندهند تا برای برگشت با مشکلی مواجه نشوند، زیرا زائران برای برگشت احتیاج به خدمات بیشتری دارند.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از موکب‌های عراق بعد از ظهر روز اربعین جمع‌آوری می‌شوند، به دولت عراق تاکید کرده‌ایم که برای تغذیه و اسکان زائران تمهیدات لازم فراهم شود.
 
ذوالفقاری با اشاره به برنامه‌های ستاد اربعین برای سال آینده عنوان کرد: برای اربعین سال آینده یک سری برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند، به عنوان مثال در نظر داریم که با دولت عراق بر سر تعداد زائران توافق کنیم تا ارائه خدمات دقیق‌تر صورت گیرد.
 
وی افزود: ارائه پلاک و بازوبند به زائران برای شناسایی آنها در صورت مفقود شدن مدارک آنها از دیگر برنامه‌های ما برای سال آینده است.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اضافه کرد: از دولت عراق درخواست کرده‌ایم، برخی از زمین‌های مسیر نجف تا کربلا را به صورت دراز مدت در اختیار ما قرار دهند تا برنامه‌ریزی برای آن مناطق آسان‌تر انجام شود.
 
وی با اشاره به لزوم واحد کردن خدمات ارگان‌ها گفت: اکنون بسیاری از ارگان‌های کشور به ارائه خدمات می‌پردازند که این امر سبب ایجاد پراکندگی و بی‌نظمی شده، بنابراین در نظر داریم که فعالیت تمام ارگان‌ها زیر نظر مدیریت واحد قرار گیرد.
 
 


منبع: فارس


94/9/8 - 19:56 - 2015-11-29 19:56:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن