تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796898173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرصت‌های شغلی که از کیلومترها دورتر نابود می‌شوند!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فرصت‌های شغلی که از کیلومترها دورتر نابود می‌شوند!
با کنترل و نظارت دقیق بر مرزهای کشور می‌توان از خطر نابودی فرصت‌های شغلی و حضور غیرقانونی اتباع بیگانه جلوگیری کرد.

فرصت‌های شغلی که از کیلومترها دورتر نابود می‌شوند!
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال‌های بسیاری است که شهرهای مختلف کشور شاهد حضور برخی اتباع بیگانه است که به طورغیر قانونی و به صورت قاچاق از مرزهای زمینی وارد ایران می‌شوند.


اغلب این افراد که از مرزهای شرقی و جنوبی به داخل کشور راه می‌یابند در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی مشغول کار و فعالیت می‌شوند.


باتوجه به اینکه درصد بیکاری کشور در سال‌های اخیر بالا رفته است و اغلب جوانان و گروه‌های سنی مناسب کار و فعالیت به دنبال کار هستند اما این روزها شاهد هستیم که اتباع بیگانه توانسته‌اند اغلب فرصت‌های شغلی موجود در جامعه را به خوبی اشغال کنند و با درآمدهای پایین فرصت را از جویندگان کار داخلی بگیرند.


اغلب آن‌ها با انجام کارهای مختلف و سخت تبدیل به کارگران ماهری شده‌اند که با درآمدهای پایین خود و قبول شرایط سخت‌کاری دیگر به رقیبان ایرانی خود میدان نمی‌دهند.


درسال‌های اخیر باتوجه به شرایط مناسب و موقعیت‌های خوب کاری شهرک‌های صنعتی و در حال توسعه شهرهای بزرگ به بستری مناسب برای اشتغال تبدیل شده‌اند.


این فضای مناسب برای کار و اشتغال در شهرک‌های صنعتی موجب شده تا روزانه بر تعداد مهاجران و اتباع بیگانه افزوده شود چرا که برخی کارفرمایان برای آن که هزینه کمتری داشته باشند و از طرفی به خوبی کارهایشان پیش رود به جذب و استخدام بیشتر آن‌ها می‌پردازند.


در نتیجه جذب و استخدام هرچه بیشتر این اتباع موجب شده است تا روزبه روز بر تعداد بیکاران جامعه افزوده شود و فرصت‌های مناسب کار و فعالیت گرفته شود.


حضور غیرقانونی و قانونی این اتباع در شهر و محل زندگی نیز حتی موجب شده است تا در فرهنگ و آداب و رسوم اهالی این شهرها مثل شهر یزد،زاهدان و ... اثرات منفی جبران ناپذیری گذارد و هزینه‌های بسیاری را برای این استان‌ها با خود به همراه آورده است.


حضور اتباع بیگانه علاوه‌براینکه موجب افزایش بیکاری برای جوانان جامعه شده است بلکه با خود تبعات فرهنگی ،بهداشتی ،اجتماعی و امنیتی بسیاری را به دنبال داشته است.


این اتباع برای آن که سکونت‌گاه و سرپناهی داشته باشند اغلب در مکان‌های قدیمی و تاریخی شهرهای مختلف خانه‌هایی را با مبالغ بالا اجاره می‌کنند و آن‌ها به دلیل اینکه در آن محله‌ها ساکن هستند این مناطق را مثل شهرهای خود در افغانستان می‌دانند و حضور آن‌ها در این فضاهای قدیمی موجب شده تا پویایی این مناطق از بین برود.


البته با توجه به اینکه برخی از این اتباع به صورت شرافتمندانه به کار و زندگی مشغول هستند اما برخی از آن‌ها جرایمی را مرتکب می‌شوند که موجب ناامنی و بروز مشکلات بسیاری برای شهروندان آن محله‌ها می‌شوند.


عمده جرایمی که این قبیل مهاجران در داخل کشور مرتکب می‌شوند مربوط به خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر است که به علت وضعیت نامناسب اقتصادی و فقر فرهنگی آن‌ها موجب شده تا روزانه برتعداد زندانیان و بازداشت شدگان این قبیل جرایم در این شهرها افزوده شود.


معمولا از جمله مکان‌هایی که این اتباع در آن‌ها دست به ارتکاب جرم می‌زنند می‌توان گلخانه‌ها، کارگاهای تولیدی، دامداری‌ها، کوره‌های آجرپزی، کارگاه‌های ساختمانی و ... را نام برد.


حال با توجه به حضور بیش ازحد اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز،در کل کشور در مجموع 20 مهمان شهر در 14 استان برای ساماندهی آن‌ها راه‌اندازی شده است که در این بین شهر یزد به علت ازدیاد جمعیت اتباع بیگانه‌اش بیشترین آمار مهمان شهرها را به خود اختصاص داده است.


با این وجود مسئولان به علت سکونت بیش از حد اتباع بیگانه در استان‌های مختلف مهمان شهرهایی را راه اندازی کرده‌اند تا به خوبی آن‌ها را کنترل کنند اما به علت کمبود این مهمان شهرها و تعداد زیاد مهاجران به کشور این امرکفاف آن‌ها را نمی‌دهد و نیازمند رسیدگی بیشتر است.


شهر یزد نیز به علت اینکه فضای اشتغال مناسبی را دارد و نیازمند نیروی کار فعال و ارزان قیمت است و به عنوان اصلی‌ترین عامل حضور این قبیل اتباع برای کار و اشتغال محسوب می‌شود.


در نتیجه با توجه به این شرایط روز به روز بر تعداد مهاجران این شهر افزوده می‌شود و مشکلات بسیاری را علاوه‌بر بیکاری در زمینه ازدواج ،فرهنگ ، اقتصاد، امنیت و بهداشت این شهر قدیمی برای مردم آن به بار می‌آورد.


محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی می گوید: در استان یزد 30هزار شغل توسط اتباع بیگانه فقط در 56 رشته شغلی مجاز به کار و کسب درآمد هستند.


حال باید تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط برای کنترل ورود و خروج اتباع به داخل کشور و نیز جلوگیری از اشتغال آن‌ها در شهرک‌های صنعتی و ایجاد فرصت‌های کاری مناسب توسط آن‌‌ها آستین همت را بالازده و با برنامه ریزی‌ها و وضع قوانین مدون مرزها را برای حفظ امنیت کشور و جلوگیری از تخریب فرهنگ اصیل ایرانی کنترل کنند. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/                                                                                    





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

کالبدشکافی برنامه‌های حمایت از حقوق معلولان/از انتظار تایید مجلس تا نگهداری معلولان در خانه
بایدها و نباید های بیمه های اجباری و اختیاری چیست؟
سايه تكدی‌گری بر تصوير روشن پايتخت/ درآمدهای میلیونی و محرمانه گدایان!
آیا خانه‌داری هم شغل محسوب می‌شود؟ / بیمه تضمین‌کننده آینده زنان خانه‌دار
سرمشق امروز برای حاشیه‌نشین‌ها چه خواهد بود؟/ ورود به این مسئله امنیتی است!
اشتغال‌زایی توسعه بیمه روستایی در اولویت منابع طبیعی ملارد
مدرک گرایی؛ جواز جایگاه اجتماعی یا پروانه پشت میز نشینی؟/ از کلاس کاری تا بیکاری جوانان تحصیل کرده
قانون درباره اشتغال بانوان چه می‌گوید؟





۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن