تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796910313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفظ امنيت جامعه و صيانت از حجاب وظيفه پليس است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حفظ امنيت جامعه و صيانت از حجاب وظيفه پليس است
اواخر سال گذشته بود كه معاون اجتماعي نيروي انتظامي با بيان اينكه توجه به پديده جرم و كجروي از نان شب واجب‌تر است، تأكيد كرد: «افزايش دامنه شيوع جرم و كجروي به دست آوردن نان شب را هم مشكل مي‌سازد.»
نویسنده : محمدرضاهاديلو 


اواخر سال گذشته بود كه معاون اجتماعي نيروي انتظامي با بيان اينكه توجه به پديده جرم و كجروي از نان شب واجب‌تر است، تأكيد كرد: «افزايش دامنه شيوع جرم و كجروي به دست آوردن نان شب را هم مشكل مي‌سازد.» جملاتي كه در برخي مواقع و به خصوص زماني كه اراذل و اوباش دامنه فعاليت‌هايشان را گسترش مي‌دهند يا بعضي بدحجابي‌ها و بد‌پوششي‌ها مخل آرامش جامعه مي‌شوند، نياز جامعه به برخورد با اين مظاهر نا‌امني را بيش از پيش نمايان مي‌كند. بر همين اساس و از اوايل آذرماه طرح ارتقاي امنيت اجتماعي از طرف پليس به اجرا درآمد كه بعد از گذشت كمتر از 10 روز از اجراي اين طرح، علاوه بر مردم، تعدادي از علما و مراجع نيز از آن تقدير كردند و خواستار ادامه اجراي اين طرح شده‌اند.
***

متأسفانه طي سال‌هاي اخير و با اهمال‌كاري برخي سازمان‌ها و نهادها در انجام وظايف‌شان، نوعي از پوشش در جامعه رواج يافته كه با هيچ معيار
ايراني – اسلامي مطابقت ندارد. از مانتوهاي كوتاه و تنگ و شيشه‌اي گرفته تا شلوارهاي پاره و روسري‌هاي آب رفته و.... البته بدپوششي‌ها به همين جا ختم نشده و در مواردي نيز كشف حجاب در خودروها مسئله را بيش از پيش حساس و قابل رسيدگي كرد.
 
كوتاهي 25دستگاه
حدود يك ماه پيش و زماني كه معاون اجتماعي ناجا در بيستمين نشست كارگروه عفاف و حجاب كشور كه با حضور دستگاه‌هاي مرتبط اعم از نمايندگان مجلس و نهادها و سازمان‌هاي مسئول تشكيل شده بود، گفت «پليس، آخرين ايستگاه در بين 26 دستگاه مسئول در امر عفاف و حجاب است» مي‌شد فهميد اگر زماني اين نيروي نظامي براي ساماندهي وضع پوشش جامعه وارد عمل شود به اين معناست كه 25 دستگاه كار خود را درست انجام نداده‌اند و نتوانسته‌اند به وظايف و مسئوليت‌هايشان جامه عمل بپوشانند. البته همين هم شد و در اوايل آذرماه نيروي انتظامي رسماً از اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي خبر داد.  گشت‌هاي ارشاد در اكثر نقاط پر‌تردد شهر مستقر شدند و گروهي از بازرسان نيز با حضور در بوتيك و مانتو فروشي‌ها نسبت به جمع‌آوري لباس‌هاي نامتعارف هشدار دادند.
 
صيانت از حجاب وظيفه پليس است
در تمام جوامع سه مؤلفه امنيت اجتماعي، اعتماد عمومي و سرمايه‌هاي اجتماعي در رشد و بالندگي تك‌تك افراد آن جامعه اثرگذار است. در مقابل، افزايش جرم و كجروي تراز امنيت اجتماعي را كاهش مي‌دهد و اعتماد عمومي جامعه را پايين مي‌آورد. به عقيده كارشناسان اصلي‌ترين علت بدحجابي و تبرج در جامعه از منظر روان‌شناسي، كاهش اعتماد به نفس است؛ موضوعي كه مي‌تواند نشان از بي‌اطلاعي جوانان از توانايي‌ها و استعداد و خلاقيت‌هاي فردي خود باشد.
در همين راستا سردار سعيد منتظرالمهدي، معاون اجتماعي ناجا، با اشاره به اينكه پليس به‌صورت قانوني وظيفه صيانت از حجاب در جامعه را دارد، اظهار داشت: «حجاب، صيانت از شأن و منزلت زنان و مردان است و اين موضوع به‌عنوان ويترين در جامعه بايد نمايان باشد. خوشبختانه با تذكرهايي كه داده مي‌شود، بسياري از كساني كه از نظر ظاهري شرايط مناسبي ندارند، تمكين مي‌كنند و ديگر با شرايط قبل در سطح جامعه ظاهر نمي‌شوند.»
وي با اشاره به اينكه در موضوع عفاف و حجاب، همگان بايد به ميدان بيايند و نقش خود را ايفا كنند، گفت: «اگر شركاي اجتماعي پليس وظيفه خود را در راستاي افزايش عفت عمومي و حجب و حيا در جامعه، به درستي انجام دهند، ديگر نيازي به اقدام پليس نيست.» معاون اجتماعي ناجا بر اهتمام جدي پليس در ايفاي نقش سلبي خود و حتي فراتر از آن، در حوزه پيشگيري و آموزش همگاني، تأكيد كرد و ادامه داد: «تقويت حوزه ايجاب و پيشگيري اجتماعي، با هدف كاهش هزينه‌هاي حاصل از مداخله و مقابله انتظامي صورت مي‌گيرد. نيروي انتظامي بر سر اصول خود پافشاري مي‌كند و پاسداري از ارزش‌هاي والاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را در جبين و پيشاني مأموريت‌هاي خود مي‌داند.» به گفته وي، پليس همواره به امنيت اخلاقي جامعه و فراهم كردن زيرساخت‌هاي اين مهم، توجه ويژه دارد تا جايي كه تأمين اين بخش از امنيت براي آحاد مردم، از دغدغه‌هاي اصلي فرمانده نيروي انتظامي است.
 
نيروهايي براي مقابله با تهديدات احتمالي
اما طي چند روز اخير در كنار نيروهاي ارشادي نيروهاي ويژه‌اي در اماكن عمومي به خصوص ورودي و خروجي متروها به چشم مي‌خورند كه سؤالات زيادي به خاطر استقرار آنها در اين نقاط در ذهن شهروندان نقش بسته است.
در همين رابطه رئيس پليس پايتخت در خصوص افزايش شمار مأموران پليس در سطح معابر و اماكن تهران گفت: «اين اقدام به منظور آمادگي پليس براي مقابله با هرگونه تهديد احتمالي انجام شده و به نوعي تمرين عملياتي محسوب مي‌شود.»
سردار حسين ساجدي‌نيا درباره دليل افزايش حضور مأموران پليس در سطح معابر و همچنين اماكني چون ايستگاه‌هاي مترو اظهار كرد: «حضور پليس در سطح شهر بايد سبب ايجاد آرامش و احساس امنيت در شهروندان شود و روزهاي اخير نيز پليس براي مقابله با هر نوع تهديد احتمالي در سطح تهران تمريني عملياتي را آغاز كرده است.»
وي با بيان اينكه دليل افزايش حضور پليس در سطح معابر و اماكن نيز همين موضوع است، اظهار كرد: «در اين تمرين عملياتي نيروهاي يگان ويژه، يگان امداد، واحدهاي 110، نيروهاي نامحسوس زن و مرد و تيم‌هاي چك و خنثي‌سازي بمب حضور دارند.»
رئيس پليس پايتخت درباره اينكه اين تمرين عملياتي تا چه زماني ادامه خواهد داشت، گفت: «اين اقدامات و تمرين‌هاي ضدتروريستي تا زماني كه لازم باشد ادامه مي‌يابد اما اين به اين معنا نيست كه اتفاقي در پايتخت رخ داده باشد بلكه تهران در امنيت كامل است.»


منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن